Als je de uiterste betaaldatum niet haalt, krijg je eerst een herinnering. Daarna ontvang je een betalingsherinnering en worden er kosten aangerekend, maar je krijgt altijd een nieuwe kans om het uitstaande bedrag te betalen.
Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen.
Als Klarna op de vervaldatum van de rekening geen betaling heeft ontvangen, wordt er kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij een tweede herinnering brengt Klarna aanmaningskosten van € 13,50 in rekening. Bij een factuur onder € 20 wordt € 7,50 in rekening gebracht.
Log in op de app om je uiterste betaaldatum te verlengen. Als de optie om je uiterste betaaldatum te verlengen beschikbaar is, zal dit hier zichtbaar zijn. Je nieuwe uiterste betaaldatum zal worden weergegeven op de pagina met bestellingen in de app.
Je betaalt zonder rente of extra kosten tot en met 30 dagen later.
Achteraf betalen: de consequenties
Wanneer je niet betaalt binnen de gestelde termijn ontvang je een aanmaning, misschien zelfs met een verhoging in de vorm van een 'boete'. Wanneer je vaker niet betaalt, is de kans aanwezig dat webshops jou de mogelijkheid om achteraf te betalen afnemen.
Betaal in delen (Gespreid Betalen) is een doorlopend krediet voor consumenten. Je opent bij Klarna een kredietlimiet van € 1000,00 euro die (herhaaldelijk) kan worden gebruikt voor de aankoop van goederen of diensten bij winkels die Betaal in delen aanbieden.
Webshops, geen zorgen!
Klarna hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Deze facturen worden dan ook niet geregistreerd bij BKR; ook niet als ze niet op tijd betaald worden. Deze betaalwijze valt dan ook onder de Wet Incasso Kosten (W.I.K.) en niet onder de (per december veranderende) regelgeving.
Met 'Betaal later' geef je klanten de optie om tot en met 30 dagen na de aankoop te betalen, zodat ze hun bestelling kunnen proberen. Deze optie vergroot de flexibiliteit van je checkout. Je zal zien dat je business verder groeit.
Zowel Klarna als AfterPay voert een risicocheck uit bij elke aankoop. Zo wordt er een inschatting gemaakt hoe groot de kans is dat de consument zich de aankoop kan veroorloven. Als iemand bijvoorbeeld eerder niet heeft betaald bij een achterafbetaling, wordt dit meegenomen in de beoordeling.
Ja, dat kan*. Heb je meer tijd nodig om te betalen? Dan kun je in de AfterPay app en in MyAfterPay de Pauzeer-functie gebruiken. Hiermee heb je de mogelijkheid om de uiterste betaaldatum uit te stellen met 7 dagen.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.
Conclusie. De Klarna App geeft een overzicht van al je aankopen en betalingen met Klarna. Dit is een methode om achteraf te betalen. Handig, maar het is geen totaaloverzicht van al je online aankopen.
Je kunt kiezen voor maximaal 3 maandelijkse termijnen. Per betaaltermijn brengen wij € 5,00 aan servicekosten in rekening. Rond de 23e van de maand ontvang je een e-mail voor het te betalen termijnbedrag. Het termijnbedrag dient vervolgens binnen 5 dagen te worden betaald.
Met AfterPay shop je eerst en betaal je later. Plaats je bestelling en kijk uit naar het thuis ontvangen. Bekijk, voel en probeer alles en betaal pas later. Met simpele retouren en flexibele betaalopties voor gemak en meer vrijheid.
AfterPay hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Na deze betalingstermijn hebben wij jou per e-mail een kosteloze herinnering gestuurd met opnieuw 14 dagen de tijd om te betalen.
Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verzonden. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen.
Is er sprake van openstaande facturen of overdrachten aan het incassobureau, dan is achteraf betalen meestal ook geen optie. Verder zijn er artikelen die je per definitie niet achteraf kunt betalen. Ook met een cadeaubon is het achteraf betalen van producten niet mogelijk.
We verifiëren de identiteit en het adres van onze consumenten op basis van externe databronnen, inclusief een check op eerder betaalgedrag. Dit kan variëren van een softe tot een harde check, afhankelijk van het Klarna-product dat wordt gebruikt.
Dan checkt een kredietaanbieder de leningen die je hebt (gehad) en je betaalgedrag daarop. Daarvoor vragen ze je gegevens bij ons op. Als je op tijd hebt betaald, is dat een voordeel. De kredietaanbieder ziet dan dat je betaalgedrag in orde is.
Vijf jaar nadat je kredietaanbieder laat weten dat jullie de kredietovereenkomst beëindigen, verwijderen we je registratie. We bewaren je gegevens 5 jaar omdat de ervaring leert dat mensen met betaalproblemen vaak opnieuw in de problemen komen.
Klarna's Betaal in 3 delen is een alternatief voor traditioneel krediet zonder rente, waarbij klanten in 3 gelijke delen hun bestelling kunnen betalen. De betalingen worden automatisch iedere 30 dagen afgeschreven van de geregistreerde creditcard of gekoppelde bankrekening tot de bestelling volledig is afbetaald.
Als betaling door de consument uitblijft, mag u na de gestelde 14 dagen de incassokosten en de wettelijke rente in rekening brengen. U heeft ook andere middelen die u kunt gebruiken. De eerste is het eigendomsvoorbehoud.
Er is geen vastgestelde limiet aan het aantal aankopen dat je met Klarna kunt doen. Echter, de beslissing voor goedkeuring bij het winkelen met Klarna hangt af van de volgende aspecten: Jouw kredietgeschiedenis bij Klarna. Jouw uitstaande schuld en onbetaalde bestellingen bij Klarna.
2: “Als je achteraf betaalt, heb je een schuld”
Dat is niet zo: het is een uitgestelde betaling. Consumenten hoeven pas te betalen als zij besluiten de bestelling te houden. Bij elke aankoop voeren wij een risicocheck uit.