Een Tikkie mag niet hoger zijn dan €750. In totaal mag je niet meer dan €2500 terugkrijgen van iedereen samen. Binnen 24 uur kun je maximaal €2500 terugvragen. Je kunt een Tikkie ook intrekken, dan is de link niet meer te gebruiken.
Veelgestelde vragen. Wat is het maximum bedrag waarvoor ik een Tikkie kan maken? Een Tikkie kan maximaal € 5.000 bedragen. U kunt een Tikkie link naar meerdere ontvangers sturen.
Kan een Tikkie dubbel betaald worden? Een Tikkie Check betaling kan maar één keer betaald worden.
Tikkie is een gratis app waarmee gebruikers gemakkelijk geld terugvragen bij anderen. Bijvoorbeeld na een etentje met een groep of een uitstapje waarbij iemand (alle) kosten vooruit heeft betaald. Via de app maakt die persoon een betaalverzoek, ook wel een tikkie genoemd, voor het juiste bedrag.
Tikkie werkt niet goed, wat nu? Verwijder de app en download deze opnieuw. Doet Tikkie het daarna nog niet? App ons via 06 - 13 76 85 28 met wat er misgaat, we helpen je graag verder.
Wees alert als een onbekende je vraagt om een klein bedrag over te maken via Tikkie. Als je een Tikkieverzoek krijgt, controleer dan het webadres. Het webadres van Tikkie is: www.tikkie.me. Alle varianten daarop zijn valse websites.
Met Rabo Betaalverzoek Plus kan je tot maximaal € 5.000,- per keer laten betalen. Betaalt je klant niet via de betaallink? Dan vervalt het betaalverzoek na maximaal 100 dagen. Als ondernemer kan je zelf instellen hoelang de betaallink geldig is, van 1 tot maximaal 100 dagen.
Het is mogelijk om via de populaire betaal-app Tikkie IBAN-nummers van andere gebruikers te achterhalen, zo blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws. Het gaat om de nieuwe functie van de app, Tikkie Pay. ABN Amro bevestigt de kwetsbaarheid en heeft Tikkie Pay, tijdelijk offline gehaald.
Biedt jouw bank Instant Payments aan, dan staat een betaling met Tikkie binnen 5 seconden op je rekening. Ook in het weekend en op feestdagen. Doet jouw bank nog niet mee? Dan staat het geld binnen 1 werkdag op je rekening.
Is Tikkie anoniem? Tikkie maakt het gebruikers mogelijk om geld te ontvangen óf over te maken via een 06-nummer. Je kunt dus een betaalverzoek sturen zonder het rekeningnummer van de ander te kennen.
Tikkie is de betaaldienst die mogelijk wordt gemaakt door ABN Amro. Via een what's app bericht stuur je aan vrienden een betaalverzoek. Middels een iDEAL-betaling kunnen zij het verschuldigde bedrag voldoen. De enige juiste link van Tikkie is: www.tikkie.me!
Al voordat iemand tot betaling overgaat van jouw Tikkie-verzoek, kan de ander jouw naam én bankrekening al zien. En ook ná betaling ziet de ander je gegevens in het bankafschrift.
Uit cijfers van banken blijkt dat er dagelijks meer dan tienduizend betaalverzoeken worden gedaan voor bedragen van minder dan 2 euro. Bij Tikkie van ABN Amro gaat het bij meer dan 4,5 procent van alle betalingen om bedragen van 2 euro of minder. Dagelijks worden er 200.000 betalingen via de app gedaan.
- Sinds 2020 worden er per maand gemiddeld meer dan 250.000 Tikkies per dag verstuurd. Vanaf april is dit gegroeid naar gemiddeld meer dan 300.000 Tikkies per dag. Tikkie startte als betaalapp voor consumenten, maar is sinds september 2018 ook beschikbaar voor de zakelijke markt.
De functie van Tikkie, die Groepie heet, lijkt op de website Wie Betaalt Wat. Ook hier kan iedereen zijn bonnetjes invoeren voor bijvoorbeeld het eten of de drank. De app berekent vervolgens aan wie jij nog iets moet betalen of van wie jij nog geld krijgt. Op deze manier hoef je zelf niet ingewikkeld te doen.
Het betalen van 1 cent in het aanvraagproces van een abonnement is ter verificatie van uw identiteit. Dit is helaas nodig om fraude zoveel mogelijk te beperken. Fraudeurs hebben als hoofddoel om een nieuw abonnement of nieuwe mobiele telefoon te verkrijgen, zonder de provider hier ooit voor te betalen.
Limiet overboeking verlagen of verhogen
De standaardlimiet voor een overboeking via de Rabo Scanner is € 50.000. Deze limiet geldt voor het totale bedrag dat je in één keer ondertekent met de Rabo Scanner. Je kunt je limiet verlagen naar een minimaal bedrag van € 5.000.
Limiet Mobiel Bankieren App
Het bedrag dat je in je app maximaal digitaal kunt overmaken naar een andere betaalrekening is standaard € 5.000. Je wijzigt de limiet eenvoudig via de app tot maximaal € 50.000 per dag. Geef hierbij altijd een einddatum aan.
Kosten betaalverzoek
Het versturen en ontvangen van een betaalverzoek is kosteloos. Je betaalt wel de standaard kosten voor het bijschrijven van een Eurobetaling (€ 0,15) op je zakelijke rekening.
Tikkie is ontwikkeld door ABN Amro. De betaling verloopt altijd via iDEAL. Dat betekent dat je de betaling altijd afrondt via je eigen bank. Dat maakt Tikkie tot een veilige betaalmethode.
In sommige gevallen is contact met de klantenservice van Tikkie nodig om je te helpen. Je kunt de klantenservice bereiken door een appje te sturen naar: 06 13 76 85 28.
Tikkie is ontwikkeld door ABN Amro. De betaling verloopt via iDEAL. Mensen ronden de betaling dus altijd af via de eigen bank. Daardoor is een Tikkie een heel veilige betaalmethode.
Je stuurt een Rabo Betaalverzoek eenvoudig vanuit Rabo Online Bankieren of de App. Je klant kan via de betaallink in een paar klikken betalen. Het geld staat meteen op je rekening, ook in het weekend en op feestdagen.
Zo kan een crimineel op jouw naam een lening aangaan of een pand huren en voor je het weet heb je de politie of deurwaarder voor je deur staan. Niet alleen ben je dan veel geld kwijt, maar ook je naam wordt zwart gemaakt op internet en in administraties.
De betaalapp Tikkie gaat het voor gebruikers mogelijk maken om geld over te maken via een 06-nummer. Gebruikers kunnen daarmee geld overboeken zonder het rekeningnummer van de ontvanger te kennen.