Wanneer wil je dat je abonnement stopt? Na de einddatum van je contract wordt je abonnement voor onbepaalde tijd verlengd, met een opzegtermijn van 1 maand. Wil je dat je abonnement stopt op de dag dat je contract eindigt? Zeg dan minimaal 1 maand van tevoren op.
Zo zeg je op
Zoek in My Vodafone of de My Vodafone App de einddatum van je contract op. Daarna zeg je het abonnement online op. Meerdere aansluitingen? Neem dan contact op met je accountmanager of bel naar 1200.
Eigenlijk kunt u heel het jaar uw mobiel abonnement opzeggen. Maar als u midden in uw abonnement opzegt, zit u vaak wel aan kosten verbonden. Wilt u uw mobiel abonnement opzeggen? Dan kan dat bij de meeste providers vanaf twee maanden vóór afloop van uw huidige abonnement.
Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. Als je je abonnement niet verlengt dan blijft deze voor onbepaalde tijd doorlopen. Dan kan je elk moment je abonnement opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Eventuele kortingen, die voor 1 of 2 jaar geldig waren, komen te vervallen.
Dit kan komen omdat je voorheen gebruik hebt gemaakt van een actie. Het kan dan ook zijn, dat de huidige acties dit niet kan overtreffen. Onze abonnementen zijn in de afgelopen 2 jaar veranderd. Denk hierbij aan meer data in het abonnement, voorwaarden die veranderd zijn etc.
Je kunt niets doen en hetzelfde maandtarief blijven betalen, een nieuwe mobiele telefoon uitkiezen of je kunt een abonnement zonder toestel nemen. Providers bellen klanten meestal op als het abonnement ten einde loopt.
Een krant of tijdschrift mag uw abonnement stilzwijgend met maximaal 3 maanden verlengen. Zegt u binnen die periode uw abonnement op, dan geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. U moet dan wel het stilzwijgend verlengde abonnement 'uitzitten'.
Uw opzegtermijn mag niet langer zijn dan 6 maanden. Is uw opzegtermijn langer dan 1 maand? Dan moet die van uw werkgever 2 keer zo lang zijn. Stel: u spreekt een opzegtermijn af van 5 maanden.
Als u opzegt, kan een opzegtermijn gelden van maximaal 1 maand. Dat betekent dat uw abonnement nog maximaal 1 maand doorloopt vanaf het moment dat u opzegt.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
Een maandelijks opzegbaar abonnement is een abonnement dat je op elk moment kunt opzeggen. De einddatum van het contract is bij Simyo altijd het einde van de maand. Zolang je niet opzegt wordt een maandelijks opzegbaar abonnement altijd automatisch met een maand verlengd.
Je abonnement wijzigen
Kun je nog niet verlengen, maar wil je wel overstappen naar een ander abonnement? Dat regel je eenvoudig in My Vodafone of de My Vodafone app. Wijzig bijvoorbeeld je abonnement naar Red Together of Red Unlimited, of wijzig je zakelijke abonnement naar Red Pro Select of Red Pro Unlimited.
Eigenlijk bieden alle provider de mogelijkheid om een mobiel abonnement direct te laten stoppen, zodra iemand is overleden. Opzeggen van een telefoonabonnement bij overlijden is dus eigenlijk altijd mogelijk. Aan het opzeggen van een mobiel abonnement zijn dan vrijwel nooit kosten verbonden.
Je opzegtermijn hangt af van je abonnementsvorm. Meestal is dit een maand. Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice. Natuurlijk kun je ook online opzeggen via het online opzegformulier.
Hoe moet de opzegging gebeuren? De opzegging moet schriftelijk gebeuren met een opzeg- of ontslagbrief. Daarin moet de start en de duur van de opzegtermijn vermeld worden. Opzegging door de werkgever: de werkgever moet je opzegging meedelen met een aangetekend schrijven of een deurwaardersexploot.
Een overeenkomst mag niet stilzwijgend verlengd worden, ook niet meer voor de duur van een jaar, tenzij de consument gedurende de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Effectief betekent dit dat er dus alleen verlengd wordt met een maand.
Als de werknemer eerder weg wil dan voor het einde van de opzegtermijn, kan hij de werkgever vragen met het eerdere ontslag in te stemmen. Als de werkgever hiermee instemt, is sprake van beëindiging van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden.
Opzegtermijn in CAO
In een CAO kan bijvoorbeeld geregeld zijn dat de werknemer een opzegtermijn van 2 of 3 maanden in acht moeten nemen. Als er in de CAO sprake is van een verlenging van de opzegtermijn van de werknemer, dan hoeft de opzegtermijn van de werkgever niet te verdubbelen.
Tot het einde van de opzeggingstermijn moet de werknemer in principe gewoon verder werken. Wanneer een werknemer zijn opzeggingstermijn toch niet uitdoet, moet hij een vergoeding betalen die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt met de duur van de resterende opzeggingstermijn.
Verlengen kan vanaf 4 maanden voordat je contract afloopt. Je kunt de einddatum vinden in My Vodafone of in de My Vodafone App.
De einddatum van je huidige contract kan je gemakkelijk vinden in MijnKPN. Zodra je bent ingelogd kan je dit vinden onder het kopje contract.
Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.