Zowel bij Windows als bij Mac OS kan tijdens het opzetten van een verbinding tussen je PC of laptop en je range extender om een netwerkbeveiligingssleutel gevraagd worden. Dit is het wachtwoord waarmee je netwerk beveiligd is en wat je gebruikt om apparaten te verbinden met je (modem- )router.
Je vindt het netwerkwachtwoord van je Wi-Fi Homeplug in de meegeleverde info flyer, of op de sticker op de achterkant van je product. Het wachtwoord staat in beide gevallen gemeld bij WPA2 code.
U moet precies weten wat de SSID en de beveiligingssleutel zijn. Deze informatie is opgeslagen in de draadloze router en kan worden opgevraagd met een computer die met de draadloze router is verbonden. De precieze methode voor het opvragen van informatie uit de router verschilt per routerfabrikant.
Waar vind ik de netwerksleutel van het wifi-netwerk? Aan de onderkant van de wifi-modem of router zit een sticker. Op deze sticker staat de naam (SSID, de technische naam van een draadloze verbinding) en het wachtwoord van de draadloze verbinding.
Indien mogelijk: zet het access point (of de draadloze router) uit, wacht 30 seconden en zet deze opnieuw aan. Zorg voor de laatste drivers en client software van uw draadloze netwerkkaart. Verwijder de software van uw draadloze netwerkkaart en installeer deze opnieuw.
Ik zou het modem eerst even opnieuw opstarten. Als dat niet werkt, dan kun je in de browser gaan naar 192.168.178.1 maar dit lukt alleen met een pc/laptop die bekabeld verbonden is met het modem. Het wachtwoord dat je nodig hebt, staat op de sticker onderop het modem.
Maak er een aan op ziggo.nl/mijnziggo. In Mijn Ziggo ga je naar 'Overzicht' en selecteer je 'Wifispots'. Registreer je vervolgens voor Wifispots en gebruik daarna het Wifispots-wachtwoord bij het aanmelden.
Een beveiligingssleutel is een fysiek apparaat dat u in plaats van uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt gebruiken om u aan te melden. Het kan een USB-sleutel zijn die u aan uw sleutelhanger zou kunnen houden, of een NFC-apparaat zoals een smartphone of toegangskaart.
Veel routers van internetproviders hebben een sticker op de onder- of zijkant, waar de standaard SSID op vernoemd staat. Dit wordt meestal de SSID of ''Netwerknaam'' genoemd en kan naast een barcode staan. Gebruik een ander apparaat dat is verbonden met je netwerk om de SSID te vinden.
SSID vinden op Android
Ga naar Instellingen > Verbindingen. 2. De SSID waarmee je verbonden bent wordt onder het kopje 'Wi-Fi' getoond.
Ga naar het Configuratiescherm. Klik op Netwerkstatus. Klik vervolgens op Draadloze netwerken beheren. De beveiligingsmethodiek staat naast het draadloze netwerk dat je gebruikt.
U moet uw Wi-Fi-instellingen (SSID (netwerknaam) en wachtwoord (netwerksleutel)) weten voordat u verder gaat met de installatie. Als u de Wi-Fi-instellingen opnieuw wilt configureren of als de status van de Wi-Fi-verbinding van uw printer niet duidelijk is, reset dan de Wi-Fi-instellingen van de printer.
De beste manier is via een WPA2-wachtwoord.
VodafoneZiggo combineert het glasvezel-kabel netwerk van Ziggo en het mobiele netwerk van Vodafone. Dit gezamenlijke 'GigaNet' wordt steeds stabieler, slimmer en sneller, met internetsnelheden tot 1 Gigabit per seconde.
Je internetsnelheid loopt met een Ziggo abonnement op tot wel 1000 Mbit per seconde. Met je SmartWifi modem, de Connectbox én onze slimme wifi-versterkers die je aanschaft of huurt, zorg je voor een stabiel wifi-netwerk en ben je overal in huis snel online.
Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Als je simkaart niet is aangemeld op het netwerk in het buitenland probeer dan via de instellingen een andere netwerk operator te selecteren om na te gaan of je daar wel bereik mee hebt. Kijk eventueel in de T-Mobile Toestelhulp. Of zet je telefoon even uit en weer aan.
Je kunt andere WiFi-ontvangers uitzetten of in de router de verbindingen verwijderen. Sommige gebruikers hebben ingesteld dat de router haar naam (SSID) niet uitzendt. Deze instelling kan er soms voor zorgen dat je tablet geen connectie kan maken. Soms helpt een simpele herstart van je router.
Soms kan het ook al genoeg zijn om je laptop te herstarten. Werkt dit niet, dan kun je de wifi router herstarten. Zet de router uit, wacht vervolgens 30 seconden tot één minuut en zet dan alles weer aan. Kijk vervolgens op je laptop of je nu wel verbinding kunt maken.