Zakelijke accounts zijn openbare profielen waarmee merken en bedrijven onze marketingtools kunnen gebruiken om een samenhangende marketingstrategie op te bouwen op TikTok. Ze zijn een goede keuze voor: Bedrijven die met consumenten communiceren op een onderhoudende manier.
Net als bij elk ander Social Media kanaal volgen gebruikers eerder persoonlijke profielen dan 'zakelijke' profielen. Op TikTok is er vooralsnog geen mogelijkheid om een apart Business account aan te maken (dat heb je wel op onder andere Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest en WhatsApp).
Net als Instagram en Facebook is het met TikTok ook mogelijk om geld te verdienen, maar zal het zeker niet vanzelf gaan. Je moet namelijk een behoorlijk grote fanbase hebben, wil je wat geld verdienen met TikTok. Het is dus de bedoeling dat je influencer gaat worden – en dus bekend op TikTok te gaan worden.
Doordat TikTok een vrij nieuw medium is, kunnen bedrijven zich door deze advertentiemogelijkheden makkelijk oriënteren en zo een hogere klik rate creëren. Tevens hebben verschillende bedrijven de optie om influencers in te zetten; zij kunnen aan het eind van een video een ad laten zien.
Wat is de doelgroep van TikTok? De doelgroep van TikTok is generatie Z, dus de jongeren onder de 20 jaar. Vooral kinderen, soms zelfs zo jong als 6 jaar, zitten op dit sociale medium. De toon is speels en voornamelijk entertainment.
Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.
Je moet hiervoor ten minste 18 jaar oud zijn en daarnaast 100.000 volgers hebben. Vanwege 'fooien' van je volgers kun je ook geld verdienen met TikTok. Je moet hier ten minste (je raadt het al) 18 jaar oud voor zijn en ook 100.000 volgers hebben.
De perfecte frequentie voor TikTok bestaat niet en zal per bedrijf ook verschillen, maar probeer in ieder geval 2 tot 3 keer per week actief aanwezig te zijn. Check daarnaast je statistieken in TikTok, zo zie je welke dag(en) het beste is voor jou om te posten en je doelgroep dus het meest actief is.
Op TikTok kun je jezelf filmen terwijl je danst, zingt of playbackt. De video's kan de maker vervolgens zelf bewerken met verschillende effecten en online plaatsen. De filmpjes duren 15 tot 300 seconden. Na het online plaatsen kunnen gebruikers van de app deze met elkaar delen, liken en reacties achterlaten.
Hoe kom ik weer in mijn TikTok account? Waarop praktisch elk ander platform, om ons TikTok – account te herstellen, we moeten neem contact met ons op via e-mail met het platform. In het geval van TikTok is de e-mail antispam@ tiktok . com .
Er zitten honderden miljoenen gebruikers op TikTok, en niet elke gebruiker heeft goede bedoelingen. Gecombineerd met het feit dat er vooral veel kinderen actief zijn op de app, brengt dit additionele gevaren met zich mee. Denk daarbij onder meer aan online pesten en intimidatie.
FY of FYP staat voor 'For Your Page', of 'For You'. Dat betekent niet dat iemand bijvoorbeeld wil stemmen dat de video op meer For You-pagina's voorbij zou moeten komen. Het betekent juist dat iemand bij je video is gekomen dankzij de For You-pagina (de Voor Jou-pagina dus).
TikTok-gebruikers willen vermaakt en betrokken worden. Daarom zijn video's die mensen motiveren om video na te maken of om aan deel te nemen, zoals hashtag challenges, erg populair. Tegelijkertijd is TikTok geen verkoopgerichte app.
TikTok marketing gaat vooral over merkbekendheid creëren. Het is een marketingkanaal dat je kunt gebruiken om je merk onder de aandacht van een jonger publiek te brengen, waarbij je je richt op het maken van content die hun aandacht vasthoudt en zorgt dat ze telkens weer aan jouw merk herinnerd worden.
Aantal Nederlandse TikTok-gebruikers in jaar tijd met 1,3 miljoen gestegen. Het platform TikTok telt op dit moment ongeveer drie miljoen Nederlandse gebruikers. Dit waren er in 2021 nog 1,7 miljoen, blijkt uit een jaarlijks onderzoek van Newcom naar sociale media.
Een roos kost 1 coin (ongeveer 1,5 cent) maar er zijn ook gifts die wel 30.000 coins (ongeveer 400 euro) kosten. Je kunt jouw idool alleen maar een gift sturen als hij of zij een live video maakt.
Je kan op deze manier met het uitzenden van een live stream 20% van de gedane gift verdienen. Dat lijkt niet eens zo heel veel, maar de bedragen kunnen flink oplopen als je veel volgers hebt. Er zijn populaire live streamers die er wekelijks veel geld mee verdienen en dan mag je wel denken aan bedragen van 10.000 euro.
TikTok: Adverteren, producten promoten, accounts verkopen of managen. Facebook: Adverteren, producten promoten, accounts verkopen of managen. Instagram: Adverteren, producten promoten, accounts verkopen of managen.