Een prop in de uitlaat zorgt ervoor dat er minder gassen door kunnen wat er vervolgens voor zorgt dat de scooter, motorscooter of snorscooter, een minder hoge topsnelheid behaalt.
De veel voorkomende prop die in een standaard uitlaat zit, is te vinden aan het begin van de uitlaat (waar de uitlaat op de cilinder zit). Je kan hem eruit halen door hem door te boren of als hij met een of twee kleine laspuntjes vast zit met een schroevendraaier los te wrikken.
een originele prop is een buisje die met 2 laspuntjes aan je uitlaat vastzit, als je gewoon een buis op de prop zet en slaat dan mep je die laspuntjes zo los...
Knutselsmurf schreef: Wat is een "terugloop uitlaat" ????? Dat is een stukje op het einde van de uitlaat die, zoals de naam het al zegt, terug loopt richting de motor. Zorgt er, helaas, meestal voor dat een scooter harder gaat dan de constructiesnelheid, oftewel de scooter wordt gepakt bij een scootercontrole.
Het 2takt principe werkt niet op jou 4takt.
Terugloop uitlaten zijn nooit illegaal.
De meeste "terugloop" uitlaten zorgen voor meer vermogen wat dus betekend dat je illegaal bezig bent als je daarmee over straat rijd. Sommige van deze uitlaten hebben een prop waardoor je de scooter begrensd. In de technigas uitlaat op de foto zit origineel ook zo een prop.
Zet de uitlaat rechtop tegen de muur en giet door de opening een mengsel van water en gootsteenontstopper tot onder de rand. Af en toe voorzichtig schudden. Na een half uur uitlaat leeggooien (klein chemisch afval) en monteren.
Wat kost opvoeren gemiddeld
Als het om een 4-takt scooter zonder injectie gaat kan een nieuwe CDI ervoor zorgen dat de scooter een stuk sneller rijdt. Het vervangen van de CDI kan al vanaf 70,- Euro. Scooters met injectie en/of een ECU kunnen wij chiptunen en dat kost 199,95 Euro.
Varioring kun je ook verwijderen door middel van een varioblokkeersleutel. Die schroef je bij je starterkrans vast, waardoor de krans niet meer beweegt en je de krukasmoer met een ratel los zou kunnen draaien. Dan haal je de krans weg en zou je normaal de varioring kunnen vinden. Succes!
Dit is een ring die bij de variateur zit en de scooter begrenst. Het verwijderen van deze ring is mogelijk bij bijna iedere scooter. De Varioring met de nadruk op ring, zorgt voor een begrenzing van ongeveer 5 tot 20 KM/pu.
Vaak wordt er een prop in de uitlaat geplaatst als begrenzer. Deze prop bevindt zich aan het begin van de uitlaat waar de uitlaat aan de cilinder wordt bevestigd. Bij bijvoorbeeld Yasuni uitlaten wordt de uitlaat juist bij de demper begrenst. Wat ook vaak voorkomt is dat er een resonantiebuisje aanwezig is.
Door de varioring wordt voorkomen dat het hoogste verzet niet benut kan worden. Hierdoor zal de motor meer toeren moeten maken om sneller te rijden. Als de toeren genoeg begrenst zijn zal de variobegrenzing geen effect hebben en kan de motor op een efficient toerental draaien.
Het beste antwoord. Meeste snorscooters halen 35-40 zonder die ring. Een zip is niet een hele zware scooter dus dat zal ongeveer 40 zijn.
Dus als je vario ring er uit is wordt de diameter van je cirkel waar rond de snaar draait wordt kleiner.
Op de rijbaan is de maximumsnelheid 45 kilometer per uur. Op het fiets/bromfietspad buiten de bebouwde kom is de maximumsnelheid 40 kilometer per uur. Op het fiets/bromfietspad binnen de bebouwde kom is de maximumsnelheid 30 kilometer per uur.
Te hard rijden:
Tot maximaal 10 km/u: 65 euro. 11 t/m 15 km/u: 130 euro. 16 km/u of sneller: 260 euro.
Met een meetcorrectie van 5km/u erbij mag je bromfiets maximaal 50 km/u halen tijdens de test. Je krijgt dan eerst alleen een boete. Maar geeft de meting aan dat je scooter of brommer sneller kan dan de maximale constructiesnelheid plus 15 km/u, dan kan ook de scooter in beslag worden genomen.
Het ontkolen van de uitlaat is raadzaam na een jaar of 6000 km rijden. Eerder mag je dit ook doen als dit nodig is. Bij tweetaktmotoren zet zich altijd een hoeveelheid verbrande olie en gedeeltelijk verbrande benzine in de uitlaat af,in de vorm van kool en teerachtige substanties.
Een uitlaat poetsen gaat het best met metaal poets middel. Maak eerst de uitlaat schoon, bijvoorbeeld met een stoomreiniger. Het grove vuil en oppervlakte roest kan vervolgens met poetsmiddel verwijderd worden. Met metaal polijst middel kan de glans teruggebracht worden.
Aluminiumfolie tegen de roestplekken
Om te beginnen maak je het betreffende oppervlak vochtig met een doek en schoon water. Door daarna met een stuk aluminiumfolie langs de plekken te schuren kun je in een mum van tijd de roest verwijderen.
Veruit de goedkoopste oplossing voor meer geluid en vermogen is het verwijderen van onderdelen uit je uitlaatsysteem. Hoe minder obstakels in je uitlaatsysteem, hoe meer geluid en hoe beter de 'flow'. Echter mag je in Nederland niet alles zomaar uit je uit je uitlaatsysteem slopen, oftewel straightpipen.
Deze uitlaat is niet goedgekeurd voor op de openbare weg.
Milltek uitlaat (compleet) geeft gewoon wettelijk toegestane waarden.
met dit volledige pakket op je scooter haal je een snelheid van rond de 75 km/h.
De Piaggio Zip is een sportieve stadsscooter. Hij is licht en zeer wendbaar. Deze scooter is een plezier om mee op weg te gaan, met snufjes zoals een handig dasboardkastje. Zijn actieradius van 262 kilometer en fijne rijeigenschappen maken de Zip al jaren een complete stadsscooter.