Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland staat geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet. Hoelang hebt u dan wettelijke garantie? Zo lang als u mag verwachten dat uw product meegaat.
Een fabrieksgarantie is een. » Meer over garantie garantie van de verkoper of fabrikant. Deze (extra) garantie geldt meestal voor een beperkte duur (1 of 2 jaar). Als het product binnen de garantieperiode kapot gaat, dan ligt de bewijslast op de verkoper/fabrikant.
Na de wettelijke garantie van 2 jaar, biedt Media Markt 3 jaar verlengde garantie. Zo kan je uiteindelijk 5 jaar zorgeloos van je aankoop genieten.
Bij de aankoop van een nieuwe wagen is de verkoper verplicht je minstens 2 jaar garantie te geven. Als je de wagen tweedehands bij een handelaar koopt, heb je recht op een minimale garantietermijn van 1 jaar. Onthoud vooral dat handelaars niet alle defecten dekken in hun garantie.
Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
U kunt het recht op wettelijke garantie van een consument niet afkopen of met teksten op de koopovereenkomst uitsluiten. Wat u verkoopt moet dus wettelijk aan de koopovereenkomst en de redelijke verwachtingen voldoen.
Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen.
Je kunt op je aankoopbon of garantiebewijs zien of je nog garantie hebt op een product en eventueel je garantie claimen. Ben je je aankoopbon of garantiebewijs kwijtgeraakt? Dan kun je deze eenvoudig opvragen via onze website. Wanneer wij je aankoopbon hebben getraceerd, zullen wij deze per e-mail naar je versturen.
Is je Samsung product defect? Vervelend. Gelukkig heb je 2 jaar garantie en worden televisies vanaf 43 inch aan huis gerepareerd. Mogelijk kun je jouw probleem al oplossen door de servicepagina van Samsung te bezoeken.
De garantie is bedoeld om u als consument te beschermen, zodat u van een deugdelijk product kunt genieten. Om aanspraak te kunnen maken op de garantie, dient het product normaal gebruikt te worden, zoals redelijkerwijs mag worden verwacht.
Volgens een Europese richtlijn is de minimale wettelijke garantieperiode twee jaar. Dit betekent dat u er dus vanuit mag gaan dat een product bij normaal gebruik tenminste twee jaar goed te gebruiken moet zijn.
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Veel tv-fabrikanten geven standaard 2 jaar garantie op hun tv's. Maar ook na 2 jaar heb je bij een spontaan defect misschien recht op gratis reparatie of vervanging van je tv. Zoek hiervoor altijd contact met de verkoper, want daar heb je een koopovereenkomst mee.
Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen. Lukt dit ons niet binnen een redelijke termijn, dan zullen wij je (een deel van) het aankoopbedrag vergoeden. Hoe lang je recht hebt op garantie, verschilt per fabrikant en per product.
Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.
Op alle producten die je koopt bij Samsung.com geldt de wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Naast de wettelijke garantie geeft Samsung op haar producten over het algemeen 24 maanden eigen garantie vanaf de leverdatum.
Zodra wij het product hebben ontvangen en geconstateerd hebben dat het product aan de retourvoorwaarden voldoet, betalen we je terug. Terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Bedragen boven € 500,- worden, voor jouw en onze veiligheid, altijd op je bankrekening teruggestort.
Om te controleren of onze producten nog wel echt goedkoop zijn gebruiken we een bijzondere methode. Elke dag vergelijken we meer dan 100.000 prijzen met onze belangrijkste concurrenten. Mochten zij goedkoper zijn, dan passen we waar nodig de prijzen aan in al onze winkels en in de webshop.
Een product retourneer je binnen 30 dagen gratis na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen.
Dit is een contractuele (geen wettelijke) garantie die niet verplicht is. De verkoper/fabrikant is derhalve vrij om de voorwaarden van die garantie te bepalen. U moet hen raadplegen om te weten te komen wat de garantie dekt en voor hoe lang.
Alle leveranciers bieden een standaard fabrieksgarantie van 2 jaar op een wasmachine (uitgezonderd tweedehands producten). Mocht er in de garantieperiode iets mis zijn met je wasmachine, dan komt er, afhankelijk van het probleem, een reparateur bij je langs om het probleem op te lossen.
Altijd minimaal 2 jaar garantie
Een nieuw artikel dat je bij ons koopt, is in goede staat en blijft werken zoals verwacht bij normaal gebruik . Deze wettelijke garantie duurt minstens 2 jaar.