De instellingen voor internet van T-Mobile op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt: Naam: T-Mobile. APN: smartsites.t-mobile.
Apn instellen op Android
Open Instellingen en ga vervolgens naar 'Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. ' Hier vind je een lijst met bestaande apn's.
De naam van het toegangspunt (APN) definieert het netwerkpad voor alle mobiele dataverbindingen. Voor sommige aanbieders moet u de APN-instellingen invoeren om de mobiele service te configureren. U kunt uw APN alleen wijzigen of weergeven op uw iPhone en iPad als uw aanbieder daar toestemming voor geeft.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Dekking in het buitenland
In het buitenland maak je gebruik van een buitenlands netwerk. Het kan daarom helpen als je handmatig een ander netwerk selecteert. Is je internet in het buitenland erg traag? Zet dan je telefoon even uit en aan.
Probeer manueel verbinding te maken met de verschillende lokale netwerken via de instellingen van je toestel. Het ene netwerk kan een stabielere verbinding hebben dan het andere. Controleer of de optie 'dataroaming' aangeschakeld is in de instellingen van je toestel.
Op de nieuwste Android versies ga je naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiel netwerk > naam toegangspunt. Hier kan je een nieuwe APN toevoegen of een bestaande APN aanpassen.
Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart (en internet) in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice.
Via 'Snelle instellingen' kun je de instellingen bekijken en wijzigen vanaf elk scherm op je telefoon. Je kunt de instellingen die je vaak wijzigt, toevoegen aan of verplaatsen naar 'Snelle instellingen'. Voor sommige van deze stappen moet je het scherm aanraken.
Controleer de instellingen van je telefoon of tablet
op je apparaat. Tik op Gebruikers en accounts. Schakel Gegevens automatisch synchroniseren in.
LTE staat letterlijk voor Long Term Evolution en is concreet een nieuwe standaard voor mobiel internet. De commerciƫle benaming zal "4G" zijn, hetgeen een nieuwe stap vormt in de evolutie van de mobiele netwerken en staat voor "4e generatie".
Er is nog een andere methode om de telefoon provider op te zoeken. Heb je een telefoon in handen waarvan je de provider niet kent, bel dan het algemene voicemailnummer. Bij het bellen van dit nummer hoor je direct met welke voicemailservice (en provider) je verbonden bent. Providers hanteren hetzelfde voicemailnummer.
Met mobiel internet kan je via de laptop of smartphone virtueel overal werken. Tegelijk heb je je eigen verbinding tussen jouw toestel en jouw operator. Dat maakt een 3G-verbinding onderweg een pak betrouwbaarder dan een wifi-netwerk van het hotel of een openbaar netwerk.
Kunt u nog steeds geen verbinding maken? Stel de netwerkinstellingen opnieuw in. Als u iOS of iPadOS 15 of hoger gebruikt, tikt u op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Ga op je iPhone naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties Mobiele Data > Gesprekken en Data > en kies hier voor LTE. Daarna springt je telefoon over naar het LTE / 4G netwerk.
Hulp bij roamingproblemen in het buitenland
Als 'Geen service' wordt weergegeven in de statusbalk van uw iPhone, gaat u naar 'Instellingen' en tikt u op 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data'. Tik op 'Opties mobiele data' en controleer of 'Dataroaming' ingeschakeld is.