Wat is een goede Engagement rate? Een 'goede' engagement rate kan variëren afhankelijk van de sector, het type website en het publiek. Over het algemeen wordt een engagement rate van meer dan 15% als goed beschouwd voor de meeste websites.
Tussen 1% en 3,5% = gemiddelde/goede engagement rate. Tussen 3,5% en 6% = hoge engagement rate.
De engagement rate is een maatstaf die in social media marketing wordt gebruikt om te meten hoe succesvol een post of campagne is. Social media marketeers en influencers gebruiken deze maatstaf om te bepalen hoe betrokken het publiek is bij een bepaalde campagne of post.
Hierover verschillen de meningen, maar een snelle zoektocht in de Google resultaten geeft ons het volgende beeld. Over het algemeen wordt een engagement rate tussen één procent en vijf procent als een goed resultaat gezien voor LinkedIn.
Voor een digitale communicatieprofessional is een engagement ratio van een publicatie onder de 5% laag, tussen de 5% en 8% juist en boven de 8% zeer goed.
Facebook. Het beste moment om op Facebook te posten (in 2024) is op de woensdag, donderdag of vrijdag tussen 13.00 en 15.00 uur. Ook laten onderzoeken zien dat je ook best wel op de zaterdag of zondag kan posten, maar zorg er dan wel echt voor dat je de post niet al te laat in de middag plaatst: dus ruim vóór 15.00 uur ...
Piektijden voor bereik op Facebook
De piektijden vinden ook plaats op deze dagen: in de middaguren is een duidelijke piek te zien voor zowel zondag als maandag. Wil je je Facebook-posts iets beter verspreiden over de week? Op donderdagochtend komt jouw post ook goed tot z'n recht.
Wat is social media engagement? Social media engagement is alle interactie die je als bedrijf of persoon hebt met anderen op social media. Die like op jouw nieuwe profielfoto, het delen van een verhaal op Instagram, maar ook de klacht die een klant plaatst als reactie op jouw LinkedIn post.
Engagement is het totaal aantal likes en reacties op een post. Om de engagement rate te berekenen, delen we dit aantal door het aantal volgers van het betreffende account.
Instagram engagement gaat niet langer alleen over het verzamelen van likes, comments en shares. Ook zaken als betrokkenheid op jouw Stories, hashtags en Dwell time (aandacht die men besteedt aan jou content) zijn bepalende factoren om jouw engagement te verhogen.
Gebruikersengagement is de hoeveelheid tijd die iemand besteedt op uw webpagina waarbij het app-scherm op de voorgrond zichtbaar is. Aan de hand hiervan kunt u meten wanneer gebruikers uw site of app actief gebruiken.
Engagement is een belangrijke indicatie dat iemand zich verbonden voelt met je merk. Die verbondenheid kan er vervolgens voor zorgen dat iemand (opnieuw) klant wordt, klant blijft, of meer met je organisatie wil samenwerken.
Door in percentages te spreken, kun je accounts met elkaar vergelijken. Het maakt dan niet uit of een account veel of weinig volgers heeft, het gaat om de verhouding. Uit onderzoek blijkt dat wereldwijd de gemiddelde engagement rate op Instagram vorig jaar (2021) 5,86% was.
Instagram is het platform met de meeste 'engagement'. Met een gemiddelde post engagement rate van 2,26% vs. Facebook met 0,21%.
De definitie van engagement is als volgt: 'een situatie waar een persoon zich betrokken bij voelt'. In marketingtermen betekent engagement de mate waarin je klant zich betrokken voelt bij jouw business en/of product. Dit noem je ook wel customer engagement.
Wat zijn KPI's? Key Performance Indicators zijn specifieke doelen waarop jouw video presteert. Je kunt KPI's daarom zien als maatstaven voor het succes van jouw video op social media. Met behulp van deze maatstaven zie je wat je goed doet en waar verbeterpunten zitten.
Engagement betekent het aantal keren dat mensen acties uitvoerden op je tweets. Indrukken betekent het aantal keren dat je tweet verscheen in Twitter of X feed.
Customer engagement marketing, of consumer engagement marketing, verwijst naar de strategieën, processen en tactieken die merken inzetten om effectief contact te leggen met hun klanten via elk touchpoint en elk kanaal.
Bovendien heeft elk groot Instagram-account altijd een bepaald percentage aan nepvolgers. Bij grotere accounts (100.000 volgers of meer) zit dit percentage tussen de 20 en 30 procent, bij kleinere account tussen de 10 en 20 procent.
Leads zijn de contactgegevens van personen die hun gegevens met jou gedeeld hebben. Deze gegevens kun je als bedrijf gebruiken om je producten of diensten te verkopen met bijvoorbeeld e-mailmarketing.
Zaterdagavond en zondagmiddag zijn populaire tijden voor Instagramgebruikers om likes, comments en shares uit te delen. Als organisatie valt er veel resultaat te behalen buiten kantooruren, en is het dus extra belangrijk om jouw Instagram-posts goed te verspreiden over de dagen.
Op de meeste platforms is 2 tot 3 keer per week een bericht plaatsen genoeg. In sommige niches of platforms is het echter normaal om elke dag zelfs 2 berichten per dag te plaatsen. Hoe dan ook is het erg belangrijk om regelmatig te blijven posten.
Op Instagram kun je het beste posten van maandag tot en met vrijdag. De beste dagen om te posten zijn dinsdag en woensdag. Op maandag kun je het beste rond 11:00u content plaatsen. Op dinsdag en woensdag is dit tussen 10:00u en 13:00u, en op donderdag en vrijdag tussen 10:00u en 11:00u.