De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld. Vele bekende sterren hebben Louis Vuitton als favoriet kledingmerk.
De top 10 meest waardevolle kledingmerken in 2023: Nike (positie ongewijzigd), ter waarde van $31,3 miljard. Louis Vuitton (positie ongewijzigd), ter waarde van $26,3 miljard. Chanel (1 plaats gestegen), ter waarde van 19,4 miljard USD.
Gucci is het duurste kledingmerk ter wereld en maakt al sinds 1921 kleding in Italië. Gucci maakt kleding die heel luxueus en elegant is en die veel details en kleuren heeft. Gucci maakt ook andere dingen, zoals tassen, schoenen, sieraden en parfum.
Met meer dan $ 17 miljard aan merkwaarde in 2022 en inkomsten van meer dan $ 15 miljard per jaar, staat Louis Vuitton bovenaan de wereldwijde luxe-industrie. Het loopt ook voorop in operationele winstmarges dankzij LVMH's focus op het beheersen van de distributie via rechtstreeks eigendom zijnde winkels.
De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld. Vele bekende sterren hebben Louis Vuitton als favoriet kledingmerk. Michael Phelps, Angelina Jolie en Sarah Jessica Parker zijn een grote fan.
In 2023 was Louis Vuitton het Franse merk met de hoogste waarde, met een merkwaarde van ruim 25,3 miljard euro.
Als het gaat om het duurste luxemerk, spant Louis Vuitton de kroon. Synoniem voor tijdloze stijl en vakmanschap van topklasse, domineert deze Franse grootmacht de wereldmarkt. Van zijn iconische monogramtassen tot baanbrekende samenwerkingen, Louis Vuitton is niet zomaar een merk, het is een cultureel fenomeen.
Grootste kledingbedrijven op basis van merkwaarde
Nike is het grootste kledingbedrijf in termen van merkwaarde met een waardering van $ 53 miljard . De Franse luxemerken Louis Vuitton (26,3 miljard) en Chanel (19,39 miljard) zijn de tweede en derde meest waardevolle merken wereldwijd.
1. Antimaterie. Prijs: 100 biljoen euro per gram Wat doe je ermee: Antimaterie kan enkel ontstaan in een deeltjesversneller of uit kernreacties.
Met een geschiedenis van bijna 200 jaar is Woolrich een van de oudste kledingmerken ter wereld. Woolrich vindt zijn oorsprong in 1830 in een wolfabriek in Pennsylvania waar de Engelse John Rich het merk oprichtte.
De twee merken zijn qua vakmanschap vrijwel gelijk, wat betekent dat ze hetzelfde niveau van luxe hebben in materialen en details. Als het echter gaat om luxe reizen en bagage, is Louis Vuitton doorgaans exclusiever en zeldzamer in limited edition releases .
Moncler produceert in Europa
De productie in Europa is een stuk duurder dan wanneer ze in andere landen zoals China zouden worden gemaakt, waar de productiekosten over het algemeen lager zijn.
Een stokoude spijkerbroek is op een veiling in de Verenigde Staten verkocht voor bijna 80.000 euro. Het is de duurste spijkerbroek ooit. Maar er is wel iets geks met de broek aan de hand. De spijkerbroek van het merk Levi's werd rond 1880 gemaakt.
Sinds het vierde kwartaal van 2022 is het al de derde keer dat Prada, onder creatieve leiding van Miuccia Prada en onze landgenoot Raf Simons, de eerste plek verovert. In het derde kwartaal van 2023 kaapte zustermerk Miu Miu die positie, maar deze keer belandt het merk op nummer twee.
De VOC was in 1637 op de beurs 78 miljoen gulden waard. Als je dat omrekent naar nu, dan zou dat 7,9 biljoen dollar zijn, zo'n 6,7 biljoen euro. Daarbij is gerekend met een inflatie van iets meer dan 3 procent per jaar. De VOC was verreweg het grootste beursgenoteerde bedrijf dat ooit heeft bestaan.
Wat zijn de populairste merken ter wereld? Samsung : Het Zuid-Koreaanse technologie- en elektronicabedrijf Samsung staat in 2022 op de eerste plaats als populairste merk ter wereld. Daarmee is het ook het hoogst genoteerde niet-Amerikaanse bedrijf op de lijst.
Heineken is het meest waardevolle Nederlandse merk met een merkwaarde van 13,7 miljard dollar en heeft zijn waarde in de Nederlandse ranglijst de afgelopen twee jaar met 18% zien stijgen.
Al voor het twaalfde jaar op rij is Coca-Cola het meest verkochte FMCG-merk ter wereld – maar niet in België en Nederland.
1. Louis Vuitton . Louis Vuitton, een trouwe speler op de luxemarkt, blijft in 2024 de leiding nemen. Het merk staat wijd en zijd bekend om zijn iconische monogramtassen en bagage, en is succesvol uitgebreid naar kleding en accessoires.
Luxe merken worden gezien als meer exclusief, prestigieus en begeerlijk. Ze roepen een gevoel van status en exclusiviteit op dat bij premium merken ontbreekt. Luxe wordt gekenmerkt door hoge prijzen, hoogwaardige materialen, vakmanschap, en een sterk imago.
Maar er zijn ook meer toegankelijke labels gevestigd, zoals &Other Stories en tal van conceptstores en designerboetieks van opkomende, Franse ontwerpers. De duurste winkelstraat is vlakbij: de Champs-Élysées. Andere bekende winkelstraten in dit gebied zijn Rue Saint-Honore, Rue de la Paix en Place Vendome.
Franse luxemerken behielden de top drie posities, waarbij Louis Vuitton zijn positie als meest waardevolle Franse merk behield, met een groei van 11% tot 59,4 miljard dollar.
Hoe goedkoop is dit? Tussen januari en maart, want aan het begin van het jaar, als Kerstmis voorbij is en de lente nog in het verschiet ligt, is het veel rustiger in de Franse hoofdstad en daarmee ook de prijzen, waardoor je geld kunt besparen tijdens je reis.