De Forza 750, die de technische evolutie van de 2021 X-ADV overneemt, wordt aangedreven door een 745cc Euro5-tweecilindermotor met 58,5 pk bij 6.750 tpm en 69 Nm bij 4.750 tpm.
De Gilera GP800 is met zijn 75 pk (!) de sterkste en snelste productie-scooter ter wereld.
Iedere 20.000 een metalenband in automaat vervangen; Automaat rijdt perfect; Motor is de felste scooter van dit moment; topsnelheid 160 km/u op de snelweg; benzine verbruik 1 op 18 km.
De Honda Forza 750 is niet alleen het nieuwste lid van de steeds groter wordende Forza-familie, hij is ook de zwaarste – op het vlak van cc's dan. Niet alleen in het Honda Forza-aanbod, maar van alle scooters op de markt.
De snelste motor in productie: de Kawasaki Ninja H2R
Deze H2R is gelimiteerd verkrijgbaar, maar wordt nog geproduceerd dus mag zich wat ons betreft de snelste motor in productie noemen. De handgebouwde motorfiets is met zijn 310 pk goed voor een snelheid van zo'n 400 km/u.
€ 13.999,00. This item is not compatible with the Yamaha you selected.
Na 16 jaar doorontwikkeling is de Yamaha motorisch supersoepel en heel voorspelbaar geworden. De automaat regelt daarbij altijd het ideale toerental, de tweecilinder onder de TMAX is gewoon foutloos.
Ze trekken sneller op en in sommige gevallen is de topsnelheid ook hoger. Ze wegen minder. Ze zijn vergen minder onderhoud. Tweetaktmotoren wegen iets minder dan viertaktmotoren.
Het gaat dan vooral om 300cc-motoren met een vermogen van zo'n 25 tot 30 pk. Daarmee kun je in feite alles doen: stadsverkeer en ritten op de snelweg. Een kruissnelheid van 110 km/uur is gemakkelijk haalbaar. Door het geringe gewicht zijn ze ook wendbaar.
Je begint met het kleine tandwiel zodat je snel en licht kunt fietsen (optrekken). Wil je sneller dan moet je een groter tandwiel kiezen aan de voorzijde. Doordat de omtrek groter wordt aan de aandrijvende kant neemt de snelheid toe. Bij de scooter werkt dit ongeveer ook zo, maar dan automatisch en zonder tandwielen.
Wat ik ervan gelezen heb is dat de Kymco wat wendbaarder zou zijn in de stad dan de Sym. De Sym schijnt iets comfortabeler te zitten. Maar het gaat voornamelijk om de kwaliteit, onderhoudskosten en reparatie en onderdelen kosten.
Is je budget wat groter en vind je de betrouwbaarheid heel belangrijk, dan raden we je een A merk aan. De Chinese scooter merken zijn AGM, BTC, Killerbee, Turbho, en IVA. De merken die meer kwaliteit bieden zijn Aprilia, Kymco, Peugeot, Piaggio, SYM, Vespa, en Yamaha.
Leeftijd: vanaf 17 jaar les, vanaf 18 jaar examen. Rijbewijs: 10 jaar geldig. Examen: Theorie- en praktijkexamen.
In de nieuwe TMAX een geheel herziene tweecilinder met een grotere cilinderinhoud – 530 cc om 499 cc – met meer vermogen – 46 pk om 43,5 pk – en een hoger koppel – 52,3 Nm om 46,4 Nm.
Kortom, een goed alternatief voor de auto en meteen een nieuwe hobby! Vanaf 18 jaar kun je op een 125cc je motorscooter A1 rijbewijs halen. Ben je 20 jaar of ouder dan kan je het A2 motorscooter rijbewijs behalen. Met dit rijbewijs kan je alle type motorscooters rijden.
De Yamaha TMAX Tech MAX is dé ultieme sportieve scooter. Aangedreven met een 560cc motor, uitgerust met vele luxe snufjes en de kracht en het rijgedrag van een motorfiets. De Yamaha TMAX Tech MAX is een maxiscooter die de gebruiksvriendelijkheid heeft van een scooter, maar de kracht en snelheid van een motor.
Het model bezit een 1000cc vloeistofgekoelde motor, voorzien van een parallelle viercilinder. De Yamaha heeft een maximum vermogen van 197,3 pk en kan snelheden halen tot 297 kilometer per uur.
Porsche 918 Spyder – 0-100 in 2,5 seconden
De 918 zou dan de snelst accelererende productieauto ooit zijn, naast de Tesla Model S Plaid. De 4,6-liter V8 produceert in samenwerking met twee elektromotoren een gecombineerde 887 pk.
De cilinderinhoud kan worden berekend volgens de formule: 0,785 x boring² x slag x het aantal cilinders. De eenheid is liter of cc (1 liter = 1.000 cc). De cilinderinhoud speelt een rol bij de wettelijke definiëring van de bromfiets/bromscooter (50 cc) en de motorfiets (125 cc voor categorie A2).
Met de hausse in de verkopen zien we naar verwachting over een aantal jaar eenzelfde piek in het aantal afdankertjes.De gemiddelde levensduur van een scooter in Nederland is volgens de RAI Vereniging en BOVAG immers zo'n tien jaar. In die tien jaar op de weg legt een scooter gemiddeld zo'n 8.300 kilometer af.