De Piet Heintunnel kampt vaker met storingen. Zo werd de tunnel in december ook twee keer in twee dagen afgesloten vanwege problemen. Het zal ook niet de laatste keer zijn dat de tunnel niet gebruikt kan worden. In 2025 vindt er elke eerste dinsdag van de maand onderhoud plaats in de tunnel tussen 22.30 en 5.00 uur.
De renovatie start in het voorjaar 2021 en duurt naar verwachting tot de zomer van 2022. Tijdens de renovatie is de tunnel dicht voor al het autoverkeer, de tram blijft wel door de tunnel rijden.
De Piet Heintunnel is nog steeds in beide richtingen afgesloten ivm een technische storing. Duur van de storing is onbekend. Het verkeer moet hierdoor omrijden via de IJtunnel (S116) of Gooiseweg/Wibautstraat (S112).
In 2021 waren de borden bij de tunnel echter nog niet vervangen en had de tunnel nog steeds de status van autoweg. De maximumsnelheid in de tunnel is 70 km/h.
De maximale toegestane snelheid op de Amsterdamse grachten is 6 km/u.
Normaal gezien is de maximum snelheid 100 km per uur. Het kan zijn dat we een snelheidsbeperking moeten instellen. Dit wordt dan aangegeven op de matrixborden boven de rijbanen in de tunnel en op het tracé. Het is van belang voor je eigen veiligheid én die van andere weggebruikers dat je je aan de snelheid houdt.
De Gaasperdammertunnel maakt onderdeel uit van de snelweg A9 in het traject Holendrecht-Diemen en ligt in Amsterdam-Zuidoost. Met een lengte van 3 km, is het de langste landtunnel van Nederland.
Tunnels voor het verkeer zijn al heel oud. Zo is bekend dat rond 2160 voor Christus de oudst bekende verkeerstunnel ter wereld werd gegraven onder de Eufraat door in Babylonië. Veel verkeer was er niet - de tunnel was een particuliere verbinding tussen de stad Babylon en het koninklijk paleis.
IJtunnel. We onderzochten of we de IJtunnel geschikt kunnen maken voor fietsers. De tunnel is helaas erg steil en diep (wel 21 meter). Deze afdaling is niet veilig voor fietsers.
Er zijn op dit moment geen files op de A27.
Soms is het nodig om een tunnelbuis korte tijd af te sluiten. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Denk aan een personenauto of vrachtwagen met een klapband, een voertuig dat zonder brandstof stil komt te staan of een motorrijder die te maken krijgt met een motorstoring.
Vijf wegtunnels en een verkeerscentrale
In totaal heeft Amsterdam vijf wegtunnels. Met 1.500 meter (gesloten deel) is de Piet Heintunnel de langste. De IJ-tunnel is de drukste.
Piet Hein tunnel is weer open, storing verholpen. Excuses voor het ongemak. Piet Heintunnel in beide richtingen dicht ivm technische storing.
De Lærdalstunnel (Noors: Lærdalstunnelen) is met 24,5 kilometer de langste autotunnel ter wereld. De tunnel is onderdeel van de hoofdroute van Oslo naar Bergen in Noorwegen, de E16, en is aangelegd omdat de oude route van Oslo naar Bergen 's winters vanwege de sneeuw vaak afgesloten was.
Gotthard-basistunnel, Zwitserland - 57,1 km
De Gotthard-basistunnel heeft de titel van langste spoortunnel ter wereld. Met een lengte van 57,1 km onder de Zwitserse Alpen biedt het een hogesnelheidstreinverbinding tussen Noord- en Zuid-Europa.
Amsterdam Metro wordt geëxploiteerd door GVB en omvat zowel metrolijnen als lightrailsystemen . Bezoekers zullen dit vervoermiddel niet erg handig vinden. Het metronetwerk in Amsterdam heeft 5 lijnen en 86 stations.
De gemeente Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam zijn de enige aandeelhouders van GVB Holding NV. De Vervoerregio Amsterdam is medeaandeelhouder met een prioriteitsaandeel. Een prioriteitsaandeel is een aandeel waaraan bijzondere zeggenschapsrechten zijn verbonden.
De eerste tram reed in 1865 te Berlijn. Al in 1881 liet Siemens ook in Berlijn een elektrische tram rijden. Duitsland kent sinds de sluiting van het net van Wuppertal in 1987 circa 60 trambedrijven. In sommige Duitse steden is het tramnet gedeeltelijk verbouwd tot Stadtbahn, een kruising tussen metro en sneltram.
Op de autosnelwegen, kortweg snelwegen, geldt tussen 06.00 en 19.00 uur meestal een maximumsnelheid van 100 km/h. Buiten deze tijden mag u op plaatsen waar dat qua verkeersveiligheid en leefbaarheid kan, 120 of 130 km/h rijden. Op de N-wegen geldt een maximumsnelheid van 80 of 100 km/h.
Nee, u mag niet met uw auto door de Kanaaltunnel rijden . In plaats daarvan moet u met uw voertuig instappen bij de LeShuttle-service, die instapt bij de Kanaaltunnelterminals in Folkestone en Calais.
De reden voor het ontbreken van de vluchtstrook is simpel: de nieuwe weg bestaat in beide richtingen al uit vier rijstroken.Een vijfde strook zou nóg meer ruimte, asfalt, beton en geld kosten. In plaats van een vluchtstrook is de weg uitgerust met andere technische snufjes om automobilisten veilig te houden.