Bij de conversieratio wordt het aantal doelen of transacties gedeeld op het aantal sessies vermenigvuldigd met 100. Het is een methode om in Google Analytics te zien hoe succesvol de website is met betrekking tot het converteren van bezoekers. Om deze ratio begrijpen is het verstandig om de ruwe data te verfijnen.
De gemiddelde conversie schommelt al jaren ergens rond de 3 á 4 procent. Als jij dus een conversie van vijf procent of zelfs hoger weet te scoren dan doe je het gemiddeld gezien zeer goed. Dus zelfs als 19 van de 20 bezoekers bij jou niet overgaan tot een aankoop, heb je nog een goede conversie.
Je berekent het conversiepercentage als volgt: aantal behaalde doelen/aantal sessies * 100% Een simpel voorbeeld is een webshop die 100 bezoekers heeft gehad, en 10 bezoekers hebben een aankoop gedaan (een doel behaald). Het conversieratio is dan 10/100*100% =10%.
Er zijn twee soorten conversies te onderscheiden, namelijk micro en macro. Micro en macro conversies worden ook wel zachte en harde conversies genoemd. Een micro conversie is een vorm van conversie die indirect leidt tot een verhoging van omzet.
Conversie of in het Engels conversion is een term die in marketing staat voor het converteren van de status die een consument heeft. Dit kan van een geïnteresseerd persoon naar een betalende klant zijn, of iemand die niet bekend is bij een organisatie die contactgegevens achterlaat.
Conversie (of conversieratio) is een begrip dat in online marketing wordt gebruikt. Met conversie bedoelt men het percentage bezoekers dat tot een transactie overgaat. De transactie zal meestal een aankoop zijn bij een webwinkel, maar het kan net zo goed het afsluiten van een verzekering of telefoonabonnement zijn.
In het algemeen is een conversie een actie waarvan je wilt dat bezoekers deze uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan het aantal keer dat het contactformulier is ingevuld of het aantal bestellingen in jouw webshop. Een conversie wordt ook vaak uitgedrukt in een percentage (het conversiepercentage of de conversieratio).
Betekenis: Conversie
Een conversie is het moment waarop een bezoeker van de website overgaat tot een aankoop, informatieaanvraag, het downloaden van een brochure of een anderszins commercieel interessante actie.
Hoe kun je de conversieratio berekenen? Je conversiepercentage bereken je door het aantal bestellingen te delen door het aantal bezoekers. Stel dat jouw webshop honderd bezoekers had en drie mensen hebben iets besteld, dan had je een conversie van drie procent.
Hoe meer bezoekers converteren naar een aankoop, hoe meer omzet je kunt bijschrijven. Een conversie van één procent, betekent dat één van de honderd webshop-bezoeken leidt tot een bestelling. De derde factor die de hoogte van je omzet bepaalt, is de gemiddelde orderwaarde per kopende bezoeker.
Met een conversie wordt het aantal bezoekers bedoeld dat overgaat tot een transactie. Een transactie kan bijvoorbeeld de aankoop van een badkamer zijn.
Het minimale dat je moet halen is eigenlijk echt wel tussen de 1 en 2%. Dus heb je 100 bezoekers per dag dan zou je theoretisch gezien 1 à 2 bestellingen per dag moeten hebben.
Als de strekking van een nietige. » Meer over rechtshandeling rechtshandeling erg lijkt op die van een wel geldige rechtshandeling, dan kan de nietige rechtshandeling worden omgezet in de wel rechtsgeldige rechtshandeling. Dit heet conversie of omzetting (artikel 3:42 BW).
Als je een conversie hebt bereikt betekent dat dat een van je bezoekers een actie heeft uitgevoerd waarvan jij wil dat de bezoekers deze uitvoeren. Een voorbeeld is bijvoorbeeld het aantal keer dat het contact formulier op je website is ingevuld.
Een conversie is een actie die wordt geteld wanneer iemand interactie met uw advertentie of gratis productvermelding heeft (bijvoorbeeld op een tekstadvertentie klikt of een videoadvertentie bekijkt) en vervolgens een actie uitvoert die u waardevol voor uw bedrijf vindt, zoals een online aankoop of een telefoontje naar ...
Wat is conversie optimalisatie; de definitie
Stel je bent een zakelijke dienstverlener en je hebt zo'n 1000 bezoekers per maand op jouw website en van die bezoekers vragen 10 mensen een offerte aan. Dan spreek je over een conversie ratio van 1%. Wat conversie optimalisatie dan is, is het verhogen van die 1%.
Conversie optimalisatie betreft het omzetten van een webshop of website bezoeker naar klant of lead. Wat betekent meer resultaat uit bezoekers door hen te converteren naar klanten en/of leads. Het optimaliseren van je website of webshop om dit te vergemakkelijken voor je bezoekers is Conversie Optimalisatie (CRO).
Met CRO stel je de klant centraal op je website en ga je actief het aantal conversies verhogen. Iedere CRO-expert kan beamen dat het niet uitmaakt hoe mooi en gebruiksvriendelijk je website is en al heb je misschien al ontzettend veel bezoekers die converteren, dan nog zijn er altijd verbeterpunten.
“Lead” is de Engelse term voor een persoon die interesse heeft in een specifiek product of dienst. Er wordt onderscheid gemaakt in verkoop leads (sales leads) en marketing leads. Er bestaat ook nog een investeerder lead (investor lead), deze valt onder de verkoop leads.
Bij een conversiestoornis zet het lichaam psychische klachten om in fysieke klachten; voornamelijk uitvalsverschijnselen. Conversie betekent letterlijk 'omzetten'. Mensen met deze stoornis hebben last van verschillende neurologische klachten waarvoor geen lichamelijke oorzaak is te vinden.
Een hogere conversie betekent dat meer van je bezoekers klant worden. Je haalt dus meer resultaat uit je bestaande bezoekers en dat kan erg interessant zijn.
Macro conversies zijn vaak contactformulieren of totale aankopen, dus bijvoorbeeld het kopen van een t-shirt op een website. Micro conversies zijn vaak acties, zoals het downloaden van een e-book, aanmelden voor een wekelijkse e-mail of het klikken op een telefoonnummer.