De Polo heeft wat dat betreft een betere wegligging, maar is al rijdend op de snelweg wat springeriger (je voelt de vering en demping goed) en wat luider dan de Golf. Kijk je puur naar de occasionprijs, dan heb je met de Polo een hele allround auto in handen, ook als gezinsauto.
Verschillen. De Volkswagen Golf is een stukje duurder dan de Volkswagen Polo. Dit komt omdat de Golf meer pk's heeft – 110, terwijl de Polo er 95 heeft. Ook heeft de Golf een grotere tankinhoud en beschikt deze auto over een grotere kofferruimte.
De nieuwe Polo is wat groter geworden en inmiddels even groot als de vierde generatie Golf. Ook van binnen krijg je de indruk dat je in een auto uit een hoger segment zit. Het dashboard is ruimer en luxer en zit vol handige snufjes. De Polo is beter connected dan ooit!
De jaarlijkse automankemententest van de Consumentenbond wijst de Volkswagen Polo (na 2017) aan als het meest betrouwbare model. Opmerkelijk, volgens de Consumentenbond, want in vorige jaargangen kwamen de Volkswagens (ook de Golf) altijd heel middelmatig uit de test naar voren.
Een 'doodgewone' Golf is een erg fijne auto. Hij is mooi stil, heel comfortabel, stuurt lekker, zit goed, wat wil een mens eigenlijk nog meer? Daarbij is hij zo ruim als je maar mag verwachten van een middenklasse-hatchback. Achterin is ook voor een volwassene prima te zitten.
Volkswagen biedt betrouwbare modellen, zoals de Volkswagen Golf en Volkswagen Passat, hoewel de betrouwbaarheid in het verleden enigszins wisselend is geweest.
Na de Zakenauto van het Jaar-titel met de Polo vorig jaar scoort Volkswagen dit jaar opnieuw een hoofdprijs. De jury van de AM Driving Business Awards beoordeelt de Golf 8 als Beste Nieuwkomer.
De VW Polo Bluemotion 1.2-diesel komt het beste tot zijn recht als er kilometers gemaakt moeten worden. Dat is ook voor de techniek het beste.
De VW Polo is een zeer waardevaste Duitse auto, met een beperkte afschrijving. De Polo Blue-motion 1.2TDI gebruikt in de praktijk ongeveer 1 liter per 23 kilometer, bij zuinig rijden is zelfs 1 op 30 mogelijk!
Het is bekend: binnen het grote Volkswagen-concern vind je diverse merken die nauw met elkaar samenwerken. Zo kan het zijn dat de Volkswagen Polo, SEAT Ibiza, SKODA Fabia én Audi A1 in de basis dezelfde auto zijn.
Maar ons huidige standpunt is dat een benzine auto een gemiddelde levensduur kent van ongeveer 18 jaar en tenminste 250.000 km moet kunnen halen zonder buitensporige defecten. U schetst een tot in de puntjes onderhouden Golf Plus, zorgvuldig en netjes bereden en met een vaste droge parkeerplek in de garage.
Volgens Volkswagen is dit zelfs de zuinigste (normale) Golf ooit! Hoe zuinig precies? Het verbruik van deze 110 pk sterke Golf BLueMotion is slechts 3,2 liter per 100 km en dat zorgt voor een uitstoot van 85 gram Co2 per kilometer.
Elke Volkswagen Polo met een distributieriem zal na enige tijd slijtage ondergaan en aan vervanging toe zijn. De distributieriem is een belangrijk onderdeel voor het functioneren van de motor van een Volkswagen Polo.
Al vanaf € 399* per maand
Inclusief wegenbelasting, verzekering, onderhoud, APK en pechhulp. Het enige wat jij hoeft te doen, is af en toe tanken.
In Emden, net over de grens bij Groningen, is Volkswagen gestart met de productie van de nieuwe ID.7. De slank gelijnde grote limousine is het topmodel binnen de elektrische ID.
1.4 rijdt beter, rustiger, sneller, comfortabeler etc etc.. Financieel is de 1.2 weer zuiniger, voordeliger soms ook voor belasting en verzekering.. Voor een half uur snelweg is een 1.2 prima.
Volkswagen Polo: € 3.980
De best verkochte occasion, maar niet de goedkoopste qua onderhoud. Wie deze auto rijdt bij een aankoopprijs van zo'n 10.000 euro, is over vijf jaar aan onderhoud en reparatie vanaf de aanschafdatum gemiddeld 3.980 euro kwijt.
De Volkswagen Polo BlueMotion is de zuinigste vijfzitter op de markt. Hij verbruikt gemiddeld slechts 3,3 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt 87 g/km. Dat geeft hem meteen recht op alle overheidskortingen.
Wanneer moet ik mijn distributieriem laten vervangen? We adviseren je om je distributieriem elke 5 jaar of bij een maximaal aantal kilometers te laten vervangen. Over het algemeen is dit tussen de 80.000 en 120.000 kilometer.
In de compacte klasse (B-segment) speelt de Volkswagen Polo die rol al vele jaren. De Polo is niet alleen een alternatief voor andere auto's van dit formaat, maar vaak kiezen eigenaren van een Golf, die om welke reden ook 'kleiner' (lees: goedkoper) willen gaan rijden, vrijwel automatisch voor een Polo.
Succesnummer van generatie op generatie
De Volkswagen Polo is een populaire compacte gezinsauto. Hij is technisch gezien familie van de Seat Ibiza, de Audi A1 en de Skoda Fabia (die staan bijvoorbeeld op dezelfde bodemplaat) en het kleinere broertje van de Volkswagen Golf.
Dezelfde rekensom met de Golf komt uit op 472 euro per maand (of 37,8 cent per kilometer). Een Golf in plaats van een Polo kost je in dit geval dus 61 euro per maand extra, wat over vier jaar uitkomt op 2928 euro.
Volkswagen populairst
Volkswagen staat aan kop als het gaat om meest populaire auto onder Nederlanders. Bovenaan de lijst staat de Volkswagen Polo en op nummer 2 volgt de Volkswagen Golf.
De Golf GTI van de zevende generatie is in beginsel een betrouwbare auto. Een Golf is trouwens immuun voor elke aanval op zijn reputatie en dat geldt nog sterker voor de GTI.