Je accountgegevens, inclusief je profielfoto, naam, info, individuele chats, groepschats en instellingen van je oude telefoonnummer worden overgezet naar je nieuwe telefoonnummer.
Je hebt een vaste lijn
Je behoudt je telefoonnummer als je in dezelfde telefoonzone blijft. Je tekent of valideert online een schriftelijke opdracht aan je nieuwe telecomoperator. Daarin zeg je dat jouw nieuwe operator ervoor moet zorgen dat je je oude nummer kunt behouden.
Nadat u uw nieuwe netwerk de PAC-code hebt gegeven, blijft uw oude nummer actief . Dat betekent dat u nog steeds oproepen en sms'jes ontvangt. Wanneer de nummeroverdracht echter daadwerkelijk wordt uitgevoerd, kan uw service voor een zeer korte tijd uitvallen.
De 06-nummers moeten nadat ze worden ingeleverd een tijd ongebruikt blijven. Die "afkoelperiode" moet ertoe leiden dat de nieuwe eigenaar van het nummer niet gebeld wordt door mensen die de vorige eigenaar willen bereiken. De telecombedrijven bepalen zelf hoelang die periode duurt.
Met het terughalen van ongebruikte 06-nummers wil de ACM voorkomen dat er een tekort aan mobiele nummers ontstaat. Telecomproviders die bij de ACM een 06-nummer aanvragen moeten die binnen een jaar uitgeven aan klanten. Wanneer dit niet wordt gedaan mag de toezichthouder de nummers intrekken.
Nummers worden herbruikt, dus ja, als je je nummer niet al te lang hebt zal er vast een vorige eigenaar zijn.
Als je je telefoonnummer wijzigt en je dezelfde telefoon blijft gebruiken met het nieuwe telefoonnummer, blijft je chatgeschiedenis beschikbaar op je telefoon. Als je de functie Nummer wijzigen per ongeluk hebt gebruikt, kan deze wijziging niet teruggedraaid worden.
Sinds 2014 mogen 06-nummers enkel nog gebruikt worden voor telefoons.
Contacten terugzetten uit back-ups
Open de app Instellingen op uw telefoon.Tik op Google.Tik op Instellen en herstellen.Tik op Contacten terugzetten.
Voor 0909-nummer is afkoelingsperiode 1 maand, voor andere nummer (vast en mobiel) een jaar. Voor 06-nummer is de regel dat ACM 1 jaar na toewijzing de nummer kan terug vorderen indien het niet gebruikt is.
Uw oude telefoonnummer wordt vaak hergebruikt door mobiele providers en aan een ander persoon gegeven . Telecomproviders doen dit om te voorkomen dat nummers uitgeput raken; het vormt echter een risico voor de gebruikers die de nummers eerder hadden.
Wat gebeurt er met uw oude telefoonnummer? Heeft u er ooit over nagedacht wat er met uw oude telefoonnummer gebeurt? Het verdwijnt niet zomaar. In plaats daarvan zullen serviceproviders het nummer hergebruiken en het aan iemand anders overdragen .
Als u van serviceprovider wisselt en in hetzelfde geografische gebied blijft, kunt u uw bestaande telefoonnummer behouden . Dit proces, vaak aangeduid als telefoonnummerportering, kan worden uitgevoerd tussen vaste, IP- en draadloze providers.
Nope, na opzegging wordt je nummer in de pole gestopt en wordt naar verloop van tijd weer uitgegeven.
U kunt de mobiele telefoon inleveren voor geld, doneren aan een goed doel, inruilen bij een winkel, weggeven aan een familielid of kennis of inleveren voor recycling of datavernietiging. We nemen alle opties met u door in dit artikel. Advies: Laat uw telefoon of smartphone CA+ gecertificeerd vernietigen en recyclen.
Nee, een telefoonnummer is tegelijk aan slechts één persoon/contract gekoppeld.
Als u bedoelt wanneer u een nieuw abonnement wilt aangaat met een nieuw nummer, wordt uw oude nummer geblokkeerd en na … tijd zal het nummer gerecycled worden. Het kan dus bv dat iemand die een nieuw abonnement afsluit over een tijdje uw oude nummer krijgt.
Het is ook mogelijk om direct je nummer te vervangen.Dit kan niet via Mijn Simpel, maar kun je aanvragen bij de telefonische klantenservice. Zij kunnen dan direct de verschillende telefoonnummers aan je voorleggen en de wijziging doorvoeren. Dit kan via 088 100 5757 (normaal tarief).
Dat kan. Geef bij het afsluiten van een nieuw mobiel-abonnement aan dat je je eigen nummer wilt behouden. De nieuwe provider checkt bij de oude provider wanneer jouw abonnement afloopt en regelt dan een nieuwe simkaart voor je met daarop je eigen nummer.
Op de site van Autoriteit Consument & Markt (ACM) kun je opzoeken hoelang je nummer bestaat en of je nummer geporteerd is. Als je nummer geporteerd is, dan betekent dat dat het ooit is uitgegeven door een bepaalde provider en vervolgens is overgezet naar een andere provider.
De makkelijkste manier om IMEI op een smartphone te controleren is door *#06# te draaien, waarna het nummer op het scherm zou moeten verschijnen. Dual-SIM-telefoons tonen twee IMEI-nummers — één voor elke SIM-sleuf. Het is een goed idee om het IMEI-nummer van het mobiele apparaat op te schrijven en veilig te bewaren voor het geval u het moet melden.
In Nederland en België bestaat geen centrale database met 06-nummers. Deze zijn verspreid over verschillende providers, waardoor het via desk research niet mogelijk is om deze informatie te achterhalen.
Verbeterde privacy en beveiliging. Het wijzigen van uw telefoonnummer is een alternatieve stap om fraude, bedreigingen en intimidatie te voorkomen. Het helpt om ongewenste oproepen te verminderen en u te beschermen tegen aanvallen .
Het makkelijkst is bellen naar de klantenservice.Je krijgt dan direct gratis een nieuw nummer. Je oude nummer kun je daarna niet meer terugkrijgen, de keuze is definitief! De klantenservice is gratis te bellen via 1200 met je mobiel of 0800-0402 met elke NL telefoon.
Wilt u vanuit het buitenland een nieuw telefoonnummer koppelen aan uw DigiD? Dat kan met de DigiD app of via een sms op uw oude telefoonnummer. Door een storing kunt u uw telefoonnummer momenteel alleen wijzigen met een sms op uw oude nummer.