' Wat is de precieze doelgroep van Jumbo? mogelijke doelgroep te pakken. Bij ons komen vaak de jonge gezinnen en de beter opgevoede gezinnen met een betere sociale status.
Supermarkten richten zich, vanwege de volumes, het liefst op gezinnen met kinderen.Maar 55-plussers zijn volgens GfK ook een interessante en omvangrijke doelgroep. Ze hebben doorgaans tijd en veel geld te besteden.
De doelgroep van Albert Heijn zijn alle consumenten. Iedereen koopt namelijk boodschappen.
Jumbo streeft naar de hoogste klanttevredenheid, lokaal marktleiderschap en winstgevende groei. Zij versterkt haar marktpositie in Nederland door innovatie en door het elke dag in ieder marktgebied beter te willen doen. Een solide en up-to-date organisatie staat aan de basis hiervan.
Het marktaandeel van Jumbo is, niet verrassend, afgelopen jaar voor het tweede jaar op rij gedaald. De Veghelse formule is zo'n beetje weer terug op het niveau van 2019 en de piek van 21,8 procent (Nielsen) uit 2021 lijkt lang geleden.
Jumbo is een supermarktketen met in 2018 ongeveer 600 Jumbo's in het hele land. Het is een familiebedrijf. De familie Van Eerd is eigenaar. Het bedrijf is de laatste jaren heel snel gegroeid doordat er steeds meer andere supermarktketens zoals C1000 bij werden gekocht.
We willen onze klanten iedere dag verrassen met de unieke combinatie van én een groot assortiment én de beste service én euro's goedkoper. Daar kunnen zij op rekenen dankzij onze 7 Zekerheden. Met deze unieke beloften én garanties doen we wat we beloven.
De allerbeste service, het grootste en allerbeste assortiment en de allerlaagste prijs. Op alle vlakken willen wij onze klant het beste bieden. Gegarandeerd en zonder ook maar één compromis te hoeven doen. Zo maken wij van Jumbo klanten echte Jumbo fans.
Een merkpositionering is niets anders als de gewenste 3-4 associaties in het hoofd van de consument. Het liefst unieke associaties die relevant zijn voor je doelgroep én je onderscheiden van jouw concurrenten. Daarnaast bepaal je hoe consumenten je merk gaan herkennen.
Het is met een marktaandeel van 21% de op een na grootste supermarktketen van Nederland, achter Albert Heijn. Er werkten (inclusief hoofdkantoor en distributiecentra) anno 2020 ongeveer 85.000 mensen. Sinds 2019 is Jumbo ook actief in België.
1955 Eerste Albert Heijn-supermarkt
25 mei: de eerste Albert Heijn-supermarkt opent z'n deuren in Rotterdam. De zelfbedieningswinkel aan de Nieuwe Binnenweg was hiervoor vergroot tot 340 m², zodat er een groenten- en vleesafdeling in paste met verse producten.
Vergeleken met de reguliere wijkwinkel heeft een AH-to Go een jongere doelgroep. Dit komt doordat de klanten doorgaans uit het openbaar vervoer komen. Een grote groep jongeren en jongvolwassenen maken hier gebruik van.
De doelgroep die gebruikmaakt van Picnic komt overeen met de doelgroep die al eerder duidelijk naar voren kwam in het landelijke onderzoek: gezinnen die voortdurend te weinig tijd hebben en balanceren tussen werk en thuis.
Naast de laagsteprijsgarantie hebben we bij Jumbo verschillende acties waarmee je kans maakt op speciale prijzen of kunt sparen voor unieke artikelen. Ook kun je in sommige gevallen profiteren van leuke kortingen, zoals geen bezorgkosten of kortingscodes.
Een doelgroep is een groep mensen of klanten die een bedrijf of organisatie wil benaderen om een product, dienst of informatie onder de aandacht te brengen.
Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke historie. Begonnen in 1921 als levensmiddelengroothandel heeft Jumbo een indrukwekkende groei doorgemaakt. Inmiddels is het de tweede supermarktketen van Nederland.
We kennen het woord 'jumbo' als zelfstandig naamwoord in de betekenis van dikzak of vet persoon. Als voorvoegsel betekent het enorm of gigantisch, een betekenis die veel gebruikt wordt in de voedselindustrie zoals bij jumbogarnaal of jumbotaart.
Ons motto: van dichtbij als het kan, van verder weg als het moet. Zo zorgen de Nederlandse boeren en telers élke dag voor lekker, vers en smaakvol eten op onze eettafel én produceren dit in balans met mens, dier en milieu.
Van 105 naar 71 restaurants
Wel is de waarde van de merknaam La Place 32 miljoen euro, blijkt uit het jaarverslag. Die waardering had de merknaam bij de overname ook al. Eind 2019 waren er nog 105 restaurants van La Place, nu zijn dat er nog 71. Jumbo sloot vorig jaar vanwege corona 23 restaurants van La Place.
Koninklijke Jumbo Food Groep kent twee bestuurslagen: de Raad van Commissarissen en de directie. De directie is verantwoordelijk voor de aansturing en uitvoering van het Meerjarenplan. Ton van Veen geeft als CEO leiding aan het directieteam.
De bedrijfsnaam Van Eerd Food Groep verandert in Jumbo Supermarkten.
Naast het sponsoren van het schaats- en wielerteam ondersteunen we ook enkele andere projecten en activiteiten, zoals het KWF, KiKa en het Koningsontbijt bij de Koningsspelen. Ook ondersteunen we de Nederlandse Voedselbanken en af en toe een activiteit of actie op lokaal niveau.
"Mijn brommertje werd geel, mijn helm werd geel. Toen we met Jumbo een kleurstelling voor onze winkels moesten bepalen was er voor mij maar een kleur mogelijk." Zo werd het logo van zijn keten als hoofdkleur geel. Dinsdag presenteerde Van Eerd een nieuwe auto waarmee hij de 24 uursrace van Le Mans gaat rijden.