Groepen zijn een plek om te praten over gedeelde interesses met bepaalde mensen. Je kunt voor alles een groep maken (je familiereünie, je sportteam, je boekenclub) en de privacyinstellingen van de groep aanpassen op basis van welke mensen je tot de groep wilt toelaten en voor wie je wilt dat de groep zichtbaar is.
Er zijn 2 privacyinstellingen voor Facebook-groepen: Openbaar: iedereen op en buiten Facebook kan zien wie er lid zijn van de groep en wat ze plaatsen. Privé: alleen leden kunnen zien wie er lid zijn van de groep en wat ze plaatsen. Meer informatie over de verschillen tussen openbare en privégroepen.
Facebook-pagina's zijn een manier voor bedrijven, merken en organisaties om aanwezig te zijn op Facebook. Op hun Facebook-pagina kunnen bedrijven statuspupdates, foto's, apps, evenementen en meer plaatsen. De Facebook-pagina is de zakelijke tegenhanger van een persoonlijk Facebook-profiel.
Facebookpagina's zijn bedoeld voor organisaties, bedrijven, beroemdheden en merken. Vanuit de pagina wordt gecommuniceerd met mensen die de pagina leuk vinden. Groepen zorgen dat mensen met dezelfde interesses met elkaar kunnen communiceren.
Een groep is een verzamelplaats waar met mensen kan praten over gedeelde interesses. Sommige groepen zijn openbaar en voor sommige groepen moet je eerst toestemming vragen om lid te worden. Dat laatste heet een besloten groep.
Goed nieuws: een Facebook bedrijfspagina aanmaken en onderhouden is helemaal gratis! Je hoeft er niets voor te betalen. Natuurlijk zal het wel wat tijd en moeite kosten om de pagina aan te maken en er regelmatig een bericht op te delen. Als je er zelf geen tijd voor hebt, kan je dit eenvoudig uitbesteden.
Iedereen kan een facebookpagina aanmaken. Er is niet eens een bestaand Facebook account voor nodig. Je gaat gewoon naar www.facebook.com en daar klik je op maak een pagina. Kies de juiste categorie voor je pagina, let wel even op het verschil tussen lokaal bedrijf of bedrijf, organisatie of instelling.
Het is in strijd met de richtlijnen van de Facebook-community om meer dan één persoonlijk account te onderhouden. Als je je bedrijf, organisatie, merk of product op Facebook wilt vertegenwoordigen, kun je je persoonlijke account gebruiken om een pagina te maken en beheren.
Als je groep niet wordt weergegeven in zoekresultaten van Facebook, kan dit een van de volgende oorzaken hebben: Je groep is verborgen in de zoekresultaten. Meer informatie over de verschillen tussen zichtbare en verborgen groepen. Je hebt de naam van je groep mogelijk per ongeluk verkeerd gespeld in de zoekopdracht.
Mensen op wie je je abonneert, kunnen een melding ontvangen dat je hen volgt. Dit hangt af van hun meldingsinstellingen. Ze zien je naam ook in hun lijst met volgers en kunnen ervoor kiezen deze lijst zichtbaar te maken op hun profiel. Als je een vriend niet meer wilt volgen, ontvangt je vriend daar geen melding over.
Als je je vriendenlijst bijvoorbeeld instelt op Alleen ik, ben jij de enige die je volledige vriendenlijst op je profiel kan zien. Als een van je vrienden echter zijn of haar vriendenlijst heeft ingesteld op Openbaar, kan iedereen zien dat jullie vrienden zijn.
Klik vanuit het nieuwsoverzicht in het linkermenu op Pagina's. Ga naar je pagina. Tik boven aan je pagina op Activiteit. Scrol omlaag en tik op Volgers.
Je kunt geen paginatoegang geven aan een grijs account. Als je iemand met een grijs account paginatoegang wilt geven, moet diegene de pagina via zijn of haar persoonlijke Facebook-account openen of een nieuwe account maken. Vervolgens kun je het nieuwe account toegang geven tot je pagina.
Je kunt anderen op Facebook laten zien dat je beheerder van een pagina bent door jezelf toe te voegen als teamlid op je pagina. Nadat je jezelf hebt toegevoegd als teamlid, wordt de door jou beheerde pagina op je profiel weergegeven. Daarnaast verschijnen je naam en profielfoto in het gedeelte Info van je pagina.
De enige paginafunctie die niet gratis is, is adverteren.
Het eerste nadeel is heel banaal, maar wel heel belangrijk. Het probleem is namelijk dat Facebook behoorlijk complex is in gebruik. Het onderscheid tussen een zakelijke of een persoonlijke pagina is iets waar veel zelfstandigen in eerste instantie al de fout mee ingaan.
Facebook scoort slecht in een rijtje met aan respondenten aangeboden lijstje social media als het om vertrouwen gaat met een score van slechts 4,7. Nepnieuws en wantrouwen voeren dan ook de boventoon qua redenen waarom mensen het platform verlaten.
U gebruikt dit sociale netwerk om in contact te komen en blijven met bekenden, maar ook om mensen op te sporen en spelletjes te spelen. U kunt er een eigen pagina aanmaken met allerlei informatie, zoals foto's en berichtjes. In dit artikel vertellen we over de achtergrond van het platform en waarom het zo populair is.
Iets is openbaar als het door iedereen kan worden bekeken. Dit kunnen mensen zijn die niet je vrienden zijn, mensen buiten Facebook en mensen die andere media gebruiken, zoals drukwerk, radio en televisie en andere sites op internet.
Een pagina toevoegen aan Bedrijfsmanager: Ga naar Bedrijfsinstellingen. Deze optie wordt weergegeven in je zijbalk als een tandwielpictogram. Klik in het gedeelte Bedrijfsmiddelen op Accounts.