Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van bezorgen? Indien je niet thuis bent op het moment dat de DPD probeert het pakket af te leveren, zullen ze proberen het pakket bij buren te bezorgen.
DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je waar je je pakket kunt ophalen.
Als u niet aanwezig bent op het moment van levering, zal DPD proberen uw pakket af te leveren bij een lokaal afhaalpunt . Als dit niet mogelijk is, laten ze een 'sorry we missed you'-kaartje achter met instructies.
Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).
Als u DPD niet belt, proberen ze uw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen . Als u er dan weer niet bent, proberen ze het de eerstvolgende werkdag nog een derde keer. Als u uw bestelling na de derde poging nog steeds niet hebt ontvangen, houdt DPD deze zeven dagen vast.
Weigert de ontvanger het pakket? Of kan het pakket om andere redenen niet worden afgeleverd? Dan sturen wij het pakket naar u terug . U betaalt hiervoor niets, maar u kunt de verzendkosten niet verhalen.
Een pakket blijft maximaal 5 dagen in de pakketautomaat. Zodra het pakket in een vak geplaatst is, ontvang je hiervan een bericht. Na enkele dagen krijg je een herinnering. Heb je het pakket niet binnen 5 dagen opgehaald dan moeten we het pakket terugsturen naar de verzender.
We begrijpen dat je op je pakket zit te wachten. Laat een bericht achter op ons contactformulier dan zoeken we het uit en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je liever iemand spreken? Bel naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (locaal tarief) en zij helpen je verder.
Als u uw pakket naar een andere plaats wilt omleiden of de dag van bezorging wilt wijzigen, voert u uw pakketnummer in bij Follow My Parcel . Daarna kunt u kiezen wanneer en waar u wilt dat DPD uw pakket bezorgt. Bij het doorsturen van een pakket naar een ander adres wordt de levertijd met één of twee werkdagen verlengd.
Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren.Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.
Om een nieuwe ophaalafspraak te maken, hoeft u alleen maar contact op te nemen met ons helpcentrum via het gedeelte Ophalen .
De meeste pakketten bezorgen we alsnog binnen 2 dagen. Wacht het nog even af en check track & trace na 2 dagen nog een keer. Na 2 dagen nog geen pakket? Neem dan contact op met de afzender van het pakket.
Helaas niet. Voor je eigen veiligheid en om de efficiëntie van onze activiteiten in onze depots/hub te verzekeren, kunnen we geen ontvangers toelaten op onze terreinen. We doen uiteraard wel ons uiterste best om je pakket zo snel mogelijk aan je te bezorgen.
Dan probeert DPD het pakket maximaal drie keer te bezorgen. De laatste keer is alleen op afspraak. Is het dan nog niet gelukt het pakket te bezorgen? Dan wordt het pakket retour gestuurd.
DPD staat bekend om zijn betrouwbaarheid en snelle levertijden. Ze bieden verschillende bezorgopties, waaronder DPD Classic, DPD Express en DPD Predict, waarbij klanten een indicatie krijgen van de bezorgtijd en ook de mogelijkheid hebben om het bezorgmoment aan te passen.
Het pakket wordt dan naar een Pickup parcelshop gebracht waar de consument het binnen de 7 werkdagen kan komen ophalen. Is dit niet het geval, dan wordt het pakket retour gestuurd naar de afzender. Verstuurt u uw pakket B2B? Dan onderneemt de chauffeur drie leverpogingen.
Twee keer . Als de eerste bezorging niet lukt, proberen we het nog een keer, meestal de volgende werkdag. Als dit ook niet lukt, laat de koerier een bericht achter op het adres met het adres van het filiaal waar het pakket binnen vijf werkdagen persoonlijk kan worden opgehaald.
Het wordt door DPD teruggestuurd naar de afzender .
Dankzij de avondlevering biedt DPD deze klanten een extra optie die beter past bij hun levensstijl. DPD levert van maandag tot vrijdag tussen 18u en 22u.
Wil je liever iemand spreken? dan naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (tegen lokaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 17:30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend.
Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur 's ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD. Maak een account aan op myDPD zodat je altijd de status van je pakketten kan zien.
Bel naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (locaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend.
Vertragingen kunnen soms optreden door onvoorziene omstandigheden . Met onze pakketvolgfunctie kunt u de voortgang van uw pakket op elk gewenst moment online volgen. Als de status van uw pakket gedurende een lange periode ongewijzigd blijft of als het niet op het aangegeven tijdstip wordt afgeleverd, kunt u contact met ons opnemen.
Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.