Ons bedrijf, opgericht in 1864 door de familie Heineken, heeft een lange en trotse geschiedenis als onafhankelijke wereldwijde brouwer. Wij brouwen kwaliteitsbieren, bouwen bekroonde merken en creëren de mooiste ervaringen voor onze consumenten.
We brouwen de beste kwaliteit bier, bouwen wereldwijd geliefde merken en beide proberen we zo duurzaam mogelijk te doen. Dankzij onze stevige Nederlandse wortels, focus op kwaliteit en aanwezigheid in meer dan 190 landen, kunnen we het beste van onszelf met de wereld delen.
Wij verbinden mensen en verlagen drempels.Wij geloven dat je de beste momenten in je leven samen beleeft. Wij worden geïnspireerd door consumenten om de beste bieren te brouwen. Diezelfde passie vertalen we naar onze producten, merken en activiteiten.
Heineken NV is een Nederlandse multinational in de bier- en drankensector en is actief in ruim 190 landen. Heineken NV bezit 300 biermerken. Met een totaal biervolume van meer dan 257 miljoen hectoliter (2022) behoort Heineken tot de grootste brouwerijen van de wereld, na het Belgische Anheuser-Busch InBev.
We werken nog steeds aan meer groene energie, om ook onze andere bieren en voor andere landen, met 100% groene energie te kunnen brouwen. De ambitie is om in 2030 in alle HEINEKEN brouwerijen in Nederland te brouwen en verpakken met 100% groene energie.
Reclame en marketing zijn belangrijk voor Heineken, en het bedrijf is er goed in: de beroemde slogan 'Heerlijk, helder Heineken' dateert uit de jaren vijftig. Varianten erop worden nog altijd gebruikt. Vooral na de dood van Freddy Heineken is het bedrijf grote overnames in het buitenland gaan doen.
Heineken is een Nederlands biermerk dat sinds 1873 door Heineken wordt gebrouwen. Het merk is het paradepaardje van de drankmultinational en wordt in veertig brouwerijen in 39 landen gebrouwen.
Het afgelopen jaar heeft Heineken de prijzen van zijn bieren verschillende keren verhoogd, vanwege de hogere grondstof- en productiekosten. Het bedrijf voert de hogere kosten vrijwel een op een door in de prijzen van de bieren. Volgens CBS-cijfers is bier in een jaar tijd 10 procent duurder geworden.
De prijsstijging van bier wordt vooral veroorzaakt door de hogere kosten van verpakkingsmaterialen, die een groot deel van de prijs van een biertje bepalen. Daarnaast zou het kunnen dat consumenten voorzichtiger worden met uitgaven aan zaken als bier doordat ze meer kwijt zijn aan boodschappen en hun energierekening.
Bavaria bouwt brouwerij in Cuba en nu is de grootste bierbrouwer ter wereld boos. LIESHOUT - Swinkels Family Brewers, het bedrijf achter onder meer Bavaria-bier, is in een conflict terechtgekomen met de grootste bierproducent van de wereld: AB Inbev.
We aim to drive superior growth with greater focus on the needs of consumers and customers. We are focused on premiumisation and innovation, extending beer into non-alcoholic, flavoured and less bitter variants, moving beyond beer with cider and hard seltzers, and driving a more digital route-to-consumer.
Grootste doelgroep voor Heineken zijn klanten boven een leeftijd van 18 jaar. De producten die geproduceerd worden zullen ook aan deze doelgroep verkocht worden. Naast klanten vanaf 18 jaar heeft Heineken ook te maken met horeca doelgroepen. Heineken is bijna in elk cafe of kroeg te vinden.
Door de hogere prijzen zag Heineken de omzet hoger uitvallen. De totale omzet kwam 19 procent hoger uit: op 34,6 miljard euro. De netto winst viel maar liefst 30,7% hoger uit vergeleken met 2021 en bedroeg 2,836 miljard euro in 2022.
Pils is, zoals al eerder genoemd, in Nederland de meest gedronken bier soort. Dit geldt ook voor België. In 2004 bestond ook bijna 80 procent van de bierconsumptie uit pils. In Nederland zijn Heineken, Hertog Jan, Alfa, Amstel, Bavaria en Grolsch de meest bekende biermerken met pils.
Charlene trouwde begin jaren tachtig met Michel de Carvalho in Zwitserland en woont tegenwoordig al jaren in Londen. Interviews met Charlene de Carvalho-Heineken zijn schaars.
Heineken als winnaar uit de test
Heineken is als winnaar uit de test gekomen op basis van het oordeel van de vier deskundigen. Met een 7,6 eindigt Heineken nipt voor Jupiler. Volgens de deskundigen is dit een mooi pils met een goede bittere smaak die lang blijft hangen en uitnodigt tot de volgende slok.
In ruim 190 landen. Heineken®, een van 's werelds meest waardevolle biermerk. Eindelijk, het is onze meesterbrouwers gelukt. Om het perfecte 0.0 biertje te brouwen.
241 miljoen hectoliter bier
Heineken verkocht in 2019 241,4 miljoen hectoliter bier, zo blijkt uit de jaarcijfers.
De gemiddelde literprijs van Heineken Pilsener in de winkel is €2,95.
De inkoopprijs van een liter melk ligt ongeveer tussen de €0,73 en €1,25 per liter en van een liter bier tussen de €1,20 en € 3,25. Dit is een onverklaarbaar prijsverschil, wanneer je het beoordeelt op basis van de kosten van het productieproces.
Sinds 2013 is Affligem onderdeel van Heineken. We hebben een expertise waar de gemiddelde brouwerij alleen maar van kan dromen én hebben bovendien onze kenmerkende rijke en zachte smaak behouden. Proost - en (h)op naar onze volgende 1000 jaar!
Grolsch is onderdeel van de Zuid-Afrikaanse brouwer SABMiller, Heineken is van Heineken Nederland. Ook in de smaak zit, volgens de kenners, groot verschil en er zijn zelfs bierdrinkers die voor geen goud 'dat andere bier' in huis zouden halen.
Hertog Jan is eigendom van de Belgische biergigant Inbev, en bij Inbev in Nederland is Hertog Jan het goedkoopste A-merk, aldus Emonds. "Bud en Jupiler zijn omgerekend per liter duurder." Volgens Emonds heeft Inbev vanwege het grotere prijsbewustzijn van consumenten meer ingezet op Hertog Jan.