De Mustang is verkrijgbaar in 3 versies. De Mustang 2.3 EcoBoost is de goedkoopste uitvoering, die standaard o.a. is uitgerust met: 12 inch digitaal dashboard en een 8 inch Touch & Swipe screen.
De Ford Mustang is leverbaar in 4 uitvoeringen. De prijzen van de Mustang lopen uiteen van 107.340 tot 124.175 euro. De snelste Ford Mustang accelereert in 4.6 seconden naar 100 km/h.
1. Ford Mustang 1966: 12.800 euro. De hardtop coupé is niet de meest begeerlijke Mustang, maar hij vormt wel het toegangskaartje en biedt vier echte en tochtvrije zitplaatsen. Dit model heeft de heerlijke V8 van 289 'cubic inches' ofte 4,7 liter.
Het basismodel kost 73.995 dollar, en als je de andere twee uitvoeringen niet zou kennen, zou je daarmee al in de zevende hemel zijn. Dan heb je nog de Handling Pack-editie, voor 1.500 dollar extra. Daarvoor krijg je wat aero-foefjes, zoals een los monteerbare Gurney-flap, en een oliereservoir.
De Mach 1 is de krachtigste Mustang die ooit via de Ford-dealer naar Nederland kwam. De 5.0 V8 produceert 460 pk – zo'n 26 pk minder dan in de VS (waarschijnlijk door de Europese uitlaateisen) – en het nodigde gedender dat een viercilinder nooit zal kunnen leveren.
In Amerika biedt een dealer gloednieuwe Ford Mustangs aan met 800 pk. De prijs? 40.000 dollar of ongeveer 33.000 euro. Ongelofelijk.
De cabrio is zalig met goed weer, maar is duurder en je moet weer op extra zaken gaan letten (chassis versteviging, kap, etc) of kies je de sportiefste lijn: de fastback ? Minder plaats achterin, kleinere koffer en ook duurder, aan jou de keuze.
In Noord-Amerika zijn de paarden na de laatste ijstijd uitgestorven. Toen had je alleen nog de paarden die in Europa en Azië leefden. De paarden in Noord-Amerika zijn waarschijnlijk uitgestorven, omdat de eerste mensen in Amerika kwamen wonen(indianen). De paarden die niks gewent waren werden gedood door de mensen.
Hoewel Ford vermeld dat de auto een levertijd van 6 maanden heeft, zie ik uit de praktijk andere voorbeelden.
Eigenlijk moet je je vraag andersom stellen: waarom zijn auto's in NL/Belgie zo duur? En het antwoord is: vanwege de belasting (bpm en btw) die door de overheid toegevoegd worden. Zonder die belastingen zouden de prijzen vergelijkbaar zijn. Hetzelfde geldt voor benzine overigens.
De invoerrechten voor personenauto's bedragen 10% van de som van het aankoopbedrag + de transportkosten. De btw bedraagt 21% over de som van het aankoopbedrag + de transportkosten + de invoerrechten.
Het aanbod auto's in Amerika en Canada is enorm. U vindt er modellen die in Europa niet verkrijgbaar zijn. Bovendien hebben ze minder roest en zijn de auto's vaak in betere conditie, dankzij het warmere klimaat. Zoek bijvoorbeeld via com, autotrader.com en ebaymotors.com.
Een 5,2-liter geblazen V8 bezorgt de musclecar een vermogen van 760 horsepower (omgerekend 770,54 pk). Ford spreekt over een maximum koppel van 847 Nm: cijfers die volgens het merk goed zijn voor de krachtigste V8 ter wereld.
De hoogst gemeten snelheid van de 300+ is 490 km/u, maar het schijnt dat 500 km/u prima te doen is in deze Chiron. De Koenigsegg Agera RS is trouwens officieel nog de snelste auto ter wereld.
Je kijkt naar een van de snelste auto's ter wereld. Deze Ford GT van M2K Motorsport tikte gisteren de 300,4 mijl per uur aan, ofwel 483,44 kilometer per uur, bij de stilstaande Texas Mile. Waarom dat zo bizar is? De Chiron haalt zijn topsnelheid van 420 km/u pas na meer dan 4,5 kilometer.
Ford heeft dit jaar inmiddels 27.816 elektrische Mustang Mach-E's geproduceerd in de fabriek in Mexico. Dat is ruim duizend meer dan alle varianten van de reguliere Mustang die in de fabriek in Michigan van de band rolt.
In totaal gaat het in Nederland om zo'n 4.800 Mustangs Mach-E, zo meldt de importeur.
De mustang is een ras van rondzwervende paarden die vooral te vinden zijn in het westen van Noord-Amerika. De eerste voorouders van het ras waren gedomesticeerde paarden die in Amerika ingevoerd werden door de Spaanse en Portugese conquistadores (veroveraars).
De Ford Mustang, een begrip sinds de eerste op de markt kwam in 1964. Als prototype bestond de Mustang als 2-zitter sportwagen al in 1962, alwaar hij met een V4 midden-motor uit Duitsland zijn rondjes draaide als opwarmertje bij de Grand Prix van Watkins Glen.