1. Shell Recharge (€ 73,55 per 200 kWh) Shell Recharge heeft met meer dan 200.000 laadpunten verspreid over 35 landen een enorm laadpalennetwerk dat toegankelijk is met één laadpas. Shell Recharge heeft het grootste aantal compatibele CPO's.
Volgens een onderzoek van P3, Cirrantic en TheonData biedt Shell Recharge de beste dekking in Europa. Met deze laadpas en app heb je toegang tot de meeste oplaadpunten. Ook twee andere laadpassen bieden volgens dit een prima goede dekking.
De goedkopere laadpassen zonder abonnement zijn vooral de E-Flux laadpas, ENGIE laadpas & Maingau. De laatste is vooral voordelig voor snelladen in het buitenland. Laad je veel op en ben je al klant bij Vandebron? Dan kan de Vandebron laadpas voordelig zijn wegens hun klantkorting.
De beste dekking is in Nederland! NewMotion is in 2017 overgenomen door Shell. NewMotion is de oudste laadpas aanbieder met één van de grootste netwerken. Een voordeel aan Shell Recharge / NewMotion is vooral dat zij overeenkomsten hebben met exotische roaming netwerken, waar geen enkele andere laadpas werkt.
Laad gemakkelijk onderweg op bij Shell en andere grote aanbieders. Download de Shell Recharge-App om een gratis laadpas te bestellen.
Met de Shell Recharge-laadpas (laadpas, sleutelhanger of app), betaal je bij de snelladers van Shell Recharge €0,53 per kWh* en €0,32 transactiekosten per sessie (incl. btw). Transactiekosten worden berekend tot een maximum van €6,32 per maand. Bij de 175 kW-laders kun je ook betalen via een QR-code.
Het is mogelijk om te laden zonder laadpas, bij de meeste laadpalen kun je gemakkelijk betalen met een laadpas en is de enige optie om te betalen met een laadpas. Toch zijn er ook laadpalen waarbij je bijvoorbeeld ook met jouw pinpas en/of betaalpas kunt betalen, vooral bij snelladers zoals Fastned is dit mogelijk.
Naast de nieuwe winkels, installeert Lidl nieuwe laadpalen enkel bij de winkels die al zonnepanelen op hun dak hebben. Dat geldt ook voor de distributiecentra waar Lidl laadpunten voorziet voor medewerkers, zowel voor de fiets als voor de wagen.
Het bezit van de laadpas is gratis. Je betaalt altijd een starttarief van € 0,31 per laadsessie. Daarnaast betaal je de verdere kosten van de laadsessie. Hiervoor geldt een vast tarief van € 0,39 per kWh.
De Maingau laadpas is populair door de scherpe tarieven voor snelladen bij Fastned en Allego. Je betaalt bij deze laadpalen een vast tarief van € 0,54 / kWh zonder extra kosten. Ook bij reguliere laadpalen ben je bij Fastned met de Maingau laadpas het voordeligst.
Vanaf nu kan de elektrisch rijder opladen en direct afrekenen met de pinpas, creditcard of wearable!
EDI is een laadpas van D'Ieteren. Met de EDI-laadpas heb je gratis toegang tot één van de grootste laadnetwerken in Europa. Populaire laadpas waarmee je bij de meeste laadpalen terecht kan.
De Shell Recharge laadpas is de meest geaccepteerde pas in Europa en daarom erg handig om hoe dan ook mee te nemen tijdens jouw autoreis door Europa. De pas wordt geaccepteerd in 35 Europese landen.
Als gemiddelde prijs voor 1 kWh bij een vast energiecontract nemen we voor deze rekensommen echter € 0,37. Een laadbeurt van 20,7 kWh komt daarmee op € 7,66. Stel dat je de 15.000 kilometer die je per jaar rijdt volledig thuis kunt laden kost dat hiermee zo'n € 1149 per jaar (€ 0,076 per km).
Snel én voordelig laden bij McDonald's
€ 0,5014 per kWh, incl. btw. Onze kennis van opladen en de bereikbaarheid van McDonald's: die combinatie geeft elektrisch rijden een enorme boost. “Om alle Nederlanders elektrisch te kunnen laten rijden, is een goed oplaadnetwerk met genoeg en goed bereikbare laadpalen belangrijk.
Houd de laadpas voor de kaartlezer op de laadpaal. De laadsessie zal starten. Om de laadsessie te stoppen, houd je opnieuw de laadpas voor de laadpaal. Je kunt nu de laadkabel loshalen, de kosten van de laadsessie zullen verrekend worden op je factuur.
Tot slot: Gratis opladen kan je tegenwoordig bij heel wat winkelketens: IKEA, Lidl, Delhaize, McDonalds, Decathlon, Aveve, etc maar ook steeds meer bedrijven laten hun bezoekers gratis laden.
Waarom je elektrische auto tot 80% opladen? Nadat een elektrische auto tot 80% opgeladen is aan een snellader, gaat het snelladen een stuk langzamer. De reden hiervoor, is de levensduur van de accu. De chemische structuur in de lithium-ion accu kan op termijn namelijk te maken krijgen met degradatie.
Hoelang dat precies duurt, verschilt per laadpaal en is ook afhankelijk van het soort elektrische auto dat je hebt. Maar of je nu bij een gewone openbare laadpaal laadt of bij een snellader, je staat toch minimaal vijftien minuten aan een laadpaal.
Naast automatisch verrekenen hebben laders met een abonnement nog een groot voordeel. Je kunt bijvoorbeeld gastgebruik toestaan. EV rijders kunnen zich aanmelden met de eigen laadpas en je kunt een bepaald tarief per kWh instellen. Daarnaast zit er vaak ook 24/7 storings service bij het abonnement inbegrepen.
Een laadpas heb je nodig om je elektrische auto op te laden. Met de Coolblue laadpas laad je je auto op tegen vaste tarieven. Dit doe je bij alle openbare laadpalen in Nederland en bij meer dan 175.000 publieke laadpunten binnen Europa. Zo sta je nooit met een lage accu.
Download de Shell Recharge App gratis in de App Store of Google Play en maak een account aan. Ga in het menu naar 'Account', kies 'Laadpassen' en dan 'Bestel een nieuwe laadpas'. Zodra je de laadpas hebt ontvangen, activeer je de pas via de app. Je kunt direct gaan laden!
Met de Shell Recharge-laadpas betaal je bij onze snelladers een scherp tarief van €0,53 per kWh (incl. btw, excl. transactiekosten). Zonder abonnementskosten.
Er wordt bij Fastned gebruik gemaakt van de Fastned app en de Maingau laadpas om de EV op te laden. Bij Shell Recharge/TNM wordt gebruik gemaakt van de Shell Recharge/TNM laadpas.