Pukcode. Als je 3 keer de verkeerde pincode invoert, blokkeert je sim. Je hebt dan de pukcode nodig om je toestel weer te kunnen gebruiken.
Voor de volledigheid nogmaals de stappen om de pukcode zelf te zoeken in 3 stappen: Log in op My Vodafone en kijk linksboven in je scherm. Klik op Producten -> scroll op die pagina naar beneden. Je ziet daar het kopje Toestel, sim en diensten -> daar staat je pukcode.
Deze speciale code is vaak geprint op het plastic kaartje, waar je ook je simkaart uitdrukt. Is dat niet het geval? Bekijk dan bijgeleverde brief, want dan is de code daarop te vinden. Bewaar dit plastic kaartje of brief dus goed, of kies er bijvoorbeeld voor om de code op te slaan in je telefoon zelf.
Simkaart geblokkeerd: zo deblokkeer je hem. Als je simkaart is geblokkeerd, vraagt je smartphone om een pukcode. Vaak kun je de pukcode vinden in het pakketje waar je simkaart destijds ook in zat. Je hoeft dit pakketje overigens niet per se te bewaren.
Bij herhaaldelijk (drie keer) invoeren van de verkeerde PUK-code wordt de SIM-kaart geheel onbruikbaar. En moet je een nieuw SIM-kaart aanvragen bij Vodafone. Dat kan niet via dit Forum. Maar via de klantenservice op telefoonnummer 0900-0940 Dus met een geleende smartphone van iemand anders.
Je hebt tien pogingen om de juiste pukcode in te voeren. Voer je 'm tien keer fout in? Dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
De puk code wordt standaard bij uw simkaart geleverd. Bewaar deze code goed, want met de puk code kunt u de blokkering van de simkaart opheffen. De puk code bestaat uit acht cijfers en u krijgt negen pogingen om de juiste code in te voeren.
Als u een iPhone hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Simpincode'. Als u een iPad hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Simpincode'. Schakel uw simpincode in of uit.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
De PUK-code staat op het kaartje dat bij je simkaart kwam, waar ook de eerste pincode van de simkaart op staat. Je kunt hem ook opvragen bij je provider. Kijk daarvoor op de website van je provider.
Wanneer je drie keer een verkeerde pincode invoert is je simkaart geblokkeerd. Je kunt 'm ontgrendelen door de pukcode op te vragen en in te voeren. Dit is een achtcijferige code die te vinden is op My T-Mobile.
De provider bepaalt de pincode of puk code. Ben je de code vergeten, dan is het verstandig te controleren of je de begeleidende brief van de provider nog hebt. Daarin staat vaak de pin- of puk code vermeld. Vaak biedt de brief de oplossing voor een vergeten pincode.
Procedure. Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Als u uw kaart binnen 14 dagen terugvindt, kunt u deze deblokkeren en opnieuw gebruiken. Na deze periode wordt uw kaart definitief geblokkeerd en ontvangt u een nieuwe kaart met een nieuwe PIN-code.
Zonder ontgrendelde simkaart is bellen, sms'en en mobiel internetten niet mogelijk. Je simkaart moet eerst met een pincode ontgrendeld worden. Dit is een speciale beveiliging die voor jou is ingebouwd. Anders kan iedereen bellen, sms'en en internetten op jouw kosten.
Als je driemaal de verkeerde pincode hebt ingevoerd, dan heb je de PUK-code nodig. Deze code vind je meestal in de persoonlijke inlogomgeving op de website van je provider. Kun je het daar niet vinden? Dan kun je je PUK-code ook opvragen bij de klantenservice van je provider.
Als de telefoon herhaaldelijk om de sim-pincode vraagt lijkt het erop dat de simkaart niet goed in het simkaartslotje zit. Normaliter hoort er enkel om de sim-pincode te worden gevraagd bij het bijvoorbeeld aanzetten / herstarten of plaatsen van een simkaart.
Simnummer. Het simnummer staat op de simkaart zelf, of op de voucher van je eSIM: En je vindt het ook in My Vodafone.