AT voor personenwagens, met een onderscheid tussen: AT1: waarbij het voertuig niet meer kan starten nadat de motor volledig werd afgezet. AT2: waarbij de snelheid van het voertuig verminderd wordt en het voertuig niet meer kan starten nadat de motor volledig werd afgezet.
Borg klasse 2 (of VRKI klasse 2) beveiliging staat voor beveiligingsmaatregelen in verhouding met het risico van diefstal en of inbraak.
6.4.1 MINIMALE EISEN INBRAAKSIGNALERINGSSYSTEEM Niveau EL2 wordt gebruikt als basis voor de elektronische inbraaksignaleringssystemen voor woningen en utiliteitsgebouwen. Dit niveau moet te allen tijde op een erkende Particuliere Alarmcentrale (PAC) worden aangesloten.
Product met optimaal beveiligingsniveau (TT4)
Dit systeem combineert alle functionaliteiten van de andere producten (TT1, TT2 en TT3): automatische melding van diefstal en verhindering van het herstarten van de motor nadat de motor van het gestolen voertuig is uitgeschakeld.
Een VV2-systeem is een (door Assuralia) goedgekeurde alarmsysteem dat voorziet in een elektronische immobilisatie door een dubbele motoronderbreking, maar bovendien is aangevuld met een zelfgevoede sirene, die in werking treedt wanneer bv de deuren worden geopend (= omtrekbeveiliging) en wanneer er in het voertuig ...
Startonderbreking IM of IA2 (voorheen VV1 en VV2)
De meest voorkomende antidiefstalbeveiliging is de startonderbreker, die daadwerkelijk het starten belet. Enkele seconden na het uitzetten van uw motor wordt de startonderbreker automatisch geactiveerd. Hierdoor is uw voertuig altijd goed beschermd.
Het INCERT-label is een vrijwillig kwaliteitskeurmerk dat werd ingevoerd door de sector van de inbraakbeveiliging van gebouwen, de verzekeringsmaatschappijen en de gespecialiseerde studiebureaus.
perimetrische detectie: probeert de dief via een deuropening, de motorkap of de koffer in te breken? Dat gaat het alarm loeien. volumetrische detectie: als er een volumeverandering in de wagen plaatsvindt, bijvoorbeeld als een steen door de ruit wordt gegooid, of een dief plaatsneemt, zal het alarm afgaan.
Wanneer u een Borg-certificaat wilt ontvangen moet u een erkend beveiligingsbedrijf uitnodigen. Deze gaat met u samen een risico analyse opstellen op basis van de VRKI Na een risicoanalyse wordt er een intake document ingevuld. Hierop staan alle gegevens welke belangrijk zijn voor een certificaat.
Borgklasse 1 is de laagste risicoklasse, borgklasse 4 de hoogste. De methode om de beveiligingsklasse te bepalen heet VRKI, ofwel Vernieuwde Risico Klasse indeling. Voor elk van deze klassen gelden andere regels.
Risicoklasse 1 is het laagste risico en klasse 4 is het hoogste risico. De VRKI 2.0 wordt gebruikt voor zowel woningen (paragraaf 2.1) als bedrijven (paragraaf 2.2). De risicoklasse voor woningen wordt in tabel 1 bepaald door de waarde van de attractieve zaken van de inboedel.
De CCV-SCM Alarmsysteem zonder hellingshoekdetectie – Klasse 2 is inclusief inbouw en certificaat verkrijgbaar vanaf € 659 incl. BTW.
Bij een klasse 3 alarm, ook wel alarmsysteem met hellingshoekdetectie genoemd, wordt het voertuig binnenin en rondom beveiligd tegen inbraak. Bij dit klasse alarm is de auto voorzien van perimetrische beveiliging (deuren), interieurbeveiliging, noodstroomsirene, dubbele startonderbreker en een hellingshoekdetector.
Een auto alarm klasse 5 is de beste en meest uitgebreide beveiliging namelijk een klasse 3 alarm gekoppeld aan een klasse 4 voertuigvolgsysteem. Naast de standaard werking van een klasse 4 alarm houdt een klasse 5 in dat er een melding naar de meldkamer gaat als het alarm geactiveerd wordt.
Auto's met een leeftijd tot 5 jaar en met een cataloguswaarde vanaf €25.000,- tot €50.000,- moeten nagenoeg altijd voorzien zijn van een klasse 3 autoalarmsysteem.
Een SCM klasse 5 alarm is een autoalarm gekoppeld aan een voertuigvolgsysteem dat uw auto 24 uur per dag en 7 dagen in de week volgt. Een SCM klasse 5 alarm is het beste wat u kunt krijgen voor uw auto. Wanneer u kiest voor optimale veiligheid kunt u het beste kiezen voor een autoalarm klasse 5.
De top drie van meest gestolen modellen bestaat uit: Toyota RAV4, Volkswagen Golf en Volkswagen Polo. Ford, Opel, Peugeot en Mazda zijn opvallende stijgers, met 21 tot 39 procent meer gestolen auto's, aldus het Landelijk Intelligence- en expertisecentrum Voertuigcriminaliteit (LIV).
De Volkswagen Golf (328), Polo (295) en Fiat 500 (196) worden het meest gestolen. De Toyota RAV4 (1 op 183), Toyota CH-R (1 op 245) en Mazda CX-5 (1 op 251) hebben het hoogste diefstalrisico.
Mogelijk kun je een vervangende sleutel krijgen die niet te hacken is, of kun je een sleutel ontvangen die geen signaal uitzendt. Leg de autosleutel en de reservesleutel zeker 6 meter van de voordeur neer. Dat maakt het voor dieven moeilijker om het signaal van de contactloze autosleutel op te vangen en te kopiëren.
Een alarmsysteem in de auto verkleint de kans op inbraak en diefstal. Beveiligingssystemen worden ingedeeld in vijf alarmklassen: van eenvoudig tot zeer uitgebreid. Sinds 1998 zijn alle in Europa geproduceerde auto's standaard voorzien van het eenvoudigste beveiligingssysteem.
Een BORG certificaat is een certificaat dat door verzekeraars erkend is. Het certificaat toont aan dat uw woning of bedrijf aan alle voorschriften voldoet.
Wat houdt een SCM klasse 1 alarm in? Klasse alarm 1 bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening.