Je hoeft alleen naar je aankopen te gaan, op "ik heb het niet ontvangen" te klikken en vervolgens de instructies te volgen. De verkoper heeft dan ongeveer een week om te reageren en als dat niet gebeurt, zal eBay tussenbeide komen en je geld terugbetalen. Het is een lang proces, maar je zult je geld niet kwijtraken.
U hebt tot 30 kalenderdagen nadat de geschatte leverdatum is verstreken om te melden dat een artikel niet is aangekomen. De verkoper moet binnen 3 werkdagen reageren om een update over de levering te geven, een vervanging aan te bieden of u een terugbetaling te geven . Als u een terugbetaling ontvangt, wordt deze teruggestort op uw oorspronkelijke betaalmethode.
Laat het de verkoper weten door een verzoek te openen
Als u uw artikel niet hebt ontvangen, kunt u controleren wanneer het wordt geleverd. Als de geschatte leverdatum is verstreken en u nog steeds wacht, meldt u dat uw artikel niet is aangekomen, zodat de verkoper u kan helpen.
Geef de verkoper ten minste 3 werkdagen om het probleem op te lossen, maar wacht niet langer dan 30 dagen . Nadat u contact hebt opgenomen met de verkoper, is het aan u of u wilt dat eBay ingrijpt. U komt in aanmerking voor de eBay Geld-terug-garantie wanneer u binnen 30 dagen na de werkelijke of geschatte leverdatum van het artikel contact opneemt met de verkoper.
Hoewel er verschillende manieren zijn waarop u kunt worden opgelicht door te shoppen op eBay, kunt u nog steeds veilig kopen en verkopen door voorzichtig te zijn met verdachte aanbiedingen, nooit op ongevraagde links te klikken en een passkey als uw aanmeldmethode te gebruiken.
eBay neemt verschillende veiligheidsmaatregelen om uw gegevens te beschermen: eBay deelt geen betalingsgegevens met verkopers, wat u als koper veilig houdt, omdat een verkoper nooit uw kaartgegevens zal zien wanneer u een aankoop doet . eBay gebruikt 128-bits encryptie, een van de sterkst mogelijke encryptieopties.
Voor alle andere problemen kunt u onze Customer Support contacteren. Dit kan via e-mail (kostenloos) of telefonisch (Tel.: 078 16 00 00, op werkdagen van 10 tot 19u, 5 cent/minuut).
Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.
Als de koper het verkeerde artikel ontvangt, of als het artikel kapot, beschadigd of defect is (en niet duidelijk als zodanig is beschreven), heeft hij/zij het recht om het artikel te retourneren en het aankoopbedrag terug te krijgen , zelfs als de verkoper geen retourzendingen aanbiedt.
Als u een vraag heeft, bieden wij 24-uurs klantenservice, zeven dagen per week . Geniet van gemoedsrust met onze kopersbescherming voor elke aankoop.
Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen. Tip: Als je online een product koopt, dan wordt dit juridisch gekwalificeerd als een koop op afstand.
Zoek het item in je aankopen.Selecteer Bekijk details van verzoek (als je item niet is aangekomen) of Bekijk retourdetails (als je een item probeert te retourneren).Selecteer Vraag eBay om in te grijpen en te helpen .
De koper krijgt zijn geld terug via zijn oorspronkelijke betaalmethode en u komt mogelijk in aanmerking voor vergoedingen. In de meeste gevallen duurt het 3 tot 5 werkdagen om de terugbetaling te verwerken. Afhankelijk van de betaalmethode die de koper heeft gebruikt, kan het echter tot 30 dagen duren. Lees meer over hoe terugbetalingen werken.
Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag. Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.
Om uw helpervaring te verbeteren, meldt u zich aan bij uw account.Selecteer Contact opnemen onderaan deze pagina, kies waar u hulp bij nodig hebt en wij brengen u naar de juiste agent . U kunt ook contact met ons opnemen door te zoeken naar het eBay Help-artikel dat uw probleem behandelt.
Als een item beschadigd is bij de hub, of als de koper meldt dat een item verloren is gegaan of beschadigd is geraakt tijdens internationale verzending, werken we samen met de koper om het probleem op te lossen. U bent beschermd tegen:eBay Geld-terug-garantiegevallen en betalingsgeschillen als:Een koper meldt dat een item niet is aangekomen, of .
Hoe maak ik een koop ongedaan binnen de bedenktijd? Laat de verkoper weten dat u de koop ongedaan maakt binnen de wettelijke bedenktijd. Die is 14 dagen. Gebruik hiervoor het herroepingsformulier van de verkoper of onze voorbeeldbrief ontbinden overeenkomst bedenktijd.
Toch gelden er soms ook andere regels. Zo heb je bij koop op afstand, colportage en het afsluiten van een lening altijd een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen die tijd kun je de aankoop annuleren en krijg je je geld terug. Ook kan een winkelier andere afspraken zetten in zijn algemene voorwaarden.
U kunt volledige of gedeeltelijke restituties verlenen voor items in Seller Hub of My eBay tot 90 dagen na de oorspronkelijke transactie . Dit doet u als volgt: Zoek de bestelling in Seller Hub - opent in nieuw venster of tabblad of My eBay Orders - opent in nieuw venster of tabblad. Selecteer in het dropdownmenu Restitutie verzenden.
Betaalt de webshop het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons incassobureau uit handen.
Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten. Alles krijg je terug.
Je kunt binnen 12 maanden na het indienen van je klacht bij de webwinkel de klacht melden bij de geschillencommissie. Na indiening van jouw klacht dien je de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.
eBay is een van de populairste marktplaatsen ter wereld, en dat is ook een van de redenen dat het over het algemeen veilig en betrouwbaar is.
Wees altijd op uw hoede voor fraude. Neem contact op met eBay Commerce Inc. via https://www.ebay.com/help of 1-800-456-3229 om fraude of vermoedelijke fraude te melden, of als u vragen of klachten hebt over de geldtransmissiediensten van het bedrijf.
U kunt het telefoonnummer van een verkoper op de volgende plaatsen op eBay vinden, als hij of zij ervoor heeft gekozen om zijn of haar nummer te delen: Wanneer u op de pagina Antwoorden zoeken de optie Contact opnemen met verkoper en vervolgens Overige selecteert, ziet u een optie om het telefoonnummer van de verkoper te bekijken .