De Porsche 911 type 996 is de goedkoopste 911. De eerste 911 met watergekoelde motor is niet zo geliefd bij de fans, die nogal sceptisch staan tegenover de L-vormige koplampen.
Een Porsche rijden in Nederland kan vanaf 91.753 euro. Voor dat geld rijd je in de Porsche Taycan 71kWh ev rwd 240kW aut, de goedkoopste Porsche van Nederland.
De prijs van de nieuwe Porsche 911 Turbo S begint in Nederland bij 279.000 euro. De 911 Turbo S Cabriolet kost zelfs 294.100 euro.
Laat je overigens niet zomaar verleiden door die 'lage' aanschafprijzen: de 996 – en een Porsche in het algemeen – is een dure auto om in te rijden. Dat betekent dat onderhoud al heel snel heel duur wordt, en dat je wat vaker naar de garage moet dan met de gemiddelde Suzuki Swift.
Wist je dat Porsches de meest waardevaste auto's ter wereld zijn? In de top-5 staan er Porsche modellen op plek 1, plek 2, plek 3 én plek 4, blijkt uit onderzoek van de Belgische autogids HLN Drive.
Porsche 911 3.2 Carrera en Turbo 1984 - 1989. Of het nu een Coupé, Targa of Cabriolet is, een 911 3.2 Carrera is op basis van 20 jaar doorontwikkeling de allerbeste 911 gebleken.
Ongeacht het model of het productiejaar, de meeste Porsches zijn uitzonderlijk gebouwd en ze bieden ook een hoop indrukwekkende technologie en technische oplossingen. Porche's missie om verbazingwekkende prestaties te leveren is zeker duidelijk op het moment dat je je ogen op het prijskaartje legt.
Porsche is niet alleen betrouwbaarder dan Mercedes-Benz, maar verslaat ook andere Duitse luxe automerken zoals BMW, Audi, en VW. Volgens de ranglijsten van J.D. Power is het meest betrouwbare Porsche model op de markt de Porsche 911, terwijl het minst betrouwbare Porsche model de Porsche Boxster is.
Voor je een Porsche 911 van de generatie 991 kan kopen, zal je eerst een keuze moeten maken uit het waanzinnig brede aanbod aan varianten. Welke carrosserie het moet worden is wellicht de eerste keuze. Voor de coupé zijn de meeste motorvarianten, voor de cabriolet iets minder en voor de Targa weer minder.
#1 Porsche 917 K
Op nummer 1 vinden we de Porsche 917 K met chassisnummer 917-024. In augustus 2017 werd deze auto verkocht voor 14 miljoen dollar (ruim 12,3 miljoen euro).
De Porsche 996 GT1 is de duurste Porsche 911 die ooit geveild is. In 2017 werd een GT1 met minder dan 8000 kilometer op de teller verkocht voor 5.665.000 dollar. Dat is 4,8 miljoen euro.
Vanaf ongeveer € 70.000 kan je een aanvaardbaar exemplaar vinden, maar dat is dan waarschijnlijk een Targa in T-versie. Een E coupé kost € 100.000 tot € 120.000.
De nieuweling is 4,68 meter lang, 1,92 meter breed en 1,62 meter hoog. Daarmee is de Macan 13 centimeter korter, 2 centimeter smaller en 9 centimeter lager dan de Cayenne. De bagageruimte van Porsche's kleinste SUV heeft een inhoud van 500 liter.
Porsche. Misschien ben je geneigd porsj te zeggen. Maar het is porsje. Dat is de uitspraak van de achternaam van Ferdinand Porsche, die het automerk in 1931 in Duitsland oprichtte.
Eerste generatie Boxster/Cayman modellen zijn tegenwoordig ook vrij goedkoop, hetzelfde geldt voor oudere Cayenne en Panamera modellen. Dit komt vooral omdat de productieaantallen van deze auto's mijlenver hoger liggen in vergelijking met welk 911 model dan ook.
De Porsche 924 is ook een van onze favoriete auto's die in waarde stijgt vanwege de lagere investeringsprijs, ongeveer $ 10.000. Als u wilt investeren in oldtimers, raden wij u de Porsche 911 van 1965-1980 of de Porsche 924 van 1975-1988 aan. Beide vormen een uitstekend investeringsvehikel voor 2022.
De 993(1994-1998)
De 993 wordt door de fanatiekelingen gezien als de laatste 'echte' 911, omdat het de laatste was met een luchtgekoelde motor. Hij wordt door de meeste diehards sowieso beschouwd als de mooiste en beste van het stel.
De eerste Porsche 911 werd in 1963 geïntroduceerd als Porsche 901. Maar Peugeot protesteerde tegen die naam; het bedrijf claimde het exclusieve recht te hebben op autonamen van 3 cijfers met een nul in het midden. Dus werd de naam veranderd in 'Porsche 911', en de productie begon in september 1964.
Suzuki Swift: deze auto rijdt voordelig en is redelijk goed te vinden binnen het budget van 5000 euro. Daarnaast is het een mooie, stoere auto! Honda Legend: ga je liever voor iets meer luxe? De Honda Legend is een grote sedan die betrouwbaar en comfortabel rijdt.
Nieuwprijzen voor een Porsche 996 begonnen bij ruim 100.000 euro. Occasionprijzen voor een fatsoenlijke Carrera Coupé starten bij 20.000 euro (1998/180.000 km). Een Cabriolet wordt aangeboden vanaf 25.000 euro (3.4/1998/190.000 km), een Targa (3.6/2002/130.000 km) doet minimaal 30.000 euro.