Wat betekent systeemfout 999 Rabobank? Je betaalpas is geblokkeerd voor de Rabo Scanner.
Er zijn op dit moment geen storingen bekend.
Soms kun je niet inloggen door een storing in Rabo Online Bankieren of iDEAL. Misschien zijn we bezig met onderhoud aan ons systeem. Dit doen we vooral 's nachts, zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Check als je niet kunt inloggen of er een storing of onderhoud is.
Let op: deze is gestopt! De Rabo Wallet is gestopt per 1 augustus 2022. Sinds die datum kun je geen gebruik meer maken van de Rabo Wallet en de daarbij horende functies. Mobiel betalen op je Android telefoon of smartwatch kan nu eenvoudig met Google Pay en parkeren is beschikbaar in de Rabo App.
Banken blokkeren de rekening van een klant wanneer ze zien dat er crimineel geld via die rekening wordt doorgesluisd. Vaak is dat omdat de rekeninghouder een oplichter heeft geholpen geld van een slachtoffer te innen. Die rekeninghouder is zich daarvan niet altijd bewust. De rekeninghouder is een 'geldezel' geworden.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Wil je geld overboeken naar een bekende rekening? Dan kan dat tot een maximum bedrag van € 2.000 per dag. Een bekende rekening is een rekeningnummer waar je in de laatste vijftien maanden al eens geld naar hebt overgemaakt met de Rabo Scanner. Voor bedragen hoger dan € 2.000, heb je de Rabo Scanner nodig.
Limiet overboeking verlagen of verhogen
De standaardlimiet voor een overboeking via de Rabo Scanner is € 50.000. Deze limiet geldt voor het totale bedrag dat je in één keer ondertekent met de Rabo Scanner. Je kunt je limiet verlagen naar een minimaal bedrag van € 5.000.
Standaardlimiet betaalautomaat
De limiet voor betalen bij een betaalautomaat is standaard € 5.000 per week. Bij een Rabo RiantPakket is dit € 10.000 en bij een Rabo JongerenRekening € 500.
Je gebruikt een 5-cijferige code om in te loggen in de Rabo App. Diezelfde code kun je gebruiken om in te loggen in internetbankieren. Registreer daarvoor de browser waar jij graag mee werkt op je laptop, tablet, desktop of mobiele telefoon.
Wil je met je computer inloggen op Rabo Internetbankieren? Dan zie je ons vernieuwde inlogscherm. Het scherm is veilig en vertrouwd, net als het oude inlogscherm. Je kunt dus zonder zorgen met je Rabo Scanner inloggen.
Rabofoon: 0900 - 0909
De Rabofoon is 24 uur per dag bereikbaar via: 0900-0909 (€ 0,20 per gesprek plus de gebruikelijke telefoonkosten). Vanuit het buitenland bel je de Rabofoon via: +31 499 499 199.
Je mag €10.000 contant storten zonder dat je bank hier melding van maakt. Contant betalen in een winkel is verboden vanaf een bedrag van €3.000. Als je meer dan dit bedrag stort dan is je bank of de winkelier verplicht dit te melden bij het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties.
Je kunt gewoongeld overmaken naar wie jij wil als je je maar aan de regels houdt Kun je aan tonen dat het geld op legale wijze is verkregen en dat er schenkingsbelasting over is of wordt betaald.
Limiet Mobiel Bankieren App
Het bedrag dat je in je app maximaal digitaal kunt overmaken naar een andere betaalrekening is standaard € 5.000. Je wijzigt de limiet eenvoudig via de app tot maximaal € 50.000 per dag. Geef hierbij altijd een einddatum aan.
Uit veiligheidsoverwegingen worden uitgaande betalingen beperkt tot 50.000 EUR per dag.
Standaard maak je zonder Rabo Scanner tot maximaal € 250 per dag over naar een onbekende rekening. Je kunt deze limiet verhogen of verlagen. Verhogen kan tot maximaal € 1.000 per dag. Een onbekende rekening is een rekeningnummer waar je in de afgelopen 15 maanden geen geld met de Rabo Scanner naar hebt overgemaakt.
Deblokkeer zelf je creditcard
Na het 3x intoetsen van een verkeerde pincode, deblokkeer je je creditcard in de meeste gevallen zelf.
Geblokkeerd door verkeerde pincode
Blokkeer eerst je betaalpas via de Rabo App. Daarna deblokkeer je direct zelf je betaalpas in de Rabo App. Gelukt? Activeer je betaalpas in een geldautomaat van Geldmaat.
Wat moet je doen nadat je betaalmiddel geblokkeerd werd? Doe aangifte bij de politie als het diefstal of fraude betreft. Controleer je laatste financiële verrichtingen. Fraude met je kredietkaart of prepaid kaart?