De duurste Ferrari in onze lijst is de Ferrari 250 GTO. Van deze Ferrari zijn 39 exemplaren gebouwd en het was in 1962 Ferrari's topmodel in de racerij. Experts en verzamelaars beschouwen de 250 GTO dan ook vaak als de ultieme Ferrari.
Deze Ferrari 250 GTO is de duurste auto die ooit geveild werd. Zijn nieuwe eigenaar hoestte maar liefst 48 miljoen euro op… Onlangs hadden we het over de 10 duurste auto's die ooit geveild werden.
In 2014 werd een 250 GTO verkocht voor 38,1 miljoen dollar, in 2018 werd dat record verbroken door de verkoop van een rode GTO voor 48,4 miljoen dollar. Er zijn 39 Ferrari's 250 GTO geproduceerd.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione A 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
Met een verkoopprijs van 65 miljoen euro is de Ferrari 250 GTO de duurste auto ooit verhandeld. Tenminste, waarvan de transactie bekend is gemaakt. Maar een verkoop van modellen als een Ferrari 250 GTO blijven nooit onopgemerkt.
Een Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé uit 1955 is eerder deze maand geveild voor een recordbedrag van 135 miljoen euro. Dat heeft topman Ola Källenius van de Duitse autofabrikant bevestigd. Dat maakt het verreweg de duurste auto ooit. Het record stond op naam van een Ferrari 250 GTO uit 1962.
De F40 werd gebouwd tussen 1987 en 1992 en is in beperkte oplage verschenen: iets meer dan 1300 exemplaren. En aan zo'n iconische bolide hangt helaas een aardig prijskaartje. Voor een Ferrari F40 occasion moet je minimaal 1,5 miljoen aftikken.
Ferrari kon er zelf ook niet aan tippen want de F50 die bijna tien jaar later werd ontwikkeld, kon niet in de schaduw staan van de F40. Van de 1337 geproduceerde exemplaren zijn er nu nog 1311 over, sommigen beweren 1315, dus dat rekenen we voor het gemak ook goed.
Galliera noemt een indicatie van vijf jaar. Maar zoals bekend komt niet iedereen zomaar in aanmerking om een van Ferrari's one-offs te kopen. Op internet gaan allerlei verhalen rond wat de minimumvereisten zijn. Zo zou je bijvoorbeeld al een x-aantal Ferrari's in bezit moeten hebben (sommigen zeggen vijf stuks).
Ferrari 250 GT SWB California Spyder (1958-1962)
De 250-serie is de meest glorieuze reeks modellen van Ferrari. De drieliter Colombo-V12 is één van de beste motoren uit zijn tijd en de stijl werd getekend toen Pininfarina in topvorm verkeerde.
De Ferrari Testa Rossa J van de hand van Little Car Company is geen koopje. De fabrikant vraagt 93.000 euro voor de miniatuurauto en dat bedrag is exclusief belastingen en afleveringskosten. De prijs kun je laten oplopen door nog even wat hokjes in de carconfigurator aan te vinken.
Rij-impressieDe Ferrari 812 Superfast is het krachtigste en snelste model uit de historie van het merk. Dat laat de auto merken ook, want op vochtig wegdek slippen de achterwielen nog door wanneer je gas geeft bij 120 km/u.
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Een Lamborghini rijden in Nederland kan vanaf 228.600 euro. Voor dat geld rijd je in de Lamborghini Urus 4.0 8v 4wd 478kW aut, de goedkoopste Lamborghini van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Lamborghini Aventador roadster 6.5 svj 63 566kW 4wd aut wat daarmee de duurste Lamborghini van Nederland is.
De 'goedkoopste' Bugatti is de ruim 3 miljoen euro kostende Chiron. Het Frans-Duitse luxemerk introduceert echter een nieuwe instapper: de 30.000 euro kostende Baby II.
Met een productie van 17.500 exemplaren tussen 1999 en 2005 is het niet moeilijk om een 360 Modena te vinden in de zoekertjes. Aan jou de keuze voor een coupé of cabriolet, maar de prijzen liggen doorgaans tussen 45.000 en 70.000 euro.
2019-heden | 2-deurs, coupé | automaat
Deze versie van de Lamborghini Aventador is in Nederland op de markt sinds januari 2019 en kost rijklaar € 563.361. De vierwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 566 kW (770 pk) en een maximum koppel van 720 Nm.
De zogezegd “vlekkeloze” F50 werd op 11 maart verkocht voor 2,64 miljoen dollar (bijna 2,5 miljoen euro) op de veiling van RM Sotheby's in Amelia Island, in de Verenigde Staten.
Deze versie van de Ferrari F12 is in Nederland geleverd van juli 2012 tot april 2017. De laatste nieuwprijs zonder extra opties bedroeg € 358.982. De achterwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 545 kW (740 pk) en een maximum koppel van 690 Nm.
De Enzo werd aanvankelijk verkocht door Ferrari voor een bedrag van 450.000 euro, maar vanwege de beperkte oplage (400 stuks) waarin het Italiaanse merk de auto heeft gebouwd zijn de prijzen tegenwoordig aanzienlijk hoger. Wil je nu een Ferrari Enzo kopen, dan zul je al gauw 2 miljoen euro of nog meer moeten betalen.
Terwijl de waarde van de Ferrari Testarossa drie of vier jaar geleden een hoogtepunt bereikte, zijn de prijzen nu gestabiliseerd tussen 75.000 en 120.000 euro.
De 296 GTB is een teken van wat komen gaat, want de Purosangue, Ferrari's SUV, die in 2022 debuteert, zal naar verwachting een variant van dezelfde V6 bieden, met waarschijnlijk ook elektrische ondersteuning.
Er staat één 599 SA geregistreerd, terwijl er van de 599 GTO 14 zijn. De F40 is met 14 stuks goed vertegenwoordigd. Uit welk jaar zijn de meeste auto's geregistreerd?