Ontgrendel meer uit de Firefox-suite: Synchronisatie, Monitor, Relay en meer. Firefox-accounts heeft de mogelijkheid een secundair e-mailadres als back-up toe te voegen voor het geval dat u de toegang tot uw primaire e-mailadres verliest.
Dit is het hoofd-e-mailadres voor uw Google-account. Dit is ingesteld als primair e-mailadres bij het maken van uw Google-account, maar u kunt een ander primair e-mailadres instellen als u dat wilt.
Een e-mailadres is een adres voor je e-mailaccount. Onder je e-mailaccount kun je 10 extra e-mailadressen aanmaken. Een e-mailbericht naar een e-mailadres komt dus binnen bij de postbus van een e-mailaccount.
Providers zijn wettelijk verplicht om overstappers nog 6 maanden toegang te geven tot hun oude e-mailadres. Daarna wordt dit e-mailadres niet meer beschikbaar. Zorg ervoor dat je deze 6 maanden gebruikt om je nieuwe mailadres bij alle instanties, organisaties en je andere contacten door te geven.
Op deze website kun je een e-mailadres op echtheid controleren: Open de website e-mail checker. Plak het e-mailadres in de balk. Klik op 'Check' om het e-mailadres op echtheid te testen.
Met een Google-account heb je kosteloos toegang tot Google-producten, zoals Drive, Documenten, Agenda en meer. Inloggen op je Google-account (of bij een Google-product): Ga naar de inlogpagina van het product (voor Google-accounts is dit myaccount.google.com).
Wat is een goed e-mailadres? Kies een e-mailadres dat makkelijk te onthouden is. Hoe korter het e-mailadres, hoe makkelijker het te onthouden is. Sluit mogelijke spelfouten in het e-mailadres uit.
Halfjaar recht op toegang tot oude e-mailadres na overstap
Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres.
Stap 1: Controleren of u het e-mailadres kunt wijzigen
Ga op uw computer naar uw Google-account. Klik in het linkernavigatievenster op Persoonlijke informatie. Klik onder Contactgegevens op E-mail. Selecteer E-mailadres voor Google-account.
e-mail is het begrip, een email versturen. En g-mail biedt een dienst aan waarmee je e-mail kan versturen. Je moet het zien als internet en een browser (internet explorer bijvoorbeeld, of firefox). Met die browser (g-mail) kan je op internet (e-mail).
Outlook met Office 365
Als je een Office 365-abonnement hebt, heb je Mail helemaal niet nodig. Daar zit namelijk Outlook in. Voor Outlook geldt in principe hetzelfde als voor Mail: als je geen account hebt geïnstalleerd, krijg je direct een configuratiewizard te zien om een account te installeren.
E-mailadres van Apple-ID achterhalen
Tik op een iPhone of iPad op de app Instellingen. Tik bovenin op uw naam. Onder de naam staat het e-mailadres. Klik op een Mac linksboven in het menu op het Apple-logo > Systeemvoorkeuren.
Stap 1: Ga naar instellingen – Log in op je Facebookaccount en ga naar “instellingen”. Deze vind je terug rechtsboven als je op het driehoekje klikt. Stap 2: Algemene accountinstellingen – Je krijgt nu een overzicht van de algemene instellingen van je account. Onder naam en gebruikersnaam vind je het emailadres terug.
Met Mail op iCloud.com kun je e-mailberichten zowel versturen als ontvangen vanaf je iCloud Mail-account met een webbrowser. Als je iCloud+ hebt, kun je ook e-mail versturen en ontvangen vanaf een aangepast e-maildomein (niet beschikbaar in alle landen of regio's).
Het beste antwoord. Nee, bij vrijwel alle providers als Hotmail/Outlook, Gmail, Yahoo etc. worden e-mailaccounts die meer dan een jaar niet gebruikt worden verwijderd, inclusief alle mail. Weer activeren is niet mogelijk.
De bekendste gratis webmaildiensten zijn Gmail, Outlook en Yahoo.
Een onafhankelijk e-mailadres is niet gekoppeld aan een provider. Dus welke provider je ook hebt of in de toekomst gaat nemen, je (onafhankelijke) e-mailadres verhuist altijd met je mee.
Definitie E-mailadres
In 1996 werden er voor het eerst meer e-mails verstuurd dan fysieke brieven. Iedere mail account is gekoppeld aan een uniek E-mailadres, dat altijd op dezelfde wijze is gestructureerd: De naam: Dit kan een alias zijn, een gebruiker, eigennaam, groep of afdeling van een organisatie.
Als je (nog) geen eigen website hebt, moet je zelf een zakelijk e-mailadres aanvragen en aanmaken. Dit kan bij externe hostingbedrijven, waar je voor een paar euro per maand een domein registreert, een mailpakket koopt en serverruimte huurt. Een voorbeeld waar je dit kunt doen is Strato.
Als je bent ingelogd op je hoofdemailadres, kun je mailadressen toevoegen. Log eerst in op je Gmail-account. Klik rechtsbovenin op het pijltje naast je email adres. Klik op 'account toevoegen'.
Let op: Gmail is een dienst van Google. Wijzigt u het wachtwoord, dan gebeurt dat ook voor alle andere Google-diensten. Het kan dus zijn dat u dan ook op uw Android-smartphone of -tablet het nieuwe wachtwoord moet invullen.
Accounts toevoegen
Log op uw computer in bij Google. Selecteer rechtsboven uw profielafbeelding of initiaal. Kies Account toevoegen in het menu. Volg de instructies om in te loggen op het account dat u wilt gebruiken.