Aan de onderkant van de wifi-modem of router zit een sticker.Op deze sticker staat de naam (SSID, de technische naam van een draadloze verbinding) en het wachtwoord van de draadloze verbinding.
Ga naar je internetbrowser en typ 192.168.0.1 in de adresbalk. Open een browser en ga naar het volgende adres: http://192.168.0.1/. Voer bij gebruikersnaam 'admin' en bij wachtwoord 'admin' in.
SSID staat voor Service Set IDentifier en is simpelweg de naam van je netwerk. Als je de lijst met wifi-netwerken op je laptop of telefoon opent, wordt er een lijst met SSID's weergegeven.
Aan de onderkant van het modem zit een sticker met de originele netwerknaam (het wifi-netwerk waarmee je verbinding maakt) en het standaard wachtwoord.
Ga naar Instellingen en druk daarna op Wifi. Druk op jouw wifi-netwerk (hier staat een vinkje voor). Achter het woord Router staat het IP-adres van je router of wifi-modem.
Waar vind ik de netwerksleutel van het wifi-netwerk? Aan de onderkant van de wifi-modem of router zit een sticker. Op deze sticker staat de naam (SSID, de technische naam van een draadloze verbinding) en het wachtwoord van de draadloze verbinding.
Ik zou het modem eerst even opnieuw opstarten. Als dat niet werkt, dan kun je in de browser gaan naar 192.168.178.1 maar dit lukt alleen met een pc/laptop die bekabeld verbonden is met het modem. Het wachtwoord dat je nodig hebt, staat op de sticker onderop het modem.
Het SSID uitschakelen ( = de naam van uw draadloze netwerk) zou volgens sommige websites en blogs de beveiliging van uw draadloze netwerk ten goede komen en helpen tegen hackers. Dit omdat de netwerknaam niet zichtbaar is voor de buitenwereld en dus ook niet voor mensen die uw netwerk willen hacken.
In principe kun je zelf niets doen om je ip adres te veranderen, vaak gebeurt het bij een modem wissel of als Ziggo iets aanpast. Ziggo verandert het ook niet op verzoek. Hoi, Het ip-adres is inderdaad dynamisch, maar in de praktijk blijft die lang hetzelfde.
Als er geen netwerken in de lijst getoond worden, dan kan het zijn dat uw draadloos-hardware uitgeschakeld is, of dat die mogelijk niet goed werkt. Zorg ervoor dat het apparaat ingeschakeld is. U kunt buiten bereik van het netwerk zijn.
Als u geen verbinding kunt maken met een Wi-Fi-netwerk waarmee u eerder wel verbinding kon maken, zijn de netwerkinstellingen mogelijk gewijzigd of is het profiel beschadigd. U kunt dit oplossen door de netwerkverbinding te verwijderen (of 'vergeten') en vervolgens opnieuw verbinding te maken met het netwerk.
Voor het inloggen bij Mijn Ziggo dient u allereerst naar de website van Ziggo te gaan. Vervolgens ziet u rechtsboven in de hoek van pagina de knop 'Mijn Ziggo'. Wanneer u hier op klikt heeft u de keuze uit verschillende opties. Als u wilt inloggen klikt u op de knop 'inloggen'.
Kan ik met een particulier abonnement ook een vast IP-adres krijgen? Nee, vaste IP-adressen zijn bij Ziggo alleen beschikbaar voor zakelijke internetabonnementen.