Wel biedt de Content Circle je inzichten waaruit bijvoorbeeld blijkt dat je nieuwe content moet bedenken voor een specifiek medium of dat je juist iets moet schrappen in je aanbod.
Een contentstrategie is het plan waarmee je bepaalt welke informatie je waar, wanneer en hoe deelt met je doelgroep om een bepaald doel te bereiken. Dit draaiboek helpt je om echt iets voor elkaar te krijgen met je content.
Met een contentstrategie leg je de volgende zaken vast: doelen, stakeholders, thema's, middelen, meetmethoden en het beheer en de distributie van de content. Daarmee vormt de contentstrategie de basis voor al je content, die samenhang creëert binnen het contentbeleid.
Een contentstrategie draagt bij aan het verstevigen van je merk en verhoogt de kans op terugkerende klanten. Daarnaast helpt het je om te bepalen wanneer – en welke – nieuwe content relevant is voor je bezoekers.
Content marketing is een marketingmethode waarbij potentiële klanten worden gebonden door hen te voorzien van content die hen daadwerkelijk vooruit helpt. De focus ligt bij deze vorm van marketing niet op het product of dienst, maar op de toegevoegde waarde voor de (potentiële) klant.
De term content is afkomstig van het Engelse woord 'inhoud'. Met de content van een website bedoelen we dus de inhoud van de website, zoals bvb artikels, video's, infographics en andere informatie. Als we gaan kijken naar de term 'content' op sociale media, dan kijken we vooral naar de inhoud van je sociale profielen.
Wat is content precies? Onder content verstaan we alle middelen die je kunt inzetten om waardevolle en relevante informatie over te dragen. Veelgebruikte voorbeelden zijn blogs, artikelen, social media posts, video's, e-books, podcasts, nieuwsbrieven, infographics, webinars, enzovoort.
Het contentplan beschrijft de onderwerpen waarover je wilt communiceren, wie je daarmee wilt helpen en wanneer en door wie dat moet gebeuren. En vooral wat het doel is van elk van de publicaties.
Wat is de definitie van content? Content is eigenlijk een Engelse term. De algemene definitie: de ideeën die worden weergegeven via een medium. Dit medium kan een tekst zijn, maar ook spraak of iets anders dat gecreëerd is, zoals kunst.
Content is de ruggengraat van elke effectieve marketingstrategie. Het is een manier om de boodschap van een organisatie op een verleidelijke en aansprekende manier over te brengen aan de doelgroep. Maar content is meer dan alleen maar een middel om de aandacht van de doelgroep te trekken.
Content moet snackable, shareable en searchable zijn. Snackable: content moet kort en simpel zijn om te delen via social media; Sharable: snackcontent deelt makkelijk en is dus shareable; Searchable: content moet doorzoekbaar, maar vooral vindbaar zijn.
Alle verschillende soorten media die je als bedrijf kan inzetten om de 'verborgen parels' van je producten, diensten of merk te communiceren, wordt gezien als creatieve content.
In de contentplanning ofwel contentkalender bepaal je wanneer je je doelgroep met welke boodschap, waar en met welke middelen wilt bereiken. Daarnaast geef je aan wat het budget en doel is en wie verantwoordelijk is voor de uitvoering. Ook kun je een kolom maken voor behaald resultaat.
In een contentmarketingplan leg je vast welke doelen je wilt bereiken en hoe je dat gaat doen. Je legt vast wie je doelgroep is, welke content je gaat maken en hoe je je doelgroep gaat bereiken. Een content marketing plan is dus een strategisch document waarin je de lijnen van je content uitzet.
Contentpijlers zijn de pijlers die passen bij jouw bedrijf. Het zijn onderwerpen die passen bij jouw organisatie en unieke verhaal. Het zijn onderwerpen waar jouw bedrijf goed in is, veel over kan vertellen en die echt zorgen voor een 360 graden view van jouw organisatie.
Goede content is onderscheidend
Die wordt weinig gezien en weinig gewaardeerd. In plaats daarvan kun je beter op zoek naar content die er nog niet is of die qua inhoud, vorm, gebruiksgemak of originaliteit iets toevoegt aan bestaande content van concurrenten.
Een content creator is iemand die content maakt voor (digitale) media. Dit kunnen blog posts zijn, e-mail nieuwsbrieven, social media posts, video's, marketing/editing, eBooks, grafisch ontwerp en nog veel meer.
Hoe vaak je moet posten op Instagram is afhankelijk van de wens om het bereik en de betrokkenheid elke week te maximaliseren. Hun aanbevelingen zijn als volgt: Minder dan 1.000 volgers - 14 berichten per week, of twee berichten per dag.Tussen 1.000 en 250k volgers - 14 tot 20 posts per week voor het hoogste bereik.
Hoeveel verdient een Content Marketeer gemiddeld in Nederland? Een Content Marketeer in Nederland verdient gemiddeld € 3.015 bruto per maand.
Het content thema is een bundeling van informatie – geclusterde content in diverse mediavormen – waarmee jij jouw doelgroepen laat zien wat je weet, kunt, doet en hebt meegemaakt.
Creativiteit is een combinatie van divergent denken (het vermogen om veel verschillende ideeën te bedenken) en convergent denken (probleemoplossing). Zo'n combinatie komen we tegen in de vijf kenmerken van de creatieve geest: nieuwsgierig, volhardend, vindingrijk, samenwerkend en gedisciplineerd.