1. Gucci. De lijst met top 10 merken kleding wordt aangevoerd door het merk Gucci. Het succes is mede te danken aan creatief directeur Alessandro Michele, die met de introductie van eclectische ontwerpen met felle kleuren en patronen, precies weet waar jonge mensen naar op zoek zijn.
Louis Vuitton is volgens BrandZ het designermerk met de hoogste waarde. Iedereen kent de iconische tassen wel, maar het merk heeft nog veel meer. Zo veel dat het bedrijf een waarde heeft van 52 miljard dollar! Een duidelijke nummer 1 dus.
Koop je een riem van Gucci, dan weet je dat je een van de beste lederen draagt. We zien prijzen gelijk aan kwaliteit, en daarom houden luxe merken hun prijzen hoog. Koop je iets wat veel geld kost, dan moet het wel goede kwaliteit zijn…
De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld.
En hoe duurder het merk, hoe hoger de kosten voor reclame, marketing, ontwerpers en het hoofdkantoor. Soms zijn de materialen (zoals zijde) van een dure jurk ook beter en dus duurder. Maar de arbeidsters in de fabrieken verdienen bijna allemaal hetzelfde, ongeacht het merk waarvoor ze werken.
Eerlijke kleding is kleding die wordt geproduceerd met respect voor mens en milieu. Dit betekent: goede arbeidsomstandigheden, een redelijke vergoeding voor de arbeid, geen kinderarbeid, en gebruik van producten die het milieu zo min mogelijk schaden.
Eens de voorraad op is, wordt er niet bij geproduceerd. De prijzen zijn vergelijkbaar met die van andere skatelabels, maar deze aanpak maakt het merk een pak exclusiever. De producten zijn enkel te koop in Supreme-shops, en daarvan bestaan er maar elf in de wereld.
PLEASE heeft een eigen stijl
Het symbool van PLEASE is een hartje. Het merk heeft dan ook een lieve uitstraling: ze willen graag voor je zorgen door mooie kleding voor je te maken.
Zeeman wil steeds meer kleding en textiel van duurzame materialen zoals biologisch katoen of gerecyclede materialen in de winkel. Daarom zijn we in 2014 lid geworden van het Better Cotton Initiative. In 2020 moet 10% van onze totale collectie uit duurzame materialen bestaan.
De mooiste fashion trends van 2022
Namen als Proenza Schouler, Altuzarra en Rodarte zijn allemaal al verknocht aan de trend, hoewel ze 'm compleet anders interpreteerden. De een combineerde een broek met een zwierige, bohemian tuniek, terwijl de ander juist voor een strakke bodycon dress als bovenstuk ging.
De vis die Fred als naam heeft laat men terugkomen in borduursels, knopen, en voeringen van de casual overhemden, gilets, colberts, herenpolo's en t shirts van het merk. Een colbert draagt ook vaak een immitatie vishaak op het rever.
Mensen die merkkleding dragen met een duur en herkenbaar label krijgen bij een sollicitatieproces bijvoorbeeld meer loon toegewezen, en halen bij een collecte meer geld op. Dit komt doordat de dure merkkleding een gevoel van status oproept bij anderen.
Italië is natuurlijk vooral bekend vanwege luxemerken zoals Louis Vuitton, Armani, Prada en Dior, maar het land heeft ook nog steeds een flinke kledingindustrie.
1. Nike. Het grootste modemerk ter wereld is Nike – en daarmee staat het Amerikaanse merk logischerwijs op de eerste plek in deze top 50.
1. De nachtegaal van Kuala Lumpur – $ 30 miljoen. Dit is de duurste jurk ter wereld en kost maar liefst $ 30 miljoen. Heb je ooit eerder dit bedrag voor een jurk gehoord?
Stone Island logo
Het logo is opvallend en wordt door iedereen die het ziet als statussymbool gezien. De gedachte achter the patch is dat militairen een soortgelijke patch op een uniform dragen. Patches laten in het leger zien bij welke divisie een soldaat hoort, wat zijn naam is of welke specialiteit hij heeft.