Bij het berekenen van de exportprijs gaat het niet alleen om de kosten van productie, opslag, distributie en levering. Het gaat ook om de kwaliteit van uw product, de plaatsing in de exportmarkt (hoog of laag) en het bepalen van een prijs die past bij de markt (marktconform).
Hiermee wordt bedoeld exclusief BTW. Deze prijs is alleen van belang voor handelaren en voor export buiten de EU. Bij export naar bijvoorbeeld Nederland door particulieren, moet er gewoon BTW in Duitsland betaald worden.
Een hele interessante mogelijkheid is nu om een schade auto te verkopen voor export. Gespecialiseerde bedrijven kopen uw defecte auto en exporteren deze in die staat naar het buitenland. Daar worden ze goedkoop gerepareerd en verkocht.
De 10 populairste auto export merken zijn: Volkswagen, Opel, Mercedes-Benz, Toyota, Renault, Peugeot, Audi, BMW, Ford, Volvo.
Dit betekent dat de koper vanaf dat moment verantwoordelijk is voor het voertuig. Regelt u de export alleen dan blijft u verantwoordelijk voor het voertuig totdat deze is geregistreerd in het buitenland.
Het bedrag van de invoerbelastingen wordt berekent op basis van een waarde die is bepaald na het toepassen van een 90% korting tot een bedrag van 300000 dirham van de nieuwwaarde van de auto. Op het bedrag boven 300000 is de korting niet van toepassing en wordt de normale belasting toegepast volgens de wet.
Spanje is lid van de Europese unie waardoor u geen invoerheffingen bij het importeren van een auto hoeft te betalen. De rest BPM en BTW moet echter wel betaald worden. Dit komt doordat in Nederland auto's anders worden belast dan in Spanje.
Op de website van autoverleden kunt u via het kenteken of chassisnummer de vorige eigenaren achterhalen. Ook het schadeverleden de kilometerstand en de dagwaarde van de auto zijn daarbij in te zien.
De kosten voor het exporteren van een auto zijn €10,60. Dit betaalt u bij de RDW. Daarnaast zijn er nog andere kosten waar u rekening mee moet houden, bijvoorbeeld als u met een auto met exportkenteken de openbare weg op gaat. U heeft dan een geldige autoverzekering met minimaal een WA-dekking nodig.
Auto-export is in sommige gevallen de beste manier om het meeste geld voor je occasion te krijgen. Nederlandse auto's worden gezien als kwalitatief goede voertuigen, waardoor zij zeer gewild zijn over de grens.
Export is het uitvoeren van goederen, planten en dieren naar het buitenland. Bij export naar landen buiten de EU spreken we over export naar 'derde landen'.
Bruto of netto kopen in Duitsland
Als particulier koop je altijd een auto voor de bruto prijs in Duitsland. Dit is dus incl de Duitse 19% BTW. Een zakelijke klant kan onder bepaalde voorwaarden een auto netto kopen.
De netto catalogusprijs is de consumentenprijs zonder BTW en BPM. Om de netto catalogusprijs te berekenen haalt u eerst de BPM uit de consumentenprijs en daarna de BTW er uit. Over de BPM wordt namelijk geen BTW berekend.
De catalogusprijs is de officiële nieuwprijs van de (bestel)auto die geldt op de datum dat het kenteken deel 1 is afgegeven.
De vraag 'Hoeveel auto's mag je op je naam hebben? ' wordt ons regelmatig gesteld. En in principe mag u zo veel auto's op uw naam zetten als dat u thuis aan auto's heeft. In principe geldt er geen limiet.
De waarde van een sloopauto valt en staat met de oud-ijzer prijs, ook wel de schrootprijs genoemd. De schrootprijs ligt zo rond de €0.19 per kilogram. Als je uitgaat van een auto die 1000 kilogram weegt ligt die prijs dus rond de €190. Echter, dit is het bedrag dat een sloopbedrijf eraan verdient.
Wat te doen bij een verlopen APK
Je mag volgens dit artikel met jouw voertuig tot maximaal 2 maanden na het verlopen van de APK-vervaldatum stilstaan op de openbare weg. Let op: je mag er dus niet mee rijden! Na deze periode moet jouw auto APK goedgekeurd zijn, of moet het voertuig zijn geschorst.
Een wagen ingeschreven in Spanje is doorgaans goedkoper dan in België of Nederland door de meestal aanzienlijk lagere wegenbelasting en verzekeringspremies die hier gelden. Voor vele buitenlanders loont het dan ook financieel de moeite.
Kun je zomaar in Spanje gaan wonen? Ja, dat kan. Als inwoner van de EU heb je het recht om in ieder land van de Europese Unie te gaan wonen. Heb je de Nederlandse nationaliteit (of die van een ander EU-land), dan kun je dus in Spanje gaan wonen.
Fiat 500 – 2.983 eenheden met een aanschafprijs vanaf 14.000 euro.
Rijden in Marokko
Als uw voertuig buiten Marokko is geregistreerd, mag u het in Marokko gebruiken voor een periode van maximaal 6 maanden per jaar. Het is belangrijk dat u het pasje veilig bewaart.
Tijarmaroc is in de markt gezet als nieuw meertalig marktplaatsportaal waar men allerei spullen kon verhandelen in Marokko.
Rijden naar Marokko via Spanje
De meeste veerboten vertrekken uit de Spaanse havenplaats Algeciras, aan de zuidkust vlakbij Gibraltar. Vanuit Amsterdam is dat 2425 kilometer rijden, dus met de auto ben je zo'n drie dagen onderweg. Als je heel veel uren (minstens 12) rijdt op een dag, kun je het in twee dagen doen.
Export laat u toe uw afzetgebied te vergroten en uw productiemiddelen efficiënter in te zetten. Met meer omzet en winst tot gevolg.