Als je 3 keer een onjuiste pincode hebt ingetoetst, wordt je toestel geblokkeerd.Je hebt dan een pukcode nodig om je simkaart te ontgrendelen. Je ziet de pukcode direct in MijnKPN.
De puk code bestaat uit acht cijfers en u krijgt negen pogingen om de juiste code in te voeren.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Wat is een pukcode? Aan je simkaart is ook een Personal Unblocking Key (PUK) code verbonden. Je pukcode heb je alleen nodig wanneer je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd. Het is een soort extra beveiligingsmethode om te voorkomen dat iemand anders met jouw nummer aan de haal gaat.
Je kunt je pincode verkeerd invullen totdat je toestel om een pukcode vraagt. Met de pukcode kun je vervolgens een nieuwe pincode aanmaken. Je kunt de pukcode opvragen via My T-Mobile. De pincode of schermbeveiliging van je telefoon is niet hetzelfde als de pincode van je simkaart.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Je hebt vervolgende maximaal 10 pogingen om je simkaart te ontgrendelen met de juiste Pukcode. Daarna wordt je simkaart geblokkeerd. Als je de simkaart succesvol ontgrendelt, kun je dezelfde Pukcode, indien nodig, laat weer gebruiken.
1. Je kunt de pukcode van je simkaart vinden op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt. 2. Wanneer je de pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via MyYoufone onder 'Abonnement'.
Telefoonnummer KPN: 0800-0402
De telefonische klantenservice van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar voor al je vragen. Wil je contact opnemen met KPN klantenservice vanuit het buitenland dan kun je het volgende telefoonnummer bellen: +31 6 12001200.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Wat moet je doen nadat je betaalmiddel geblokkeerd werd? Doe aangifte bij de politie als het diefstal of fraude betreft. Controleer je laatste financiële verrichtingen. Fraude met je kredietkaart of prepaid kaart?
Wanneer je drie keer een verkeerde pincode invoert is je simkaart geblokkeerd. Je kunt 'm ontgrendelen door de pukcode op te vragen en in te voeren. Dit is een achtcijferige code die te vinden is op My T-Mobile.
Als je je telefoon niet kunt ontgrendelen, moet je deze wissen. Vervolgens kun je de telefoon opnieuw instellen en een nieuwe schermvergrendeling instellen. Als je niet kunt inloggen op je Google-account, kun je informatie krijgen over hoe je je account kunt herstellen.
Telefoonnummer KPN (Internet en televisie): 0800-0402 (24/7 gratis) Telefoonnummer KPN (Glasvezel) 0800-0404 (24/7 gratis)
Update II: Prepaid klanten dienen een speciale bundel voor gratis bellen en sms'en met Oekraïne te activeren via onze klantenservice (0800-0402).
Via KPN ID (MijnKPN) kunnen alle gegevens van het abonnement worden ingezien, zoals het abonnementsnummer en de pincode van Interactieve TV.
Waarom heb ik met een nieuwe simkaart beter bereik in het buitenland? Met de nieuwe KPN simkaart kan je met meer aanbieders verbinding maken dan met je oude simkaart. Zo heb je altijd het beste signaal.
Als u een iPhone hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Simpincode'. Als u een iPad hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Simpincode'. Schakel uw simpincode in of uit.
Als je inlogt op de bestelpagina van je mobiele abonnement, vind je onderin de communicatie. Daar zou je ook de activatiecode van de simkaart moeten vinden. Het ordernummer staat op de orderbevestiging die je via de mail ontvangen hebt.
Haal je simkaart voorzichtig uit je telefoon en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Plaats de simkaart daarna op de juiste manier terug in je toestel. Plaats je simkaart ter controle eens in een ander toestel; als je simkaart dan wel werkt, is je simkaart niet defect.