1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Bugatti La Voiture Noire – 18.600.000
De 1 na duurste auto op deze lijst is wéér een Bugatti.
Mercedes W196 uit 1954 – 27,62 miljoen euro. De minst dure auto in deze lijst wisselde al voor bijna 30 miljoen euro van eigenaar! Je kan je het soort bedragen waarover we het gaan hebben dus al inbeelden... Mercedes bouwde slechts 14 van deze 'zilverpijlen'.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
1. SSC Tuatara. De SSC Tuatara met een topsnelheid van 508 km/u is veruit de snelste auto op het moment.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione A 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
Tenminste, volgens onze research. Veel voetballers, en andere wereldberoemde sterren maken vaak niet bekend wanneer hun auto in de verkoop gaat. Lionel Messi heeft in ieder geval deze zeven auto's in zijn bezit gehad.
Daarnaast heeft (of had) hij ook nog een BMW M6, een Bentley Continental GTC, een Mercedes-Benz C-Class Sports Coupé, een Porsche Cayenne, een Audi Q7, een Ferrari F430, een Porsche 911 Carrera 2S Cabriolet, een Bentley GT Speed, een Audi R8, een Audi RS6, een Maserati GranCabrio, een Ferrari 599 GTO, een Lamborghini ...
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Ook kocht heeft 's werelds meest succesvolle voetballer een cabrio van Bugatti in zijn wagenpark staan. Voor meer dan 2 miljoen euro kocht Cristiano Ronaldo deze Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. Het model heeft dezelfde motor als de andere Bugatti's, maar levert 1.200 pk.
Zo is hij onder andere gespot in de bekende Bentley Continental GT tijdens zijn periode bij Manchester United, maar deze is inmiddels verkocht. Verder reed hij onder andere in een Audi RS6, Rolls-Royce Phantom, Aston Martin DB9, Maserati GranCabrio, Porsche Cayenne, Audi Q7 en BMW M6.
Lamborghini Aventador SVJ Roadster – 822.906 euro
De duurste auto van 2020 was een Lamborghini Aventador Roadster SVJ van 706.274 euro.
Fiat Multipla
Dit is officieel de lelijkste auto aller tijden. Hij kwam in 1998 op de markt en won een jaar later al de prijs van lelijkste auto op de Top Gear Awards. Twintig jaar later, in een poll van AD.nl waaraan 17.000 lezers meededen, wees driekwart het Italiaanse model nog steeds aan als lelijkste wagen.
Helemaal aan de top van het gamma staat de BMW 8-cabrio m8 m 441kW aut wat daarmee de duurste BMW van Nederland is.
2. Bugatti La Voiture Noire – $18,7 miljoen. De Bugatti La Voiture Noire officieel de duurste nieuwe auto aller tijden. Als een moderne interpretatie van Jean Bugatti's Type 57 SC Atlantic, gebruikt de zwarte auto dezelfde 8,0-liter turbomotor als de Chiron, met een vermogen van 1479 pk (1102 kilowatt).
Hij voldoet aan de kenmerken: eerder had hij al een Veyron en een Chiron. De koper van de Bugatti La Voiture Noire is volgens The Sun Cristiano Ronaldo. De voetballer van Juventus parkeert de duurste nieuwe auto ter wereld naast zijn Bugatti Chiron in zijn indrukwekkende autocollectie.
Cristiano Ronaldo
Hij kocht zijn duurste auto, de Bugatti La Voiture Noire in augustus 2020, de auto werd geleverd met een 8L Quad-turbomotor, 1500 pk en heeft een maximumsnelheid van 420 km/u. Deze auto kostte Ronaldo 16.5 miljoen euro's en is daarmee de duurste auto die hij bezit.
Sarria-Sant Gervasi
Tot dit district, gelegen tussen Gràcia, Eixample en Les Corts, behoren zeven wijken. Sarrià doet qua sfeer een beetje denken aan Gràcia, met veel leuke boetieks en restaurantjes. In Sarria-Sant Gervasi wonen veel vermogende Barcelonezen, onder wie heel wat spelers van FC Barcelona.
Het overgrote deel van zijn tijd is één van 's werelds beste voetballers ooit in Catalonië, waar hij twee huizen bezit. Één van die huizen bevindt zich in het prestigieuze Castelldefels, een plaatsje 12 kilometer gelegen van Barcelona.
Galliera noemt een indicatie van vijf jaar. Maar zoals bekend komt niet iedereen zomaar in aanmerking om een van Ferrari's one-offs te kopen. Op internet gaan allerlei verhalen rond wat de minimumvereisten zijn. Zo zou je bijvoorbeeld al een x-aantal Ferrari's in bezit moeten hebben (sommigen zeggen vijf stuks).
Ferrari kon er zelf ook niet aan tippen want de F50 die bijna tien jaar later werd ontwikkeld, kon niet in de schaduw staan van de F40. Van de 1337 geproduceerde exemplaren zijn er nu nog 1311 over, sommigen beweren 1315, dus dat rekenen we voor het gemak ook goed.
Bugatti is altijd berucht geweest om de hoge service- en onderhoudskosten. Niet zo gek, als je bedenkt dat hun goedkoopste model al zo'n 2 miljoen euro kost. De fabrikant biedt een speciaal wereldwijd serviceprogramma aan voor de Chiron en Veyron, maar wat kost dat nou ongeveer?