Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft.
Als je drie keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst, kun je de betaalpas ook via je zelfstandig adviseur laten deblokkeren. Het is niet mogelijk om via je zelfstandig adviseur de betaalpas te laten deblokkeren als deze kwijt of gestolen is.
Als je te vaak een verkeerde pincode ingeeft dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties.
Deblokkeren bij een geldautomaat
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Lees verder hoe je zelf je pas weer kunt deblokkeren. 3x verkeerde pincode bij Geldautomaat, stortingsautomaat of bij contactloos betalen: Je hoeft niets te doen, je pas wordt na 24 uur automatisch gedeblokkeerd.
Card Stop kan je kaarten niet meer opnieuw activeren als je ze eerst liet blokkeren na verlies, maar daarna toch nog terugvindt. Er zit niets anders op dan naar het loket van de bank te gaan en te wachten op nieuwe kaarten.
Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Kwijt of gestolen: je kunt je pas deblokkeren als die binnen 14 dagen na blokkering weer terecht is. Is de pas langer dan 14 dagen geleden geblokkeerd? Vraag dan een vervangende betaalpas aan. Ingeslikt door de geldautomaat: je kunt je pas niet deblokkeren.
Toets dan 3 keer een foute pincode in; zo wordt de app automatisch geblokkeerd.
Je hebt drie pogingen om de juiste pincode in te voeren. Vul je de pin drie keer fout in? Dan wordt de simkaart geblokkeerd. Je kunt met de simkaart dan niet mobiel bellen, sms'en en internetten.
Uw kaart is beschadigd of onleesbaar . Uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. Het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende. Uw rekening toont een niet-geoorloofde debetstand.
Klantenservice belfius
U hebt 3 maal een foutieve geheime PIN van uw debetkaart of kredietkaart op uw kaartlezer ingevoerd. Om uw kaart opnieuw te kunnen gebruiken, moet u de PIN wijzigen via een automaat van Belfius of een CASH-punt.
Klantenservice belfius
Blokkeer ze tijdelijk uit veiligheidsoverwegingen. Als u uw kaart binnen 14 dagen terugvindt, kunt u deze deblokkeren en opnieuw gebruiken. Na deze periode wordt uw kaart definitief geblokkeerd en ontvangt u een nieuwe kaart met een nieuwe PIN-code.
Om uw kaart opnieuw te kunnen gebruiken, raad ik u aan de pincode te wijzigen via een betaalautomaat. De Self-Service Banking automaten van Belfius en de CASH-punten staan hiervoor tot uw beschikking. Als u geprobeerd hebt een transactie via een betaalterminal te bevestigen, kan uw kaart volledig geblokkeerd zijn.
Hoelang duurt het voor ik mijn nieuwe bankkaart krijg? Als het om uw eerste bankkaart gaat, wordt deze verstuurd van zodra u uw geheime code via SMS hebt bevestigd. U ontvangt de kaart 5 werkdagen later, op het adres waar u officieel geregistreerd bent. Hebt u geen gsm?
Je kunt de code van je debetkaart alleen aanpassen aan een automaat in je bank. Online of via de app kan dat (nog) niet. Loop dus even langs je bank en volg de instructies op het scherm van de selfserviceautomaat. Een werknemer kan je ook helpen.
Om een rekening te deblokkeren, moet u een attest bekomen. Dit kan u op twee manieren doen. Via de notaris kan u een akte van erfopvolging laten opmaken.Via het registratiekantoor kan u een attest van erfopvolging aanvragen.
Deze pincode kan u aan de automaten in uw Belfius-kantoor veranderen (voor uw debetkaart en/of Mastercard®/Visa) of aan de CASH-punten of andere Bancontact-geldautomaten (voor uw debetkaart).
Als u uw debetkaart hebt laten blokkeren, kunt u de betaaldiensten niet meer gebruiken die rechtstreeks aan de kaart gelinkt zijn, namelijk: selfbanking. geldopneming bij geldautomaten. online aankopen betalen in webwinkels.
Wilt u niet het risico lopen dat uw simkaar blokkeert? Dan kunt u de puk code opvragen bij uw mobiele provider. Wanneer u de puk code opvraagt bij de provider, zullen zij deze aan u doorgeven. Zo kunt u daarna weer zorgeloos genieten van uw smartphone!
Zo voer je de pukcode in
Daarna vraagt de telefoon je automatisch om je pukcode. Voer deze in. Dan kun je daarna meteen een nieuwe pincode instellen. Je hebt tien pogingen om de juiste pukcode in te voeren.
Die pukcode is dus erg belangrijk en daarom moet je deze ook goed bewaren. Deze speciale code is vaak geprint op het plastic kaartje, waar je ook je simkaart uitdrukt. Is dat niet het geval? Bekijk dan bijgeleverde brief, want dan is de code daarop te vinden.
Verhoog je limiet wel op tijd als je een grote aankoop doet, want verhogen van je limiet duurt 4 uur. Dat is ook om misbruik te voorkomen. Tip: Stel je gewenste einddatum in. Zo kun je een verhoging voor een grote betaling regelen en wordt je limiet daarna vanzelf weer teruggezet.
Als je te vaak een verkeerde SMS-code invult bij het inloggen. Dan blokkeren we de toegang voor 3 uur. De blokkade gaat er vanzelf af. Daarvoor hoef jij niets te doen.