Over het algemeen wordt een engagement rate tussen één procent en vijf procent als een goed resultaat gezien voor LinkedIn. Maar we zien ook veel bronnen die twee procent aanhouden als engagement rate en alles daarboven als goed zien.
Je kunt de engagement berekenen door de likes en reacties bij elkaar op te tellen en te delen door het aantal volgers x 100. Hieronder volgt een overzicht van de percentages en betekenissen van engagement: Minder dan 1% = lage engagement rate. Tussen 1% en 3,5% = gemiddelde/goede engagement rate.
De engagement rate is een maatstaf die in social media marketing wordt gebruikt om te meten hoe succesvol een post of campagne is. Social media marketeers en influencers gebruiken deze maatstaf om te bepalen hoe betrokken het publiek is bij een bepaalde campagne of post.
LinkedIn engagement rate: 2% tot 5% engagement. Responspercentage LinkedIn: tot 14,5% responspercentage. Percentage recruiters: 87% van de recruiters gebruikt LinkedIn.
De definitie van engagement is als volgt: 'een situatie waar een persoon zich betrokken bij voelt'. In marketingtermen betekent engagement de mate waarin je klant zich betrokken voelt bij jouw business en/of product. Dit noem je ook wel customer engagement.
Engagement is een belangrijke indicatie dat iemand zich verbonden voelt met je merk. Die verbondenheid kan er vervolgens voor zorgen dat iemand (opnieuw) klant wordt, klant blijft, of meer met je organisatie wil samenwerken.
Wat is social media engagement? Social media engagement is alle interactie die je als bedrijf of persoon hebt met anderen op social media. Die like op jouw nieuwe profielfoto, het delen van een verhaal op Instagram, maar ook de klacht die een klant plaatst als reactie op jouw LinkedIn post.
Social media engagement is een belangrijke maar soms moeilijk te meten indicator van hoe je publiek omgaat met jouw online aanwezigheid. Het gaat erom hoeveel mensen reageren op jouw posts, hoeveel mensen ze delen en hoe actief ze zijn in het algemeen.
Om zo veel mogelijk impressies te behalen op LinkedIn post je tijdens kantooruren. Op dinsdag en donderdag is de kans het grootst dat je jouw doelgroep bereikt met een LinkedIn post. Vermijd posts tijdens de weekenden of na 17:00 op LinkedIn. Grote kans dat dit gemist wordt door jouw publiek.
Door in percentages te spreken, kun je accounts met elkaar vergelijken. Het maakt dan niet uit of een account veel of weinig volgers heeft, het gaat om de verhouding. Uit onderzoek blijkt dat wereldwijd de gemiddelde engagement rate op Instagram vorig jaar (2021) 5,86% was.
Voor een digitale communicatieprofessional is een engagement ratio van een publicatie onder de 5% laag, tussen de 5% en 8% juist en boven de 8% zeer goed.
Gemiddeld ontvangt een video 24,25 reacties en 1097,9 likes per post.
Instagram is het platform met de meeste 'engagement'. Met een gemiddelde post engagement rate van 2,26% vs. Facebook met 0,21%.
Ik definieer online engagement als: “De attitude van een persoon ten opzichte van een merk/product/service, gemeten in sociaal online gedrag zoals: Likes, reacties, posts, tweets en retweets”. Waarbij de term “sociaal” in de praktijk betekent dat mensen dit gedrag delen met anderen op sociale netwerken.
De dagelijkse volglimiet op Instagram varieert. Instagram heeft eigenlijk geen exact aantal vrijgegeven. Uit onderzoek en testen blijkt echter dat je ongeveer 150 accounts per dag kunt volgen. Naast de dagelijkse limieten van Instagram voor het volgen van andere mensen, heeft de app ook beperkingen per uur.
Engagement betekent het aantal keren dat mensen acties uitvoerden op je tweets. Indrukken betekent het aantal keren dat je tweet verscheen in Twitter of X feed.
Bovendien heeft elk groot Instagram-account altijd een bepaald percentage aan nepvolgers. Bij grotere accounts (100.000 volgers of meer) zit dit percentage tussen de 20 en 30 procent, bij kleinere account tussen de 10 en 20 procent.
Leads zijn de contactgegevens van personen die hun gegevens met jou gedeeld hebben. Deze gegevens kun je als bedrijf gebruiken om je producten of diensten te verkopen met bijvoorbeeld e-mailmarketing.
Customer engagement marketing, of consumer engagement marketing, verwijst naar de strategieën, processen en tactieken die merken inzetten om effectief contact te leggen met hun klanten via elk touchpoint en elk kanaal.
Employee engagement wordt vaak vertaald met medewerkersbetrokkenheid – een gevoel van verbondenheid met de organisatie. Maar engagement gaat ook over bevlogenheid: over helemaal opgaan in en energie krijgen van je werk, over geïnspireerd zijn en werken vanuit passie.
Employee Engagement is de mate waarin medewerkers zich gepassioneerd voelen over hun werk, betrokken zijn bij de organisatie en zich tevreden voelen bij hun werkzaamheden. Gezien dit een brede term is, zijn in de loop der jaren verschillende maatstaven ontwikkeld om Employee Engagement te meten.
Jij voert de contracten uit en bent betrokken bij alle belangrijke beslissingen van onze klant. Je verstevigt het partnership en bouwt dit uit door maximale betrokkenheid, optimaal stakeholdermanagement, oog voor de lange termijn en het creëren van opportunity's.