Als de Rabo Scanner foutmelding 102 geeft, dan komen de gegevens op het inlogscherm waarschijnlijk niet overeen met de gegevens op de betaalpas die je gebruikt.
Soms kun je niet inloggen door een storing in Rabo Online Bankieren of iDEAL. Misschien zijn we bezig met onderhoud aan ons systeem. Dit doen we vooral 's nachts, zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Check als je niet kunt inloggen of er een storing of onderhoud is.
Let op: deze is gestopt! De Rabo Wallet is gestopt per 1 augustus 2022. Sinds die datum kun je geen gebruik meer maken van de Rabo Wallet en de daarbij horende functies. Mobiel betalen op je Android telefoon of smartwatch kan nu eenvoudig met Google Pay en parkeren is beschikbaar in de Rabo App.
Werkt je Rabo Scanner niet meer? Misschien zijn de batterijen leeg. Vervang eerst de batterijen en kijk of je scanner het dan weer doet.
Banken blokkeren de rekening van een klant wanneer ze zien dat er crimineel geld via die rekening wordt doorgesluisd. Vaak is dat omdat de rekeninghouder een oplichter heeft geholpen geld van een slachtoffer te innen. Die rekeninghouder is zich daarvan niet altijd bewust. De rekeninghouder is een 'geldezel' geworden.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Als de Rabo Scanner foutmelding 102 geeft, dan komen de gegevens op het inlogscherm waarschijnlijk niet overeen met de gegevens op de creditcard die je gebruikt. Controleer daarom het volgende: Is je creditcard verlopen?
Er zijn op dit moment geen storingen bekend.
Ga naar 'Zelf regelen' en kies 'Betaal- en spaarrekening'. Selecteer 'Betalen zonder Rabo Scanner'. Vul onder het schuifje het gewenste bedrag in.
Wil je geld overboeken naar een bekende rekening? Dan kan dat tot een maximum bedrag van € 2.000 per dag. Een bekende rekening is een rekeningnummer waar je in de laatste vijftien maanden al eens geld naar hebt overgemaakt met de Rabo Scanner. Voor bedragen hoger dan € 2.000, heb je de Rabo Scanner nodig.
Wat betekent systeemfout 999 Rabobank? Je betaalpas is geblokkeerd voor de Rabo Scanner.
Je gebruikt een 5-cijferige code om in te loggen in de Rabo App. Diezelfde code kun je gebruiken om in te loggen in internetbankieren. Registreer daarvoor de browser waar jij graag mee werkt op je laptop, tablet, desktop of mobiele telefoon.
Wil je met je computer inloggen op Rabo Internetbankieren? Dan zie je ons vernieuwde inlogscherm. Het scherm is veilig en vertrouwd, net als het oude inlogscherm. Je kunt dus zonder zorgen met je Rabo Scanner inloggen.
Rabofoon: 0900 - 0909
De Rabofoon is 24 uur per dag bereikbaar via: 0900-0909 (€ 0,20 per gesprek plus de gebruikelijke telefoonkosten). Vanuit het buitenland bel je de Rabofoon via: +31 499 499 199.
De bank van de ontvanger schrijft het bedrag direct na ontvangst bij op de rekening van de ontvanger. Betaal je op werkdagen na 15.00 uur of in het weekend: de bank van de ontvanger krijgt het bedrag de volgende werkdag.
Volgens de Europese Unie Wet zijn alle banken verplicht hun beveiliging te optimaliseren. Vandaar dat wij alle Random Reader van onze klanten laten vervallen. De Random Reader zal na 5 juni niet meer functioneren. Daarom is het noodzakelijk dat u de Rabo-Scanner op tijd heeft anders kan u helaas niet bankieren.
Deblokkeer zelf je creditcard
Na het 3x intoetsen van een verkeerde pincode, deblokkeer je je creditcard in de meeste gevallen zelf.
Geblokkeerd door verkeerde pincode
Blokkeer eerst je betaalpas via de Rabo App. Daarna deblokkeer je direct zelf je betaalpas in de Rabo App. Gelukt? Activeer je betaalpas in een geldautomaat van Geldmaat.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Wat moet je doen nadat je betaalmiddel geblokkeerd werd? Doe aangifte bij de politie als het diefstal of fraude betreft. Controleer je laatste financiële verrichtingen. Fraude met je kredietkaart of prepaid kaart?