Qmusic is opnieuw het best beluisterde radiostation in Nederland. De zender pakte in de periode mei - juni 13,1 procent marktaandeel in de brede doelgroep van tien jaar en ouder. In dezelfde periode vorig jaar was NPO Radio 2 nog de grootste zender, met 12,1 procent marktaandeel.
NPO Radio 2 blijft met 12,5 procent marktaandeel de grootste radiozender in Nederland. Dat meldt NLO op basis van de luistercijfers van april en mei in de algemene doelgroep.
Wekelijks luisteren 2,6 miljoen mensen naar Radio 538. Ruim 55% hiervan is 20-49 jaar, 47% is Vrouw, 53% man. Met een luistertijd van meer dan 10 uur in de week heeft Radio 538 in 10 jaar tijd niet zo'n lange luistertijd gerealiseerd.
Daarnaast wordt jaarlijks in oktober de Klassieke Top 400 uitgezonden, met de mooiste klassieke stukken gekozen door luisteraars. Er luisteren wekelijks gemiddeld 782.000 mensen naar NPO Radio 4. De doelgroep van de zender is hoger opgeleiden van 40 jaar en ouder.
Qmusic (tot 31 augustus 2015 weergegeven als Q-music) is een commercieel Nederlands radiostation dat sinds 31 augustus 2005 uitzendt. Het station is eigendom van het mediabedrijf DPG Media uit Vlaanderen.
Huidig: Q sounds better with you (2019-heden) Maximum hits (2019-heden) Maximum weekend (weekend, 2020-heden)
Waarom is Qmusic Limburg veranderd? In verband met aangepaste wetgeving mogen wij onze landelijke programmering niet meer uitzenden in de regio Limburg op de lokale frequenties. In Limburg hebben wij daarom vanaf 1 september speciale programmering.
Non-stop online radio
Soms heb je zin in alleen de allerbeste hits, zonder gepraat tussendoor. Daarvoor is Qmusic Non-stop ideaal! Nieuwsgierig welke nummers er voorbijkomen op dit themakanaal? Check hier de playlist!
Qmusic is overal te ontvangen via de ether, op 100.7 FM en 100.4 FM en via DAB+. Ook luister je Q via Qmusic.nl of de Qmusic app.
Radio 538 is een Nederlandse radiozender dat uitzendt op frequentie 102 FM en te ontvangen is via DVB-T, DAB+, online, de kabel en TV 538 (overal op kanaal 538).
Radio is een massa-medium, en radiozenders hebben daarom per definitie een bredere doelgroep dan tijdschriften, bloggers of influencers. Toch is de Sky Radio doelgroep behoorlijk specifiek te noemen, ondanks haar grote bereik van meer dan 3 miljoen luisteraars per week.
NPO Radio 1 is de nieuws- en sportzender. De grootste van Nederland met zo'n 2,5 miljoen luisteraars per week.
NPO Radio 2 heeft bijna 2,7 miljoen wekelijkse luisteraars. Radio 538 doet het beter in de absolute luisteraantallen. Wekelijks stemmen bijna 2,5 miljoen luisteraars op het radiostation af. Het marktaandeel blijft steken op 8,1 procent.
A: Het Geluid start met een waarde van €2.500,-. Het Geluid wordt ieder uur dat het niet geraden is €100,- meer waard. Dat geldt ook voor foute antwoorden die gegeven worden tijdens de SuperRonde.
Bertus (33 jaar) uit Epe heeft vanmiddag in de middagshow bij Tom & Bram Het Geluid geraden! De oplossing is 'het afstellen van een autostuur' en wint hiermee €18.400.
Qmusic Vlaanderen begon in 2001 met Het Foute Uur. Volgens de luistercijfers van de periode april-juni 2013 had Het Foute Uur dagelijks ongeveer 315.000 luisteraars. Vanaf 2020 wordt Het Foute Uur gepresenteerd door Maarten Vancoillie en Dorothee Dauwe van 9:00 tot 10:00 uur.
De RTL Group bezit sinds 1 januari 2012 weer alle aandelen van RTL Nederland Holding, terwijl Talpa Media weer 100% eigenaar werd van Radio 538. Een en ander is een gevolg van de deelname door Talpa Media in SBS Broadcasting.
Uiteraard staat ons Q-Beach House op het strand. Je vindt ons in Oostende, tussen het Casino en De Koninklijke Gaanderijen, ter hoogte van de Kemmelbergstraat.
Blokfluitjuf is ze niet geworden, maar ze speelt het nog altijd graag: zelf, én op de radio. Carine presenteert namens AVROTROS het NPO Radio 4 programma 'De Muziekfabriek'.