Nieuwe betaalpasAls je je betaalpas blokkeert, kun je meteen een nieuwe bankpas aanvragen. Dit kan via de mobiel bankieren-app, internetbankieren en/of telefonisch. Bij sommige banken zijn er kosten verbonden aan een nieuwe pas.
Als de bank uw rekening blokkeert, kunt u niet meer bij uw geld. En anderen kunnen geen geld aan u overmaken.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt de blokkade automatisch weer opgeheven. Let op! Gebruik uw pas pas écht weer na 24 uur !!
Betaalpas gestolen of kwijt? Blokkeer je pas zelf, wel zo makkelijk en veilig. Blokkeren via de App of Mijn ING doe je eenvoudig zelf. Ook deblokkeren doe je gemakkelijk zelf.
Kwijt of gestolen: je kunt je pas deblokkeren als die binnen 14 dagen na blokkering weer terecht is. Is de pas langer dan 14 dagen geleden geblokkeerd? Vraag dan een vervangende betaalpas aan. Ingeslikt door de geldautomaat: je kunt je pas niet deblokkeren.
Card Stop kan je kaarten niet meer opnieuw activeren als je ze eerst liet blokkeren na verlies, maar daarna toch nog terugvindt. Er zit niets anders op dan naar het loket van de bank te gaan en te wachten op nieuwe kaarten.
Stap 1: bel Card Stop
Zorg dat je zo snel mogelijk Card Stop belt op 078 170 170. Dan is je bankkaart meteen geblokkeerd en kunnen er geen transacties meer mee gebeuren.
Wat zijn de kosten voor een nieuwe betaalpas? Bij verlies of diefstal betaalt u € 7,50 om uw betaalpas te vervangen. Lees meer over de kosten van dagelijkse bankzaken.
Deblokkeren bij een geldautomaat
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Vind je de Betaalpas terug dan kun je hem makkelijk via de app en Mijn ING zakelijk weer deblokkeren. Deblokkeren via de App: Ga naar 'Service' en klik op 'Je passen'. Kies 'Deblokkeer pas' en volg de stappen.
Uw kaart is beschadigd of onleesbaar . Uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. Het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende. Uw rekening toont een niet-geoorloofde debetstand.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Je inloggegevens van Mijn ING zijn geblokkeerd
We blokkeren de toegang tot Mijn ING dan voor 3 uur. Na deze 3 uur kun je weer gewoon gebruik maken van Mijn ING zoals je gewend bent.
Een bankrekening kan geblokkeerd worden door de politie als er verdenking is van fraude, witwassen zoals geldezelschap of terrorismefinanciering. De politie kan dan een bevelschrift aan de bank geven om de rekening te blokkeren.
U ontvangt de kaart 5 werkdagen later, op het adres waar u officieel geregistreerd bent.
“Klanten die hun bankkaart willen laten blokkeren, bellen vanaf nu naar 078 170 170. Er is niet alleen een nieuw nummer. Vanaf nu zijn er geen extra kosten meer aan de dienst van Card Stop. Card Stop is er om klanten te beschermen tegen criminelen, daar moet je vanaf nu niet meer voor betalen.
Iedere betaalpas of creditcard wordt uiterlijk na 5 jaar vervangen. Vanaf 2 maanden voor de einddatum kun je een nieuwe betaalpas of card in je brievenbus verwachten. Het kost je niets extra en je nieuwe betaalpas werkt direct.
Zo vraag je een nieuwe betaalpas aan
Dit kost je € 4,95. Je krijgt geen nieuwe pincode.
Je hebt je betaalpas en pincode nodig. Bij een automaat waar je contactloos geld kunt opnemen, kun je in plaats van je betaalpas ook je mobiele telefoon gebruiken. Biljetten opnemen bij een automaat van Geldmaat kost je niets.
Als u 3 maal een foute code ingeeft, wordt uw kaart voor de veiligheid automatisch geblokkeerd. Hebt u uw kaart op deze manier geblokkeerd? Dan kan u die gemakkelijk zelf deblokkeren via de MOBILEbanking app: Parameters > Mijn kaarten > kies de kaart > Pincode beheren.
Een debetkaart wordt altijd verzonden op een beveiligde manier, wat wilt zeggen dat ze 'inactief' is. De kaarthouder dient na ontvangst de kaart nog te activeren. Om uw kaart te activeren hebt u uw geheime code (pincode) nodig. De activatie van de kaart gebeurt op basis van een transactie met een geheime code.