Duurzaam inkopen en telen. Starbucks®-koffie is voor 99 procent ethisch ingekocht, en het bedrijf heeft een missie om van koffie het eerste duurzaam geproduceerde landbouwproduct ter wereld te maken. We kopen koffie die is geverifieerd door C.A.F.E. (Coffee and Farmer Equity) Practices.
In 2020 verplichtte Starbucks zich tot een grondstof-positieve toekomst door milieudoelstellingen te formaliseren om de koolstof-, water- en afvalvoetafdruk met de helft te verminderen.
Starbucks gebruikt meer dan 8.000 papieren bekers per minuut, wat neerkomt op meer dan vier miljard per jaar. Elk jaar worden er 1,6 miljoen bomen gekapt voor al die wegwerpbekers. Omdat deze bekers van binnen bekleed zijn met plastic, zijn ze niet echt recyclebaar ─ slechts vier Amerikaanse steden accepteren zelfs papieren bekers van Starbucks voor recycling.
Ons doel is om onze water- en CO2-voetafdruk tegen 2030 te halveren . Binnen ons bedrijf testen en schalen we innovatieve oplossingen om partners, boeren en gemeenschappen te ondersteunen in het licht van de wereldwijde klimaatverandering .
De missie van Starbucks® is om de menselijke geest te inspireren en te voeden – met één persoon, één kop en één buurt tegelijk. Wie zegt dat Starbucks® kwaliteitsvolle koffiebonen koopt en brandt, heeft volledig gelijk. Dat is de essentie van wat we doen - maar vertelt niet het volledige verhaal.
Om de belangrijkste leverancier van de beste koffie ter wereld te zijn, en de menselijke geest te inspireren en te voeden - één persoon, één kopje en één buurt tegelijk.
Starbucks Corporation is een internationale keten van koffiehuizen uit de Verenigde Staten. Het bedrijf is in 1971 in Seattle opgericht. Het logo van Starbucks is een gestileerde weergave van een sirene.
In 2022 ontsloeg Starbucks in een paar maanden tijd meer dan 85 werknemers in de VS die betrokken waren bij het organiseren van vakbonden tegen oneerlijke arbeidspraktijken . De werknemers beschuldigden Starbucks er ook van een cultuur van angst en toezicht in de winkel te creëren.
Wij ondersteunen en investeren in lokale buurten en wereldwijde gemeenschappen via strategische partnerschappen en economische ontwikkelingsmogelijkheden. Zo versterken we onze banden met de gemeenschappen die we bedienen.
Het Franse Schneider Electric is 's werelds meest duurzame bedrijf in 2025. In 2025 wordt de ranglijst opnieuw aangevoerd door het Franse Schneider Electric. Schneider Electric, opgericht in 1836, heeft zich ontwikkeld tot een wereldwijde leider op het gebied van energiebeheer en industriële automatisering.
Het totale energieverbruik van Starbucks' directe activiteiten steeg vorig jaar naar 2.695.583 megawattuur, vergeleken met 2.590.598 in 2022. De locatiegebaseerde emissies in scope 2 stegen daarentegen naar 835.477 metrische ton CO2-equivalent, vergeleken met 789.425 in 2022.
Starbucks streeft ernaar om het afval dat onze winkels genereren aanzienlijk te verminderen en om te leiden. Recycling is slechts één manier waarop we dit doen .
Bigbee, Caribou, Philz, Peet's, Dutch Bros, etc.
At this stage, Starbucks seems to fall somewhere between greenwashing and genuine change. They have taken notable steps, but the gaps between their marketing and their current practices indicate that there's still a long way to go before they can truly claim to be a leader in sustainability.
Organisatie: Om ervoor te zorgen dat het zijn uniciteit niet verliest, staat Starbucks erom bekend zijn menu regelmatig te updaten . Als gevolg hiervan is het in staat om de concurrentie voor te blijven en optimaal gebruik te maken van zijn middelen. Resultaat: Daarom heeft Starbucks een gerealiseerde concurrerende pariteit dankzij zijn specialty coffees.
Het groene, zwarte en witte kleurenschema werd in deze versie geïntroduceerd om de groei, frisheid en welvaart van Starbucks weer te geven. Vergeleken met het oude koffie-bruine kleurenschema, hadden de groene en witte kleuren een veel rustgevender effect op de consumenten van het merk.
1. Duurzame inkoop en teelt. 99% van de Starbucks® koffie is ethisch verantwoord ingekocht, en we zijn op een missie om van koffie het eerste landbouwproduct ter wereld te maken dat volledig duurzaam wordt ingekocht. We kopen koffie die gecontroleerd is door C.A.F.E (Coffee and Farmer Equity).
Duurzame inkoop en teelt. Starbucks ® koffie is voor 99 procent ethisch verantwoord geproduceerd en het bedrijf heeft als missie om koffie het eerste duurzaam geproduceerde landbouwproduct ter wereld te maken. Wij kopen koffie die is geverifieerd door CAFE (Coffee and Farmer Equity) Practices.
Sinds 2019 $ 15 miljoen bijgedragen aan 10.000+ organisaties via Neighborhood Grants. We matchen de vrijwilligerstijd en donaties van werknemers tot $ 1.000 per jaar. Meer dan 9 miljoen maaltijden gedoneerd in 2023 als onderdeel van het Starbucks FoodShare-voedseldonatieprogramma. 153.000 uur vrijwilligerswerk door werknemers in 2023.
Ondanks valse verklaringen die via sociale media worden verspreid, heeft Starbucks nooit op enigerlei wijze bijgedragen aan een overheids- of militaire operatie . Wat we wel financieren is voedselhulp voor gemeenschappen in nood.
De afgelopen jaren is de keten overgestapt van een sit-down model naar een plek waar klanten via een app bestellen en hun drankjes meenemen. In het proces hebben klanten hun ongenoegen geuit over " hoge prijzen, langzame afhaalbestellingen via de Starbucks-app en matige voedselopties ", aldus CNN.
De verwachting zat vermoedelijk boven de huidige handelsprijs. De tweede reden is dat de koffiebonen uiteindelijk maar 10% uitmaken van Starbucks' kostenplaatje. Verreweg het merendeel van de kosten zit in vastgoed, lonen, arbeidsvoorwaarden, uitrusting van de filialen, distributie en marketing.
Wij nemen geen zakelijke beslissingen op basis van politieke kwesties. We besloten om ons partnerschap in Israël in 2003 te ontbinden vanwege de voortdurende operationele uitdagingen die we in die markt ervoeren . Na vele maanden van overleg met onze partner kwamen we tot dit minnelijke besluit.
Wat hebben de twee bedrijven concreet gedaan? Bij Starbucks zou het gaan om een aanklacht tegen een vakbond die zich namens de koffieketen uitsprak tegen Israël en pro-Palestijnen. De vakbond maakte volgens Starbucks onrechtmatig gebruik van het logo van de keten.
Klanten mijden sinds de oorlog tussen Israël en Hamas massaal Starbucks en McDonald's.Ze willen hun geld niet uitgeven op een plek die de 'apartheid legitimeert'. Lege restaurants, protesten en oproepen tot boycots: in tal van Arabische landen willen klanten niets meer weten van Amerikaanse multinationals.