Het logo van Adidas is veranderd in de loop der tijd, maar één belangrijk element dat altijd behouden is: de drie strepen. De drie strepen symboliseren gezamenlijk een berg.Een berg vertegenwoordigt de levensuitdagingen van een atleet die hij in de loop van de jaren zal moeten doorstaan.
Logo #1: De Drie Strepen
Dit teken heeft geen specifieke uitstraling. Het bedrijf plaatste eenvoudigweg drie zwarte strepen op alles wat ze maakten. Zelfs zo vroeg in hun geschiedenis stond het bedrijf al bekend om hun branding. De eigenaar van het bedrijf noemde zijn bedrijf destijds graag “Het driehoek-bedrijf”.
Adidas-schoenen die de Tsjechoslowaakse langeafstandsloper Emil Zátopek in 1948 gebruikte Op 18 augustus 1949, inmiddels 49 jaar, liet Adi Dassler het bedrijf Adi Dassler adidas Sportschuhfabrik registeren. Vanaf dit moment werden de schoenen bekend onder de merknaam Adidas, een eponiem van Adi Dassler.
Adi Dassler begon adidas op 18 augustus 1949 omdat hij een verschil wilde maken voor sportieve prestaties. 70 jaar later heeft adidas niet alleen een onuitwisbare indruk gemaakt op sport en sporters, maar ook op mode, muziek, cultuur, duurzaamheid en meer.
Adidas All Day I Dream About Sex De Amerikaanse band Korn bracht in 1996 een nummer uit genaamd A.D.I.D.A.S. Deze afkorting zou staan voor All Day I Dream About Sex, zoals ook in het nummer wordt gezongen. Adler Alles Dondert Los En Rammelt Duits merk van (brom)fietsen, auto's en naaimachines.
PUMA is met circa 1,5 miljard euro omzet en met bijna 4.000 medewerkers samen met Adidas en Nike een van de grootste fabrikanten van sportartikelen ter wereld. Voor de marketing worden sponsorcontracten met bekende sporters afgesloten. PUMA is ontstaan na een familieruzie tussen de broers Adolf en Rudolf Dassler.
Van T-shirts, longsleeves, joggingbroeken tot jassen, adidas heeft opnieuw flink in de roos geschoten op stijlgebied. Elk item is uniek, opvallend en toch casual. Deze combinatie maakt adidas Originals zo bijzonder. Comfy sportkleding waarin je toch de stijlvolste bent op straat.
Waarom is Adidas zo succesvol? Door de juiste kennis en te blijven innoveren is het merk Adidas zo succesvol geworden. Daarnaast was er in de tijd dat de broers met sportschoenen maken, niet veel concurrentie in de markt.
PUMA SE is een Duitse onderneming die sportartikelen produceert. Zij is gevestigd in Herzogenaurach in Beieren. Het bedrijf werd in 1948 door Rudolf Dassler opgericht als "PUMA Schuhfabrik Rudolf Dassler".
(officieel uitgesproken als [ˈnaɪki], maar buiten de Verenigde Staten ook wel als [ˈnaɪk]) is een Amerikaans concern en fabrikant van sportschoenen, sportkleding, sportuitrustingen en accessoires.
Op dit moment heeft Adidas 62.000 medewerkers waarvan er ongeveer 7.700 mensen in Duitsland werken.
De Duitse sportgigant maakt zich sterk voor de bescherming van mensenrechten. Zo hanteert het een verbod op kinderarbeid, dwangarbeid en discriminatie bij de productie in landen als China, Vietnam en Indonesië. Verder is Adidas glashelder over omkoping en corruptie.
Adidas maakt al sinds 2018 gebruik van enkel duurzaam verbouwde katoen, en werkt sinds 2015 samen met Parley for the Oceans om polyester te produceren van plastic dat op stranden en in kustgebieden is verzameld. Adidas-ontwerpers houden in het ontwerpproces rekening met de herbruikbaarheid van hun producten.
“De adidas Group werkt met partners als de Better Cotton Initiative (BCI), bluesign technologies en Parley for the Oceans om de industrie naar een hoger niveau te brengen.
Ajax grootverdiener
Ajax verdient nog steeds het meeste geld aan het contract met de shirtsponsor. adidas betaalt de Amsterdammers jaarlijks ongeveer 8 miljoen euro, een bedrag dat nog kan oplopen afhankelijk van hoeveel shirts de huidige landskampioen verkoopt.
Feyenoord verruilt Adidas voor 50 miljoen euro voor nieuwe shirtsponsor. Feyenoord staat op het punt om een nieuwe shirtsponsor binnen te slepen, zo meldt De Telegraaf. De Rotterdammers sluiten binnen enkele dagen een lucratieve sponsorovereenkomst met Castore, een vrij jong Brits sportkledingmerk.
Als je kijkt naar de miljoenen en miljoenen schoenen die Adidas jaarlijks verkoopt, dan is één miljoen paar schoenen niet veel. Het merk verkoopt de duurzame schoenen al twee jaar in samenwerking met Parley.
Op milieugebied scoort het bedrijf goed. Het milieumanagementsysteem is prima, maar het officiële milieubeleid is mager. Nike heeft een uitgebreid programma om de hoeveelheid CO2-uitstoot te verminderen. Daarnaast is het een doel om vanaf 2025 volledig duurzame energie te verbruiken in alle bedrijfspanden.
Vandaag maakt Nike de resultaten van zijn gebroken boekjaar bekend. Nike blijft wel een flink maatje groter dan Adidas. Met een omzet van (omgerekend) 33,2 miljard euro verkoopt Nike de helft meer dan Adidas.
Home » Kan je nu wel óf niet een Nike schoen met een adidas broek dragen? Onder veel sneaker- en streetwear liefhebbers is het not done; het dragen van de twee grootste sportswear merken in één outfit. Ja, je kan prima Nike en adidas in je kast hebben liggen maar nee, je kan ze niet samen in één look dragen.
De industrie is erg competitief en de wereldmarktleiders Nike en adidas concurreren met ondernemingen zoals Asics, Lululemon Athletica, PUMA, Under Armour en het Chinese Anta. Het Amerikaanse Nike Inc, het grootste sportmerk ter wereld, werd oorspronkelijk opgericht in 1962 onder de naam Blue Ribbon Sports.