Wanneer je foutcode 561 op jouw TV-ontvanger of televisie krijgt is de kans groot dat je geheel geen televisie kunt kijken. Je kunt Foutcode 561 krijgen wanneer: Het IP-adres niet correct kan worden opgehaald. Een apparaat in het netwerk voorkomt dat het juiste IP-adres wordt opgehaald.
Controleer eerst of er een storing is. Herstart de tv-ontvanger door de stekker 10 seconden uit het stopcontact te halen. Haal de kabels uit de gele poorten van je modem, behalve de kabel die naar de tv-ontvanger gaat. Tip: maak een foto van de kabels in het modem.
HTTP-foutcodes zijn status antwoorden die een server geeft op het moment dat je bijvoorbeeld een website pagina opent op deze server. De code geeft aan je browser door of alles in orde is (code 200 OK) of dat er iets mis is. Bijvoorbeeld een 404 of 500 foutcode.
In de informatica is een foutcode (of retourcode) een numerieke of alfanumerieke code die de aard van een fout aangeeft en, indien mogelijk, waarom deze is opgetreden .
Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij KPN
KPN biedt internet via glasvezel en ADSL, televisie via internet en digitenne, vaste telefonie, mobiele telefonie, mobiel internet via 3G en e-mail als webmail of POP3 voor particulieren en zakelijke klanten.
Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje 'reset'. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.
Als je storing hebt kan je gratis bellen via 0800-0402. Je kan ook chatten via onze service pagina. Hopelijk wordt jouw storing snel opgelost!
Open het hoofdmenu van je televisie door op de knop Home op je afstandsbediening te drukken en kilik vervolgens op het pictogram Instellingen. Ga naar Algemeen. Klik op Resetten. Er wordt gevraagd om de pincode in te voeren.
Het resetten van je KPN afstandsbediening kan helpen om problemen met het volume of andere functies op te lossen. Volg deze stappen om de KPN afstandsbediening te resetten: Houd de knoppen 'Volume omhoog' en 'Volume omlaag' tegelijkertijd ingedrukt.Wacht tot het lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
KPN klantenservice is telefonisch bereikbaar op 0800-0402, spreek in dat je een medewerker wilt spreken. Bereikbaar maandag t/m vrijdag 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag 08.00 tot 17.00 uur.
Soft reset
Houd de aan/uit-knop 30 seconden ingedrukt nadat de stekker uit het stopcontact is gehaald. Wacht ongeveer 1 á 2 minuten. Stop de stekker van uw televisie terug in het stopcontact. Als het beeld weer werkt, is het gelukt.
Box 12 resetten
Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan/uit schakelaar.
Ik wil graag het telefoonnummer hebben van de KPN. Je kan ook chatten. Kies dan een onderwerp en vervolgens “Ik heb een andere vraag of wil contact”, dan vind je alle contact mogelijkheden (waaronder de chat) bijna helemaal beneden op het scherm.
De standaard pincode voor de Digitenne tv-ontvanger is 1234. Pincode gewijzigd en weet je 'm niet meer? Reset je tv-ontvanger. Daarna is je pincode weer 1234.
Je kunt een medewerker spreken door 0800 0402 (gratis) te bellen en in te spreken: “Ik wil graag een medewerker spreken”. Dan wordt doorverbonden naar een collega van vlees en bloed. Je kunt je vraag ook aan mij stellen maar als het om een dringende kwestie gaat adviseer ik te bellen.
Op het zwarte glasvezelkastje branden drie lampjes groen: power, glas en ethernet. Op de router branden de lampjes van internet, wifi, power en TV.
Hoe vaak moet je je modem opnieuw opstarten? Tenzij je merkt dat er problemen zijn, adviseren we om je modem niet opnieuw op te starten. Pas als het écht nodig is, raden we aan dit te doen. Bijvoorbeeld als je op meerdere apparaten geen verbinding via wifi krijgt.
Dit kan tot 5 werkdagen duren. We raden dan ook altijd aan om via onze website te betalen. Let op: Om weer aangesloten te worden moet het achterstallige bedrag én openstaande bedragen betaald worden.
Verschillen KPN en Ziggo
Ziggo doet het met een 7,5 wat betreft televisiekwaliteit beter dan KPN Glasvezel (6,9) en KPN DSL (6,3). Bij Ziggo melden klanten minder storingen dan bij KPN: 17% bij Ziggo, 23% bij KPN Glasvezel en bij KPN DSL 24%. Het oordeel voor vaste telefonie is bij beide providers erg goed.
Storingen altijd binnen 8 uur opgelost
Daarnaast kun je als aanvulling op jouw KPN EEN MKB abonnement ook kiezen voor een nog hoger service level met een 24/7 oplostijd van acht klokuren. Mocht er zich 's nachts of in het weekend een probleem voor doen, dan wordt dit altijd binnen 8 uur opgelost.
KPN Foutcode 562 betekent dat de TV-ontvanger een verkeerd IP-adres ontvangt waardoor je geen televisie kunt kijken. Een ander apparaat in het netwerk is dan meestal eerder dan het modem met het versturen van een IP-adres. Snel naar: TV-ontvanger en Experia Box opnieuw opstarten.