De discountproducten behouden hun discountlabel 'Everyday'. Boni Selection wil minstens 15 procent goedkoper zijn dan een nationaal merk en Everyday wil dan weer minstens 30 procent goedkoper zijn dan Boni.
Boni Selection is het thuismerk van Colruyt Group. Het telt zowat 3.500 producten waarvan je de meeste terugvindt in je Colruyt-winkel. Maar ze zijn ook verkrijgbaar bij OKay, Bio-Planet en Spar Colruyt Group. Boni Selection biedt een breed assortiment van producten met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Everyday is een huismerk van de Belgische supermarktketen Colruyt.
De distributeur heeft vaak een volledige portfolio aan huismerken. Delhaize heeft de merken Delhaize en 365; Carrefour heeft de merken Carrefour en N1. Daarnaast zijn er speciale niche huismerken zoals 's Lands Souvenirs, Reflets de France.
De winkelketen richt zich vooral tot gezinnen met kinderen. De naam is afkomstig van de oprichter van het familiebedrijf: Franz Colruyt. Het bedrijf is in 1965 in Brussel opgericht onder de naam Discount. In 1976 vond de naamswijziging naar de huidige naam plaats.
Met een oppervlakte van zo'n 2.000 m², zal de nieuwe Colruyt-winkel in Etterbeek dubbel zo groot zijn. “De versafdeling is nu drie keer groter, de gangen zijn breder en er werden maar liefst 14 kassa's geïnstalleerd”, zegt gerant Ali Canli.
Chris Van Wettere (54) wordt de nieuwe directeur van Colruyt. Hij volgt Frans Colruyt op. Dat laat de supermarktketen donderdag weten in een persbericht. De 54-jarige Van Wettere is vandaag nog algemeen directeur van OKay, OKay Compact en Bio-Planet.
Omdat het niet zo lang duurt om schappen op voorraad te hebben, zul je niet zo veel mensen merken die bij Aldi werken. Door op arbeidskosten te besparen, kan het bedrijf de consumenten goedkopere prijzen aanbieden. Het hebben van minder werknemers betekent ook dat Aldi hun mensen hogere lonen betaalt.
Betekenis: C-merk
Een C-merk is een goedkoop merk waarvan de artikelen zich richten op de onderkant van de markt. In tegenstelling tot A-merken en B-merken richten C-merken zich op doelgroepen waarvoor prijs de belangrijkste motivatie is om voor een product te kiezen.
Een AD Delhaize is een supermarkt waar het aangenaam winkelen is, en de klanten toch een ruime keuze hebben. Een Proxy Delhaize is een jonge en moderne winkel die volledig is afgestemd op klantvriendelijkheid en comfort.
ALDI merken, het grootste aanbod van huismerken
ALDI heeft tientallen huismerken in het assortiment. Zoals het merk River voor frisdrank, Moreno voor koffie, en Molenland voor kaas. Dat maakt onze producten wel zo herkenbaar, en dat er altijd wat te kiezen valt.
Boni Selection is het thuismerk van Colruyt Group. Dat zijn producten met net dat tikkeltje extra: meer fruit, extra vitaminen of een handige verpakking. En dat met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Voor Boni Selection selecteren onze aankopers zorgvuldig producten met een meerwaarde.
Boni werd in 1972 door meneer Klaassen opgericht en is van oorsprong een écht familiebedrijf. De naam Boni is afkomstig van het woord bonus wat afgeleid is van het Latijnse woord 'Bonie', wat 'van het goede' betekent.
Farmaline neemt daarmee de fakkel over van concurrent Newpharma uit Luik, die eind 2017 werd overgenomen door de familie Colruyt. Farmaline staat jaarlijks in contact met 250.000 patiënten, die uit 40.000 medicijnen en producten van duizend merken kunnen kiezen.
Colruyt Group (vroeger Etablissementen Franz Colruyt N.V.) is een Belgisch bedrijf dat in 1928 werd opgericht door Franz Colruyt en het bekendst is vanwege zijn retailactiviteiten met de Colruyt-supermarkten. De groep is echter ook actief in de groothandel, export, techniek en automatisering.
Betekenis: B-merk
Een B-merk is een merkartikel met een minder grote naamsbekendheid en lagere kwaliteitsbeleving dan een A-merk. De producten van B-merken zijn vaak sterk geïnspireerd of zelfs rechtstreeks geïmiteerd van A-merkproducten.
Betekenis: A-merk
Een A-merk is een merkartikel met een grote naamsbekendheid en een hoge kwaliteitsbeleving. A-merken hebben hun bekendheid en toonaangevende reputatie te danken aan landelijke reclamecampagnes en doordat veel aandacht wordt besteed aan de reputatie en beleving van het merk.
De Consumentenbond heeft daarvoor twee verklaringen. ,,We zien dat de A-merken duurder zijn geworden'', zegt Donat. ,,Dat heeft grotendeels met de producent zelf te maken. Bovendien is er bij sommige supermarkten, zoals Jumbo en AH, sprake van een versmelting van het huismerk en het nog goedkopere budgetmerk.
Dagelijks meten wij prijzen van andere supermarkten. Zo zorgen wij ervoor dat we altijd de goedkoopste supermarkt zijn. Denk hierbij niet alleen aan de bekende merken, maar ook aan groente, fruit, vlees, brood, diepvries en al onze andere producten!
Goedkoopste supermarkt 2022
Dat was volgens onderzoek van het televisieprogramma Kassa jarenlang het geval. In 2022 is er een andere winnaar. Jumbo blijkt dit jaar de goedkoopste supermarkt te zijn. Op de tweede plek is Plus geëindigd.
Spar is de duurste supermarkt. Daar zijn A-merken 12% duurder. Aldi en Lidl staan door het geringe aanbod van A-merken niet in de ranglijst. Maar in een vergelijking van 22 dezelfde A-merken bij beide supermarkten is Aldi ruim 5% duurder dan Lidl.
De winst over het gebroken boekjaar - dat loopt van april tot eind maart - daalde met een kwart van 385 miljoen euro naar 288 miljoen euro. Dat is zonder rekening te houden met een eenmalige meevaller in het vorige boekjaar. Ook het bedrijfsresultaat daalde: met 28,3 procent naar 375 miljoen euro.
Historiek | Colruyt Group. Colruyt Group is een familiebedrijf dat over drie generaties is uitgegroeid tot een retailgroep met ruim 33.000 medewerkers en een diverse portefeuille food- en non-foodformules in België, Frankrijk en Luxemburg.
Als je een mix van huismerken en nationale merken koopt, zijn Colruyt en Albert Heijn de goedkoopste supermarkten om je boodschappen te doen. Geef je de voorkeur aan huismerken, dan zijn Lidl en Aldi over het algemeen de goedkoopste supermarkten, gevolgd door Colruyt met hun merk Boni.