U kunt ook een mailtje sturen naar [email protected]. Wilt u de redactie tippen over een nieuwsfeit of een persbericht sturen, dan kunt u hier terecht. Ook kunt u uw vraag stellen via Twitter (@NOScommunicatie). Voor vragen en opmerkingen via WhatsApp zijn wij tijdens kantooruren bereikbaar op het nummer 06 25 10 40 38.
Het nummer is 035-6772480. Je spreekt dan je bericht in op ons antwoordapparaat. Een paar keer per dag luisteren we het af. Let op: Als je ons jouw nieuws laat weten, vertel dan ook je naam, leeftijd, woonplaats en het telefoonnummer waarop je te bereiken bent.
Tijdens het Jeugdjournaal in de ochtend beantwoorden we regelmatig vragen van kinderen. Heb jij ook een vraag over het nieuws? Dan kun je via WhatsApp een video sturen naar 06-28167842.
Op een gewone schooldag komen de eerste drie mensen al om 06:00 uur 's ochtends op de redactie in Hilversum om de ochtenduitzending te maken. Ze maken filmpjes van het belangrijkste nieuws en bedenken de stelling van de dag. Na de uitzending van 08:45 uur komen er steeds meer mensen op de redactie.
Het Jeugdjournaal is bedoeld voor kinderen van 9 tot 12 jaar.
De Nederlandse Omroep Stichting (NOS) is een in de Mediawet vastgelegde publieke omroep, die tot taak heeft het media-aanbod voor de landelijke publieke mediadienst te verzorgen op het gebied van nieuws, sport en evenementen, dat zich bij uitstek leent voor gezamenlijke verzorging.
Vanaf 21 augustus 2017 is het NOS Jeugdjournaal te zien op een ander tijdstip en in lengte verdubbeld: dagelijks twintig minuten vanaf 19.00 uur (was 18.45 uur) op Zapp.
Op naar de 400.000 kijkers
In september begon het Jeugdjournaal met een gemiddelde van 200.000 kijkers. "En we streven nu naar 400.000 kijkers.
Annabelle Zandbergen is de nieuwe presentator van het NOS Jeugdjournaal. Je kent haar waarschijnlijk al als verslaggever. Sinds september vorig jaar is Annabelle regelmatig te zien in het Jeugdjournaal.
Veeg met je vinger naar links of rechts over het touchscreen van je telefoon en je springt naar een andere categorie. Zo ben je altijd met één of twee handelingen bij het nieuws, filmpje of weerbericht dat je zoekt. De NOS staat bekend om zijn uitgebreide nieuwsvoorziening en daar profiteert de app duidelijk van.
Onze avonduitzendingen beginnen vanaf vandaag elke avond om 19:00 uur en duren vanaf nu twintig minuten. De uitzending is nog steeds te bekijken op NPO Zapp. Voor alle ouders: NPO Zapp is gewoon NPO 3!
Stuur uw weerfoto in
Heeft u een bijzondere weerfoto of video? Deel deze dan met hier met redactie van de NOS. Vergeet niet de plaats, de datum en het tijdstip te vermelden. Met het insturen van uw bijdrage maakt u het voor de NOS mogelijk deze te gebruiken op TV, radio en digitale kanalen.
Contact - 1 op 1
Heb je een opmerking op een van onze uitzendingen, een tip of idee, laat het dan vooral weten. E-mail naar [email protected], bericht ons via twitter.com/1_op_1 of vul onderstaand formulier in.
Het NOS Jeugdjournaal is een nieuwsprogramma van de NOS met het laatste nieuws voor kinderen van 9 t/m 12 jaar. Er is dagelijks een ochtenduitzending.
Sinds januari 2021 ben ik het gezicht van het nieuwe NOS Journaal Regio wat elke doordeweekse dag om 18.15 uur te zien is op NPO2. Daarnaast presenteer ik ook het nieuws van de regionale omroepen in de NOS bulletins van 12:00 uur en 15:00 uur op NPO1.
De 41-jarige Boven komt van Ameland en woont in Drenthe. Na haar opleiding aan de Hogeschool voor Journalistiek in Zwolle was ze redacteur bij een groot aantal, voornamelijk commerciële, tv-programma's. De afgelopen acht jaar werkte ze voor Omrop Fryslân. Daar was ze eindredacteur, verslaggever en presentator.
Sinds de terugkeer van Vandaag Inside is er opnieuw een ouderwetse concurrentiestrijd gaande met NPO1-concurrent Op1 gaande. Ook vrijdagavond gingen de actualiteitsprogramma's weer nek aan nek in de kijkcijferlijst: Vandaag Inside moest het doen met 728.000 kijkers, Op1 trok maar liefst 769.000 kijkers.
Wekelijks bereikte de NOS via televisie gemiddeld 63% van alle Nederlanders van zes jaar en ouder. Omgerekend komt dat neer op ongeveer 10 miljoen mensen.
NOS Jeugdjournaal gemist? Start met kijken op NPO Start.
Ze hebben een winstoogmerk en krijgen geld uit reclame- en sponsorinkomsten. Om in Nederland te mogen vestigen, moet een commerciële omroep toestemming hebben van het Commissariaat voor de Media. Ook zijn ze gebonden aan de regels van de Nederlandse Mediawet.
1969: Oprichting NOS
De Omroepwet leidt ook tot de oprichting van de NOS, een fusie van de Nederlandse Televisie Stichting (NTS) en de Nederlandse Radio unie (NRU).