Wat gebeurt er als uw online bestelling niet aankomt?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat gebeurt er als uw online bestelling niet aankomt?

Vraag een nieuwe levering aan

Als het door u bestelde artikel niet op de afgesproken datum of binnen een redelijke termijn wordt geleverd, kunt u de verkoper vragen het artikel opnieuw te leveren .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe lang mag een bestelling te laat zijn?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat te doen als de webwinkel niet reageert?

Als u een klacht heeft over uw aankoop, dan moet u eerst contact opnemen met de verkoper.Komt u er samen niet uit?In Nederland kunt u dan naar de Kantonrechter of een geschillencommissie stappen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat als een pakket niet geleverd wordt?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Amazon-bestelling zegt afgeleverd maar niet ontvangen || Wat je moet doen

19 gerelateerde vragen gevonden

Wat te doen als een online bestelling niet geleverd wordt?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

U kunt contact opnemen met de verkoper om een ​​nieuwe levering of restitutie aan te vragen . U kunt dit telefonisch, per e-mail of per brief doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Kun je een webshop aanklagen?

Je kunt binnen 12 maanden na het indienen van je klacht bij de webwinkel de klacht melden bij de geschillencommissie. Na indiening van jouw klacht dien je de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Is een webshop verplicht geld terug te geven?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wat als je pakket te laat komt?

Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat te doen als je je geld niet terugkrijgt?

Wat als een webwinkel uw geld niet terug geeft?
  1. Neem telefonisch contact op met de webshop.
  2. Stuur de webwinkel een (schriftelijke)betalingsherinnering.
  3. Klacht indienen.
  4. Doe aangifte bij oplichting.
  5. Schakel een incassobureau in.
  6. Daag de webwinkel voor de rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op billincasso.nl

Waarom is de levering vertraagd?

Veelvoorkomende oorzaken van vertragingen bij leveringen

De meest voorkomende factoren die leiden tot vertraagde levering zijn verkeerd gespelde, onvolledige of verouderde adressen waardoor bezorgpogingen mislukken, onjuist ingevulde bestelformulieren, omleidingen van pakketten, douane en slechte weersomstandigheden .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe krijg ik mijn geld terug voor een online aankoop?

Het is het beste om de handelaar te e-mailen of schrijven - u kunt een sjabloonbrief gebruiken. Bewaar een kopie van alles wat u verzendt, voor het geval u het later moet controleren. Als u de handelaar niet kunt bereiken of als ze niet willen helpen, kunt u het aan uw kaartverstrekker of PayPal vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat gebeurt er als ik mijn pakket niet ontvang?

Dien een verzoek in voor het zoeken naar vermiste post

Als uw post of pakket na 7 werkdagen vanaf het moment dat u uw online hulpaanvraagformulier hebt ingediend nog niet is aangekomen, dient u een zoekverzoek voor ontbrekende post in met de volgende informatie: Postadres van de afzender. Postadres van de ontvanger. Formaat en type van de container of envelop die u hebt gebruikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is een bestelling bindend?

Feitelijk is dit een wettelijk bindende overeenkomst tussen de koper en de verkoper. Teken je een koopovereenkomst, dan ga je dus akkoord om het product te kopen terwijl de verkoper akkoord gaat om het product te leveren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brandmr.nl

Wat als je online bestelling niet geleverd wordt?

Neem zo snel mogelijk contact op met de verkoper. Stuur in alle gevallen een ingebrekestelling naar de verkoper per aangetekende brief en eis een nieuwe levering of terugbetaling van je voorschot of de betaalde prijs. Als de verkoper erkent dat je het product niet hebt ontvangen, is er misschien geen probleem.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op test-aankoop.be

Wat moet je doen als je bestelling niet komt?

Wanneer u niks heeft afgesproken over het moment van levering, geldt de wettelijke levertijd van 30 dagen. Ontvangt u het product niet binnen deze termijn, dan moet u de verkoper extra tijd geven om alsnog te leveren. Stel de verkoper hiervan op de hoogte via de mail of per brief.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtswinkelrotterdam.nl

Kan ik aangifte doen tegen een webshop?

U kunt direct aangifte doen van cybercrime bij de politie. Dit kan bij ieder politiebureau in Nederland. Het is goed om te vragen of een digitaal expert aanwezig kan zijn bij uw aangifte.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat moet je doen als je pakketje niet is aangekomen?

Mijn post staat op “bezorgd”, maar ik heb niets ontvangen

Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag. Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk als een pakket niet aankomt retour?

'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wie is aansprakelijk als een pakket verloren gaat?

Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten

Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet ik doen als mijn bestelling nooit is aangekomen?

Als de verkoper het artikel niet binnen de beloofde tijd heeft verzonden toen u het kocht, kunt u de bestelling annuleren . Als u uw bestelling nooit hebt ontvangen en de kosten op uw creditcardafschrift staan, kunt u dit betwisten als een factureringsfout. Dien online of telefonisch een geschil in bij uw creditcardmaatschappij.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet ik doen als mijn pakketje niet is aangekomen?

Als u een pakket heeft dat niet is aangekomen, stuur dan een e-mail naar EVRI met het trackingnummer en andere relevante informatie, inclusief de namen van de verzender en ontvanger, de datum waarop het pakket is verzonden en de inhoud . De koerier zal het pakket onderzoeken en er alles aan doen om het te vinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als ik mijn pakket niet ontvangen heb?

Wanneer uw pakket gemarkeerd is als afgeleverd, maar u heeft niets ontvangen, neem dan direct contact op met de verkoper (niet met de bezorgdienst). De verkoper zal met de bezorgdienst overleggen en u doorgaans vragen om een dag of twee af te wachten, omdat veel pakketjes alsnog aankomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

Populaire vragen