Met het 6 C model vergroot u het rendement van uw content in 6 stappen. De zes C's staan voor Content creatie, Channels, Cross Media, Curatie, Community en Comfort.
Wat is het 3H-model? Het 3H-model bestaat uit drie soorten content (Hero, Hub, Hygiene) die elk in hun eigen frequentie voorkomen in je contentplanning. In principe is dit model een geweldige stok achter de deur om content te blijven creëren.
Wat is een content strategie? In je content strategie leg je onder andere vast wat het doel is van je content, welke content je wanneer wilt publiceren, via welke online kanalen je de content wilt gaan distribueren en wie de doelgroep is voor de content.
Een contentstrategie draagt bij aan het verstevigen van je merk en verhoogt de kans op terugkerende klanten. Daarnaast helpt het je om te bepalen wanneer – en welke – nieuwe content relevant is voor je bezoekers.
Een contentstrateeg is een vakman of -vrouw. Als je contentstrategie op je visitekaartje zet, handel je in audits en spreadsheets, metadata en messaging, voice en tone, taxonomie, workflow en governance. Maar je doet ook in mensen, veranderingen, en weerstand.
Een contentplan is een overzicht waarin je onderwerpen die je wilt behandelen op jouw (digitale) platform geordend op een rijtje zet. Je verwerkt onder andere in het contentplan wie de content gaat maken en wanneer de content gemaakt moet worden.
Contentmarketing is een techniek die volledig draait op het creëren en verspreiden van waardevolle content voor een specifieke doelgroep. Het doel is om die specifieke doelgroep aan je te binden, te converteren en te behouden.
Het See, Think, Do, Care-model van Google is een handig model om de customer journey van je klanten in kaart te brengen. Het model geeft de verschillende fases van de klantreis aan. Het is belangrijk om in iedere fase van de klantreis aandacht aan je potentiële klant te besteden.
Content Types (Inhoudstypen) zijn entiteiten in SharePoint die ons de mogelijkheid bieden om bepaalde typen content te classificeren. Content types kunnen gebruikt worden voor page layouts, lijst items en document typen.
Wat is Hero content? Hero content bestaat vaak uit grootschalige campagnes, getarget op (potentiële) consumenten van het merk. Het doel van de Hero content is het creëren van awareness voor het merk of een specifiek product van het merk.
Hub-content is de content die speciaal is toegespitst op specifieke interessegebieden van je doelgroep. Hiermee voert de organisatie de doelgroep, zodat de organisatie op het netvlies blijft.
Hero content – zorgt voor de bezoekers, mensen die kennis maken met jouw merk en met jouw producten. Hub content – zorgt er vervolgens mee dat deze bezoekers zich verbonden voelen met jouw organisatie. De bezoekers komen regelmatig terug. Hygiene content – zorgt voor de stabiele onderstroom.
Contentmarketing is een strategische marketingaanpak, gericht op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden - om uiteindelijk winstgevend klantgedrag te stimuleren.
Contentmarketing is een effectieve manier om het verhaal van je onderneming over het voetlicht te brengen. Grote reclame campagnes of PR activiteiten zijn niet altijd nodig om je merk onder de aandacht te brengen. Content biedt de mogelijkheid om het verhaal achter jouw merk te laden en deze top of mind te maken.
Een Content Marketeer in Nederland verdient gemiddeld € 2.920 bruto per maand. Salarissen variëren van € 2.485 (laag) tot € 3.360 (hoog). Op deze pagina vind je een gedetailleerd overzicht van de gemiddelde brutolonen per stad, opleidingsniveau, provincie, carrièreniveau, bedrijf en dienstverband.
De basisregels voor een goede social media strategie
Bepaal je platformen: kies de juiste platformen welke aansluiten bij de content die je wilt delen en waar je doelgroep aanwezig is. Leer je doelgroep kennen: onderzoek je doelgroep en probeer te achterhalen waar hun problemen en frustraties liggen.
Een contentspecialist leest zich in, doet zoekwoordonderzoek, zoekt of maakt beeldmateriaal, schrijft teksten en plaatst de content in het contentmanagementsysteem. Een contentspecialist heeft kennis van techniek, vormgeving, teksten en natuurlijk van SEO.
Content die zich niet focust op producten of diensten maar op het merk zelf, noemen we hero content. Deze content is vaak groots en impactvol. Het zorgt voor een 'wauw'-gevoel en speelt in op emotie. Hero content zet je maar een paar keer per jaar in, om het extra speciaal te houden.
Hygiëne content, ook wel help-content, is de content die moet inspelen op de zoekvraag van je doelgroep. Simpel gezegd is hygiëne content dus het antwoord op de vragen van je consumenten. Een voordeel van deze content is dat het gemakkelijk nieuwe bezoekers aantrekt, dit gebeurd voornamelijk via zoekmachines.