Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk.De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag. Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.
Als het pakket niet bij de afzender kan worden afgeleverd, bewaart USPS pakketten die als waardevol worden beschouwd in hun Mail Recovery Center , dat vaak wordt aangeduid als de officiële afdeling voor verloren en gevonden voorwerpen van de Amerikaanse posterijen.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
In de meeste gevallen worden pakketten die door de ontvanger worden geweigerd, teruggestuurd naar de afzender . Dit verschilt echter per bedrijf. Sommige koeriersbedrijven nemen contact op met de afzender en houden het pakket in hun depot totdat de situatie is opgehelderd.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
De verkoper is je aanspreekpunt. Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.
In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt. Onze excuses als dit onverwachts is gebeurd. We raden je aan een nieuwe bestelling te plaatsen.
Als de vervoerder de ontvanger niet op het afleveradres ontmoet of er is niemand thuis om het pakket in ontvangst te nemen, sturen ze het na 1 of 2 pogingen terug naar de afzender . U kunt USPS-verzendingstracking gebruiken om uw USPS-pakket te vinden of neem contact op met uw lokale postkantoor voor meer informatie.
Wat u kunt doen: Als u uw pakket nog steeds niet kunt vinden en het meer dan 24 uur geleden is dat het de status 'bezorgd' kreeg, gebruik dan uw trackingnummer en dien een serviceverzoek in bij uw lokale postkantoor ™.
Het Mail Recovery Center (MRC) is de officiële afdeling voor verloren en gevonden voorwerpen van de Amerikaanse posterijen. Deze afdeling is bedoeld voor onbestelbare en niet-retourneerbare post.
Een PostNL onderzoek waarbij een handtekening nodig is voor ontvangst duurt tot 30 dagen, geen 2 weken zoals mijn collega's aan hebben gegeven.
Bij pakketfraude doen oplichters zich voor als bezorgdiensten zoals PostNL of DHL om consumenten te misleiden. Ze sturen valse meldingen die op echte bezorgberichten lijken.
Neem dan contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webshop waar je de bestelling hebt gedaan. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld bij DHL. De verzender beschikt ook over aanvullende pakketinformatie, die van belang is voor het onderzoek.
Pakketten met een apart retouradres op het pakket worden teruggestuurd naar de afzender (of de afzender wordt gecontacteerd voor meer informatie). Als dat niet het geval is, kan het pakket niet verder reizen en wordt het vaak opgeslagen.
De USPS-verwerkingscentra sturen al hun onbestelbare post naar het Mail Recovery Center. Ze scannen en openen de pakketten om te zoeken naar identificerende informatie die kan helpen het pakket bij de rechtmatige eigenaar te krijgen als het item een waarde heeft van $ 25 of meer. Pakketten met een waarde van minder dan $ 25 worden weggegooid en/of gerecycled .
Royal Mail of Parcelforce Worldwide zal automatisch proberen om de eerstvolgende werkdag na de eerste gemiste bezorging opnieuw te bezorgen. Items worden dan teruggestuurd naar de locatie op de 'Something for You'-bezorgingspogingskaart die ze achterlaten.
Uw artikel is bezorgd door een koerier
Als u hiermee akkoord bent gegaan, is het niet de verantwoordelijkheid van de verkoper als uw bestelling zoekraakt. Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen .
In de meeste postsystemen wordt een verantwoord item dat niet bij de ontvanger kan worden afgeleverd, na een bepaalde periode meestal teruggestuurd naar de afzender . Dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat de afzender zijn item terugkrijgt als de ontvanger niet beschikbaar is of weigert het te accepteren.
Als u op zoek bent naar manieren om verloren postpakketten van DHL en PostNL te verkopen, is Zerostock wellicht een goede optie voor u. Zerostock is een opkoper die zich richt op het opkopen van restpartijen en retourzendingen van grote bedrijven, waaronder DHL en PostNL.
Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Op Facebook circuleren advertenties voor pakketten van Amazon te kopen die niet opgehaald zijn. Voor een paar euro zou je een pakket met de waarde van enkele duizenden euro's kunnen kopen. Deze advertenties zijn vals en zijn een vorm van abonnementsfraude.