De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
Door Reels in te zetten vergroot je jouw zichtbaarheid op Instagram. Dat komt doordat Instagram de Reel-video's omhoog pusht. Op de explore pagina (klik maar eens op dat loepje onderin) zie je als eerste een Reel en ook tijdens het scrollen naar beneden kom je diverse Reels tegen.
Wat zijn Instagram Reels? Reels zijn vermakelijke, meeslepende video's waarin je op creatieve wijze je merkverhaal kunt vertellen en je doelgroep kunt voorlichten. Bovendien kunnen de video's worden ontdekt door mensen die je bedrijf mogelijk geweldig vinden.
Je kunt een nieuwe Instagram Reel maken door naar de Instagram camera te gaan, waarmee je ook Stories maakt. Daar kies je voor Reels. Je krijgt dan verschillende creatieve editing tools te zien. Via hetzelfde camera-icoontje waarmee je een story maakt, kun je onderin voor 'Reels' kiezen.
Iedereen op Instagram kan een reel opnemen met je originele audio en je reel remixen. Voor privéaccounts: alleen je goedgekeurde volgers kunnen je reels zien en delen. Als iemand je reel deelt, kunnen alleen je volgers deze zien. Niemand kan een reel opnemen met je originele audio.
Een goede reel bestaat altijd uit een combinatie van beeld en geluid. Vertel een kort verhaal in maximaal een minuut, maar het liefst in minder dan 15 seconden. We hebben het allemaal druk dus mensen kijken het liefst korte video's dus breng snel je boodschap over.
Het is creatief, kort én krachtig (15, 30 of 60 seconden) en zit daarmee precies tussen de foto's en video's op je tijdslijn en IGTV (long form video's) in. Een Instagram Reel mag dus 15, 30 of tegenwoordig zelfs 60 seconden duren. Dit kun je instellen als je aan de slag gaat om een video te maken.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Het sociale mediaplatform maakt bovendien van de gelegenheid gebruikt om een aantal updates toe te voegen. Zo kunnen reels vanaf nu niet 30 maar 60 seconden duren.
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Als je eenmaal een Reels hebt gemaakt, kun je kiezen of je de video op je feed of in je Stories zet. Zet je het in je Instagram Stories, dan komt je video op de Verkennen-pagina, zoals TikTok dat ook doet met de bekende For You-pagina.
Tik in de video op 'omslag' om een beeld uit je video te kiezen als omslag voor je Reel. Voeg nu je tekst toe, je kunt 2200 tekens typen en maximaal 30 hashtags toevoegen.
Belangrijk om te weten is dat je Reels maximaal 15 óf 30 seconden mag duren. Je kunt de video delen op het Instagram 'Home' Feed, Reels feed en je eigen story. Als je een openbaar account hebt, kan jouw reels ook gedeeld worden door anderen.
Instagram-app voor Android
Tik onder je bio of hoogtepunten op . Tik op de reel die je wilt verwijderen. Tik rechtsonder op en vervolgens op Beheren. Tik op Verwijderen uit profielraster.
Je kunt je reel in je verhaal delen, of je nu een privé- of openbaar account hebt. Als je hiervoor kiest, gedraagt je reel zich als een normaal verhaal. De reel wordt niet gedeeld met Reels in Ontdekken, verschijnt niet in je profiel en verdwijnt na 24 uur.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Druk op numeric count weergegeven direct onder de Vind ik leuk-knop (hartpictogram). Onder 'Liked by', scroll naar beneden en ga door de lijst met mensen die die reel leuk vonden. Je kunt ze zelfs volgen of hun profiel bekijken.
Wanneer je nog geen muziek op Reels hebt, dan komt dat omdat Instagram nieuwe functies altijd gefaseerd uitrolt. Heb dus even geduld. Wel is het bij sommige accounts mogelijk om (tijdelijk) van bedrijfspagina naar makersaccount (creators) te switchen, en vervolgens (na enkele dagen) de muziekfunctie gebruiken.
Dit zijn volgens Sprout Social de beste tijden en dagen om te posten op Instagram over het algemeen: Beste tijden: woensdag om 15:00 uur, donderdag om 05:00, 11:00, 15:00 en 04:00 uur en vrijdag om 05:00 uur. Beste dag: donderdag. Meest consistente betrokkenheid: 9:00 tot 18:00 uur van dinsdag tot vrijdag.
Reels op Facebook zijn korte video's. Je kunt ook openbare reels op Instagram bekijken, als de maker ervoor kiest de reels aan te bevelen op Facebook. Reels worden aanbevolen op basis van wat mogelijk relevant voor je is en kunnen verschijnen op plaatsen als je overzicht en Facebook Watch.
Tik bovenaan het overzicht in het gedeelte Verhalen op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Als deze optie niet wordt weergegeven, heeft nog niemand je verhaal bekeken.