Volkswagen Golf 8 verkozen tot Beste Nieuwkomer 2021.
Als je de voorkeur geeft aan de dieselmotor, kun je kiezen uit: De 1.6TDI motor in 90, 110 en 115 pk is het populairst voor zowel weg- als stadsverkeer.De 2.0 TDI 150pk motor: De laatste innovaties van het merk hebben deze versie beroemd gemaakt. Het is een uitstekende toerwagen en is zowel zuinig als efficiënt.
De Volkswagen Golf (van de achtste generatie) is een degelijke Duitser die bij iedereen goed voor de voordeur staat.Maar het is ook een erg veilige keuze. De Peugeot 308 (2021) is toch een stukje uitgesprokener. Niet alleen in ontwerp, maar ook in rijden.
Volkswagen Golf 1.0 TSI. De eerste bak uit deze top 10 zuinige auto's is de Volkswagen Golf 1.0 TSI. Met een verbruik van 1 op 16 duurt het met deze bak wel even voordat je weer moet tanken. De Golf is de perfecte zuinige middenklasser.
De Golf GTI van de zevende generatie is in beginsel een betrouwbare auto. Een Golf is trouwens immuun voor elke aanval op zijn reputatie en dat geldt nog sterker voor de GTI. Afgezien van de turbo, de koeling en een paar mogelijke waterlekkages valt de lijst met potentiële problemen mee.
De MK7 GTI is een van de meest betrouwbare iteraties van de GTI die Volkswagen heeft uitgebracht . Ze zijn betrouwbaar, snel, zeer ontvankelijk voor tuning en gewoon over het algemeen geweldige voertuigen.
Motor heeft een ketting.
Maar ons huidige standpunt is dat een benzine auto een gemiddelde levensduur kent van ongeveer 18 jaar en tenminste 250.000 km moet kunnen halen zonder buitensporige defecten. U schetst een tot in de puntjes onderhouden Golf Plus, zorgvuldig en netjes bereden en met een vaste droge parkeerplek in de garage.
Onder aan de lijst vinden we een 1.4 TSI ACT met 140 pk, waarmee de eigenaar gemiddeld 1 op 12,4 (8 l/100 km) reed. Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km).
Een 1.4TSI van die tijd met 122pk is de veiligste keuze als turbomotor, de hogere vermogens hebben turbo+compressor (en gaan vaker stuk).
Elektrische systemen. Defecte raamregelaars , vaak door losgeraakte kabels of oververhitte motoren, zijn gemeld, vooral bij oudere modellen. Eigenaren van Volkswagen Golf-auto's in het VK hebben ook verschillende veelvoorkomende problemen met de dynamo gemeld.
De Volkswagen E-Golf, een volledig elektrische auto, heeft aanzienlijk lagere onderhoudskosten omdat het geen olie verversingen of traditioneel motoronderhoud nodig heeft.
U vraagt of de motor een distributieriem of -ketting heeft. De Golf VI (geleverd tot en met 2012) heeft een distributieketting. De gemonteerde 77kW motor betreft het type met motorcode CBZA of CBZB.
Wat is de beste Volkswagen Golf-motor om te krijgen? De 1,5-liter TSI Evo-benzinemotor geeft je een behoorlijke mix van prestaties en brandstofverbruik – dus dat zou onze keuze zijn. De 1,0-liter benzinemotor is ook een goede – en meer betaalbare – optie als je het niet erg vindt om wat prestaties in te leveren ten opzichte van de 1,5.
Het grote voordeel van een 1.4 TSI motor is de combinatie van een relatief zuinige motor die toch flink wat vermogen levert. Om dit mogelijk te maken bevat de 1.4 TSI motor een turbo en een mechanische compressor. De turbo vergroot het vermogen bij hoge toeren en de mechanische compressor bij lage toeren.
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
De TFSI motor heeft een betere brandstofefficiëntie en een hoger vermogen dan traditionele benzinemotoren. De TFSI motor levert over het algemeen meer koppel bij lage toeren, wat betekent dat de motor betere prestaties levert bij het accelereren.
Hoewel de 1.5 TSI stukken betrouwbaarder is dan zijn voorganger, is er wel één probleem. Bij de start kunnen auto's met dit type motor zich soms gedragen als kangoeroes: ze beginnen wild te schudden en te springen. Anders dan dat zijn er weinig problemen bekend met de deze jonge motor.
Benzinemotoren gaan gemiddeld zo'n 300.000 km mee. Dit betekent niet dat een auto na 300.000 kilometer uit elkaar valt, maar de kans op problemen is wel aanzienlijk hoger. Vooral als de bestuurder een ruige rijstijl gehanteerd heeft.
Een auto heeft een gemiddelde levensduur van 300.000 kilometer. Als je daarvan uitgaat, dan kun je uitrekenen hoeveel jaar je nog vooruit kunt.
Hoeveel kosten distributieriemen voor de Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2) 1.4 TSI Benzine? De nieuwe distributieriemen prijs voor de VW Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2) is tussen 12 en 37 €.
De riemsituatie
Stellantis zegt dat het in december een aantal terugroepacties bij de RDW heeft aangemeld voor de Peugeot 208, 2008, 308, 3008, 5008, maar ook voor de Citroën C3, C4, C4 Picasso, Berlingo, C3 Aircross, DS 3, DS 4, Opel Crossland en Opel Grandland.