De EGR klep is verantwoordelijk voor het afnemen van het gas dat uit de motor komt en het door het inlaatspruitstuk te sturen, waar de motor het weer kan gebruiken. Zonder de EGR klep zal uw Opel Astra geen van zijn gas gebruiken en hergebruiken waardoor de uitstoot toeneemt.
EGR-klep defect symptomen
De motor start moeilijk. De motor loopt stationair niet meer regelmatig. De motor stottert of hapert tijdens een rit. Er komt zwarte rook uit de uitlaat.
De EGR-klep is een onderdeel dat constante problemen kan veroorzaken die vanwege het ontwerp niet te vermijden zijn. Vanwege de veelal moeilijke toegang en de inspanning die gepaard gaat met vervanging, is de vervanging een dure aangelegenheid. Afhankelijk van het voertuig moet u ongeveer 1.300 - 1.500 euro rekenen.
Het uitschakelen levert brandstofbesparing op, minder vervuiling in de motor, efficiëntere verbranding en minder onderhoudskosten. Als de EGR klep niet goed meer werkt, hij is defect of is vervuild en kan hierdoor niet goed openen of sluiten kun je bijvoorbeeld de EGR klep reinigen of fysiek vervangen.
Het uitschakelen van de EGR-klep – ook wel afdoppen van de klep – levert brandstofbesparing op, een minder vervuilde motor en een efficiëntere verbranding. Maar zonder klep rijden is niet aan te raden. Een motor met een EGR-klep is namelijk compleet afgesteld op een goede werking hiervan.
Op die manier weetje wat je voor de reparatie moet betalen voordat je naar de garage gaat. De materiaalkosten voor een nieuwe EGR-klep liggen vaak tussen 50 en 350 euro. In uitzonderlijke gevallen kan de prijs oplopen tot 700 euro. De vervanging duurt meestal tussen een half uur en vier uur.
Een EGR-klep schoonmaken met de Lindemann Total Care Diesel is de goedkoopste en beste oplossing voor het reinigen van de EGR-klep. De formule van de Lindemann Total Care Diesel is uniek op de additievenmarkt.
De EGR-klep wordt op zowel benzinemotoren als dieselmotoren toegepast. De EGR zit gemonteerd aan de uitlaatzijde van het motorblok. Vanaf het uitlaatspruitstuk loopt er een dikke metalen leiding naar de EGR-koeler.
De EGR klep bevindt zich in het motorsysteem. De klep zorgt ervoor dat er een verlaging plaatsvindt van de NOx uitstoot van de motor. NOx staat voor stikstofoxide of stikstofdioxide. Als er teveel zuurstof in een dieselmotor verbrand wordt, komt deze stof vrij.
De EGR klep is zowel bij een benzinemotor en dieselmotor te vinden vlakbij het uitlaatspruitstuk van de motor. Vanuit dit spruitstuk loopt een metalen buis naar de EGR-koeler. Die koeler zorg ervoor dat de uitlaatgassen een beetje afkoelen.
De levensduur van een EGR-klep is doorgaans ongeveer 100.000 kilometer. Echter, u kunt de levensduur zelf aanzienlijk verlengen door de auto goed te onderhouden.
Afdoppen ( het afsluiten door middel van een plaatje te monteren tussen de EGR-klep en de in-/ uitlaat ) is alleen nodig als de EGR klep dusdanig kapot is dat wij deze softwarematig niet meer kunnen dichtzetten.
Reken dus voor de vervanging van een EGR klep kosten van gemiddeld tussen de 700 en 1500 euro. Dit is natuurlijk afhankelijk van het merk en model van uw auto. Bedenk daarbij eveneens dat het goedkoper zal zijn bij de algemene garage dan bij de merkdealer.
Wat zijn de kosten voor het reinigen van de inlaatkleppen? Het chemisch reinigen van de inlaatkleppen kost €220,- Het reinigen door middel van stralen met granulaat is afhankelijk van de tijd dat we er mee bezig zijn.
De regelklep van de verwarming is meestal in de buurt van de firewall gemonteerd en fungeert als de klep waarmee koelmiddel van de motor naar de verwarmingskern kan stromen, die zich aan de binnenkant van het voertuig bevindt.
EGR Klep vervangen Volkswagen Polo ✔️ Prijs v.a. € 389.
Nochtans kan iedereen de EGR-klep reinigen! Bij een slechte werking hoopt roet- en koolaanslag zich na verloop van tijd op en verstopt uiteindelijk de EGR-klep. De prestatie van uw motor neemt af, u ziet meer zwarte rook en uw verbruik neemt toe!
De EGR klep van een Audi (uitlaatgasrecirculatie) helpt de uitlaatemissies van de auto te verlagen (gassen uit de uitlaat). Het recirculeert het gedeelte van de gassen dat ui de motor komt door het terug plaatsen in het inlaatspruitstuk waar de motor het opnieuw kan verbranden waardoor de emissies worden verminderd.
Het gasklephuis zit tussen het luchtfilter en de motor. De gasklep bedien je via het gaspedaal; hoe verder je dat intrapt, hoe meer lucht er naar de motor kan.
Een vervuild gasklephuis is de meest voorkomende oorzaak. Het gasklephuis krijgt veel te maken met verschillende dampen en gassen die uit de motor komen. Hierdoor kan het gasklephuis vervuild raken met alle gevolgen van dien. Je kunt een gasklephuis reinigen met een gasklep reiniger.
De EGR klep bevindt zich in het motorcompartiment onder de kap. De meeste motoren hebben uitlaatgasrecirculatie nodig om aan de emissienormen te voldoen.
De EGR klep bevindt zich in het motorcompartiment onder de kap. De meeste motoren hebben uitlaatgasrecirculatie nodig om aan de emissienormen te voldoen. Als de EGR klep slecht is zal de Opel Zafira de emissies niet passeren.
Dankzij het verwijderen van het roetfilter heeft uw auto meer vermogen, en zal die zuiniger gaan rijden. Bovendien lost een roetfilter verwijdering al uw roetfilter problemen voorgoed op, waardoor u niet steeds te maken krijgt met dure onderhoudskosten.
In Nederland rijden zeker 20.200 auto's zonder filter rond, maar bij slechts 397 auto's werd dit ook geconstateerd. Het roetfilter verwijderen is verboden. Een auto zonder roetfilter stoot tot 150 keer zoveel schadelijke fijnstof uit als een auto met filter.
Vervanging van het roetfilter is niet goedkoop. Reken op een bedrag van minimaal € 1.000. Als het nog gereinigd kan worden, bedragen de kosten circa € 500.